Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
batje schreef:Het is op dit moment zeker niet ter sprake, Fleurtje blijft gewoon, maar ik had het er vandaag met een vriendin over en vroeg het me af..
Zouden fokkers bereid zijn een ponymerrie met goede bloedlijnen in bruikleen te nemen? Dus als ze voor 'kost en inwoning' zorgen gratis veulens mogen fokken, maar het paard eigendom blijft van de huidige eigenaar?
Zou daar vraag naar zijn, of hebben fokkers liever 'eigen' paarden?
Bestaan dit soort constructies?
ceasario schreef:Als het een topper is voor te "spoelen" >>Embryo's
ceasario"]
Je zegt:
Iemand die er mee wil fokken.
Dus wil je snel rendement hebben dan kan zo'n " fokker"gaan spoelen.
[/quote]
Ah, ik snap jouw insteek. Mij gaat het alleen niet om de nakomelingen.
Meer de fictieve situatie dat een merrie (en dan als vb de mijne, omdat voor pony's een heel andere markt is) niet meer geschikt is voor de sport (blessure oid) als fokmerrie ingezet wordt. Maar omdat je het eigendom niet kwijt wil raken niet verkocht wordt, maar in bruikleen komt.
[quote="Rhea"]
Ik zie dat je zelf rechtenstudent bent....![]()
Mij lijkt de interesse wel aanwezig. Echter wil je niet weten wat het voor rechten en plichten het met zich meebrengt. Er kan zoveel mis gaan....daarbij moet je niet vergeten dat diegenen die het veulen houdt niet eigenaar van de merrie is en waarschijnlijk ook minder om de goede verzorging van de merrie geeft...
[/quote]
Ik ben idd rechtenstudent, maar eerstejaars, stel er dus niet te veel van voorMaar goed, de juridische kant is al helemaal nog niet van toepassing. Wat ik me wel ineens bedacht is dat de eigenaar altijd als fokker op papier komt, wat me voor de echte fokker niet wenselijk lijkt.
[quote="Sjuimpje schreef:Bij paarden zie je dit regelmatig, maar ik heb het idee dat je dit bij pony's toch veel minder ziet, zeker bij de 'sport pony fokkerij', bij echt specifieke gesloten ras-stamboeken heb ik het nog wel eens gezien.
Ik vraag mij dus af of er belangstelling voor is.

), ze is dus niet meer geschikt voor de sport maar ze heeft wel 16 maanden kost en inwoon gekregen.