Hengst Royal Bravour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle88

Hengst Royal Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:00

Heey!

De vader van mij paard is royal bravour, ik ben nog nooit een paard tegengekomen die dezelfde vader heeft.

Wie weet er iets over deze hengst en is er misschien iemand die ook een nakomeling van hem heeft?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:05

Nog even geduld.... De mijne is er drachtig van

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:10

jaaa echt!?! leuk man!!!
dan word ut vast een mooi beestje!! als die net zo als die van mij word natuurlijk Haha!:D:D en is het de bedoeling dat dat veulen een goed springpaard word? die van mij was ook springen gefokt maar hij was niet goed genoeg voor de top dus is hij dressuur gereden......

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:14

Hier wat informatie:

Royal Bravour

Vader : G Ramiro Z
Moeder : Ursula ster/pref VM. Orthos x Courville xx
Geb. 1983 stokm. 1.71 m. Schimmel (zwart geb)
Fokker/eigenaar: Fam. J. Litjens

Royal Bravour:

Winnaar van 3 Volvo's in 1997 met Peter Geerink

Derde op de wereldranglijst in 1998

3 volle broers internationale springpaarden: Elmiro, Olympic Bandit en Damiro L

Prima afstammelingenrapport 1999: rijtypische veulens met veel beweging, sterke verbindingen en mooie zelfhouding.

Op de veulenveilingen: Borculo, Middenbeemster en Zangersheide werden veulens van Royal Bravour voor zeer goede prijzen verkocht
!

Op Zangersheide werd het veulen Regina Z door een internationale jury uitgeroepen tot Benelux Kampioen

Afbeelding

[img]http://members.lycos.nl/marleentjevb/hpbimg/royalbravourtekst.jpg
[/img]

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1994 (09-01)
Alleen stalgedrag, ontheffing verleend op basis van eigen sportprestaties.
Gedrag: G

Verrichting Ermelo 1998 (27-04 t/m 01-05; 5-dagen onderzoek)
Deze hengst heeft vóór het onderzoek met succes deelgenomen aan internationale springwedstrijden op Grand-Prix niveau. Het is een eerlijke, betrouwbare en evenwichtige hengst. Veel bereidheid om te werken en laat zich goed rijden.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bemerkingen. Via röntgenologisch onderzoek is osteochondrose in het linker spronggewricht geconstateerd. Voor wat betreft het onderdeel spat in het rechter spronggewricht in klasse 3 ingedeeld.
Aansluitend erkend KWPN.

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1999 (veulens)
Uniforme collectie veulens. Ze zijn royaal ontwikkeld en staan doorgaans goed in het rechthoeksmodel. Ze zijn voldoende rijtypisch en hebben ruim voldoende ras. Het hoofd is goed gevormd en sprekend. Nek en hals zijn goed van lengte en bespiering. De hals wordt goed gebruikt. De schoft heeft een goede lengte en is voldoende ontwikkeld. De lange schouder zou soms wat schuiner moeten liggen. De sterk gespierde rug/lendenpartij is goed van lengte en vorm. De croupe zou meer lengte moeten hebben maar is voldoende hellend. De broekspier loopt voldoende lang door. Het voorbeen is goed gesteld en heeft voldoende lengte. Het achterbeen is soms gebogen. Het beenwerk is goed ontwikkeld. De stap heeft een goede ruimte en regelmaat. De veulens stappen goed door het lijf. De veulens draven met een mooie zelfhouding. De draf heeft een goede ruimte en afdruk en het achterbeen wordt goed gebruikt. De veulens galopperen met veel souplesse en balans. De galop is krachtig en heeft veel ruimte.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Van de drie thuis geïnspecteerde veulens wijken twee wat betreft de ontwikkeling en de beweging in draf in negatieve zin af van het beeld van de rapportage.
Getoond: 10 (+3) veulens uit 40 dekkingen.

Afstammelingen 2003 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Royal Bravour voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
De internationale springhengst Royal Bravour vererft zich ten aanzien van het exterieur gemiddeld. De gemiddelde uitgroei bevestigt nog niet helemaal het beeld van de veulens. Afwachten wat de nakomelingen in de sport gaan doen.

Overige informatie Royal Bravour is een veel bloed vertonende hengst met een correct gesteld fundament en een gedragen draf.

x = 38.47%, waarvan < 5% ox

HK WPN Arhem 1986 (21/22-01)
Niet door naar 2e bezichtiging.

HK WPN Arhem 1987 (20/21-01)
Niet door naar 2e bezichtiging.

1992 (21-11) HK NRPS goedgekeurd

HK KWPN Den Bosch 1998 (07-02)
Aangewezen voor verkort verrichtingsonderzoek.
Onder de naam LBH Royal Bravour heeft deze vijftienjarige G Ramiro-Z zoon internationaal geëxcelleerd in de springsport. Het afgelopen jaar won hij, onder zijn vaste ruiter Peter Geerink, ondermeer twee Wereldbeker wedstrijden (Oslo en Amsterdam). Mede op grond hiervan bezet de hengst thans de 9e plaats in de BCM-ranking. Zowel moeder Ursula als grootmoeder Lady Wood dragen het prestatiepredikaat. Ursula bracht naast Royal Bravour twee volle broers: Olympic Bandit en LBH Damiro. LBH Damiro is als speedpaard een grootverdiener gebleken. De bloedopbouw is bijzonder sterk met naast G Ramiro-Z, die het afgelopen jaar opnieuw de BCM-ranking aanvoerde, hengsten als Orthos, Courville xx en Trait d' Union.

Wie weet wordt je wat wijzer hiervan? Verward

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:58

ja leuk bedankt!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:00

HIJ is echt geweldig, werkelijk waar één bonk Personality.
Nafok heeft vaak ook zo'n schitterend mooi koppie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:12

Ik had afgelopen zaterdag een Royal Bravour in de ring. Echt een plaatje om te zien!
Het dier was wel erg heet, dat ging ten koste vd aanleuning. Maar verder een paard met capaciteiten, ook in de dressuur.
Moeders vader was overigens Indoctro, dus echt een springpaard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:51

Zijn kinderen hebben inderdaad bijna allemaal een fantastische kop erop Dees Lovers

Ik heb een veulentje van een bij het NRPS goedgekeurde zoon van Royal Bravour, Royal Highness.

Dit is Royal Highness(niet echt een boeiende foto ofzo)
Afbeelding

Afbeelding

En dit is zijn prachtige dochter Lovers (hier een maand of vijf oud)
Afbeelding

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:00

Ik vond ook nog wat voor je:

Afbeelding
Afbeelding

En handels em Pension stal KNAP heeft ook een merrie die in 2003 een veulen van hem heeft gehad:

Jessica is 11 maart 2003 weer bevallen van een zeer mooi merrie veulen genaamd Ktg Waikiki van de hengst Royal Bravour.
Afbeelding
KTG Waikiki als veulen

Afbeelding
en als 1-jarige.

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 11:07

idd mooi hoofd....hahah mijne is ook echt super mooi! (al zeg ik het zelf)ik ben ook nog steeds bezig om die foto er op te krijgen maar het lukt niet echt Verward

Alleen n schimmel is eigenlijk toch wel een beetje veel werk met schoonhouden Scheve mond heeft iemand nog een tip om hem wat witter te krijgen? zonder hem te wassen natuurlijk want bij mijn stal is geen warm water. En dan is het zo koud om hem in de winter te wassen

mustangscas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:58

Ach, de bekende houtskool truc help nog weleens... Of die shampoo zonder water... Ik heb afgelopen jaar een schimmel gehad, in de winter was het probleem niet zo groot, een deken help vaak wel Knipoog En zijn benen waste ik gewoon, met koud water.

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 12:02

Houtskool truc??? Verward

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:11

Heb er nu hunter van op stal, verkocht naar amerika. Heel fijn te rijden. Tophunter.

En nog een 2 1/2 jarige, lijkt wel goed met losspringen. Wel groot massaal paard.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:01

Bij mij op stal staan maar liefst drie nakomelingen van Royal Bravour.
Allemaal merries, twee schimmels en een bruine.
Zijn masale veulens met veel bot en niet altijd even mooie hoofden.
Deze kunnen best goed bewegen.
Dit voorjaar worden ze zadelmak gemaakt.

melissa19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:42

wij hebben er een van royal .
een waar jessica het over had.
ik vind dit ook leuke beestjes vooral die van ons natuurlijk.
goed karrakter maar niet altijd mooie hoofdjes dat klopt.