Ben er onlangs achter gekomen dat mijn Lipizzaner het ten eerste verschrikkelijk leuk vind om te springen en ten tweede dat hij ook daadwerkelijk kan springen! In het verleden heb ik weleens een stijltje opgebouwd en meneer sprong tijdens het vrijspringen de hindernis tot 120cm (daarna liet ie duidelijk merken dat ik het zelf maar eens moest proberen
) Met enig oefenen heb ik nu na een paar keer springen al een paard onder me die zijn wissels springt voor of na de sprong, makkelijk land in de andere galop als het nodig is na de sprong en die naar het lijkt ook de afstand goed kan inschatten en echt met je meedenkt
Past een sprong niet dan gaat ie toch voor me, de wil is er dus wel. Ook neemt hij de sprongen niet vlak maar juist met veel knieactie waardoor hij steeds ruim over een hindernis heen gaat. Heb nu al van verschillende mensen gehoord dat ik het eens zou moeten gaan uitbreiden aangezien mijn paard het zo "leuk" doet.Zijn er nog meer mensen met paarden die zogezegd onder de Barokkepaarden vallen waarvan hun paard goed kan springen? Ben erg benieuwd