Anda's Lusi's en Lipi's die ook kunnen springen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Anda's Lusi's en Lipi's die ook kunnen springen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 21:15

Ik ben op zoek naar mensen die ook een Andalusier, lusitano of Lipizzaner hebben die kunnen springen

Ben er onlangs achter gekomen dat mijn Lipizzaner het ten eerste verschrikkelijk leuk vind om te springen en ten tweede dat hij ook daadwerkelijk kan springen! In het verleden heb ik weleens een stijltje opgebouwd en meneer sprong tijdens het vrijspringen de hindernis tot 120cm (daarna liet ie duidelijk merken dat ik het zelf maar eens moest proberen Tong uitsteken ) Met enig oefenen heb ik nu na een paar keer springen al een paard onder me die zijn wissels springt voor of na de sprong, makkelijk land in de andere galop als het nodig is na de sprong en die naar het lijkt ook de afstand goed kan inschatten en echt met je meedenkt Past een sprong niet dan gaat ie toch voor me, de wil is er dus wel. Ook neemt hij de sprongen niet vlak maar juist met veel knieactie waardoor hij steeds ruim over een hindernis heen gaat. Heb nu al van verschillende mensen gehoord dat ik het eens zou moeten gaan uitbreiden aangezien mijn paard het zo "leuk" doet.

Zijn er nog meer mensen met paarden die zogezegd onder de Barokkepaarden vallen waarvan hun paard goed kan springen? Ben erg benieuwd

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:42

Vraag het eens in de gez. eigenaars van Andaliers. Dit forum zit in de huiskamer.

Mijn Lusitano weet ik eerlijk gezegd niet of hij kan springen. Zelf ben ik het niet met hem van plan.

gr

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:11

ja mijn lusi kan ook goed springen! Ik heb nog niet zo hoog gesprongen 80 cm
die ik hier voor had ook die sprong met gemak 1 meter.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:18

Mijn Lus jaarling is een groot talent, die wipte als veulen zo over, onder of tussendoor de omheing. Schijnheilig
Nou issie dat al een geluk afgeleert, nu springt hij constant in en uit de sloot, hij is gek van opsprongen. Verward

Naja, ik heb een Lusi die graag springt. Dizzy trouwens ook, zal ze is pb'en met de link van dit topic.

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:24

Mijn Andalusische merrie vindt het redelijk leuk om balkjes te lopen en dan over de laatste te springen. In het weiland springt zij wel makkelijk over een droog slootje maar een hindernis daar blijft zij liever ver bij uit de buurt.

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:39

Loolapelooza schreef:
Naja, ik heb een Lusi die graag springt. Dizzy trouwens ook, zal ze is pb'en met de link van dit topic.

Inderdaad springt mijn Lusi ook graag:j
Sinds drie weken mag hij los springen en dat vindt hij zo leuk dat ik niets hoef te doen. Hij rent (crosst) zelf zijn rondjes en springt er overheen. Tussendoor wordt er veel gebokt en gehuppeld, zo leuk vindt hij het.
Als hij vrij springt komt er soms een hele hoge sprong tussendoor, met zijn buik over het hek (de sprong zelf is gewoon een laag kruisje).
Als ik er op zit doet hij gewoon rustig (niet te hoog).
Dus talent hebben ze zeker (en ook veel LOL:D)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:20

Ik heb een LUS gereden en die vond het DOODeng Haha!

Toevallig pappa van het paardje van Loolapelooza

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:11

QuijoSavan schreef:
Ik heb een LUS gereden en die vond het DOODeng Haha!

Toevallig pappa van het paardje van Loolapelooza

Ik heb Xen nog niet voor de gekleurde balken gezet, maar ga het over een jaar of 2 zeker wel proberen!
Als ie talent heeft wil ik misschien gaan crossen! Cool Haha!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 08:54

Een balkje lopen gaat wel, maar een echte hindernis dan gaat hij meteen lopen stressen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 15:03

Makhali schreef:
Een balkje lopen gaat wel, maar een echte hindernis dan gaat hij meteen lopen stressen.

Hihi dat deed Nap in het begin ook alleen dan andersom. Hij liep helemaal te stressen van een paar galopbalkjes en een echte hindernis vond ie helemaal geweldig

Grappig dat er toch wel een aantal mensen zijn die ook dit soort dingen doet met zijn Anda, Lusi of Liep.

Ik ga proberen als ik eerdaags weer wat beter in mijn vel zit om wat foto's te laten schieten, ben benieuwd wat jullie van zijn "springtechniek" vinden Knipoog

Overigens loolapalooza, heb ik jouw veulentje nog mogen bewonderen toen hij nog bij zijn mama stond Het is wel een schitterend diertje zeg!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:10

Ja ik ben zeker wel benieuwd naar foto's hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:29

Mijn Lusitano merries (dus Lusitanas) sprongen geweldig. Ook wel hoger dan 1.30m. Er zitten hier ook zat Lusitano´s in de springsport. Omdat ze in nederland vooral met ze willen dressuren, wil niet zeggen dat ze niet kunnen of willen springen! Het zit er van nature in (tenminste bij Lusos, ik ben niet deskundig wat betreft de andere rassen).