endurance speciaal voor shetlanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiwispirit

endurance speciaal voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 18:52

hey wat vinden jullie van endurance speciaal voor shets? Pling

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:06

Cool!!! OK dan!
Dat is toch van de DSE (Dutch Shetland Endurance)? Dat zou een poosje geleden gehouden worden in de Vlietlanden, maar ging toen niet door ivm het slechte weer.

Ik heb iig wel interesse *LOL*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:43

Ik ben nog altijd van plan om met een shet gewoon een echte endurance te starten.

Ik heb een 3 jarige staan die afstanden lopen super vind. Ze moet alleen nog meer conditie opbouwen(en ik ook) en 4 worden(je pony moet minstends 4 zijn).

Wie weet gaat Dennis ook wel mee met z'n verzorgmeisje als ik dan ga starten. Dennis is ook net een dieseltje, die loopt nu rustig al 10 km terwijl hij al maanden niet serieus getraind is.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:58

ze zoude mendurance moeten houden voor shetlanders
echt gaaf!!
en dan een route van ong. 40 km de shetmonsters blijven toch wel lopen Extreme duivel

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:02

vooral jonge shetten (3 jr) willen te graag lopen !!!!!!!!
maar zijn nog lange niet uitgegroeid ! met alle mogelijke gevolgen van dien , de eigenaar moet de rem er op zetten !

ze zijn langzamer dan de gemiddelde pony (net als bv ijslander)
met groeien

zou een endurance met een shet pas vanaf zijn 5e doen
maar endurance , onder zadel of met de kar?
onder zadel zou ik zeker niet voor zijn 5e doen

maar ja dat is mijn mening

ansich lijkt t me wel een leuk idee zeker met de kar , wij zijn ook kilometer trekkers en schurk zit nu zonder al te veel moeite
op ruim 15 km in 1 uurtje , maar de laatste tijd weinig gement dus nu ff tjes niet , denk dat een ritje van 10 of 20 km
wel leuk is veel verder .. weet ik zo net nog niet

zoals vorige schrijver al zei , die shetten blijven toch wel lopen
betekend niet dat het ook goed is
Laatst bijgewerkt door nickyu op 12-11-04 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:03

Lijkt mij ook leuk! Alleen Kyra en haar verzorgster zouden dan wel moeten trainen. Bovendien hebben wij geen vervoer, dus dat is ook wel lastig..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:44

Een shet zal idd altijd blijven lopen. Ik zou het ook alleen doen met pony's waarvan ik zeker weet dat ze het goed aan kunnen.
Ik heb wel gehad dat Dennis na een flinke rit van 2 uur fitter was dan een paar D-pony's in wedstrijd conditie Knipoog. Vandaar dat ik nog niet zeker weet welke pony ik mee zou nemen. Roos stond gister nog te springen na een rit van bijna 8 km. Dennis is niet zo springerig, maar zodra die loopt blijft hij ook lopen. Over Angel kan ik nog niets nuttigs zeggen, die is pas een maandje onder het zadel(en al 5 jaar). Die wil ook graag voor je werken, dat wel.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:12

ik doe dan ook zeker mee!! mijn shetten lopen nu een 5 trajecten marathon uit... oke ze waren wel moe daarna maar niet zo dood als andere paarden die ik gezien heb !!
dat lijkt me igg heel leuk om een keer te doen maar dan wel aangespannen want ik ben echt te groot! Lachen