Nou zaterdag was voor ons de dag dat Eowyn weg moest bij haar mams.
Iris had volgens mij al afscheid genomen, want ik had ze vrijdag-avond nog even lekker saampjes buiten gezet, maar Iris negeerde Eowyn.
(of misschien wilde ik dat graag zien).
Maargoed het werd zaterdag. Ik was natuurlijk vroeg op stal, eigenlijk zelf ook wel iet wat van de reutel, want je moet toch je 2e kind weghalen en wegbrengen.
Iris had ik losgegooid met haar hartsvriendin Joy.
De trailer in orde gemaakt. 2 grote balen stro voor de stang en een stoel ervoor, want ik wilde toch in de trailer blijven.
Nou Eowyn erin, die ging er echt in 1 keer in, dus dat was ook fijn en hup daar gingen we.
Ze was nog wel iet wat angstig alleen op die trailer en met name de tunnels vond ze toch wel eng, maar voor de rest was ze echt heel braaf.
Afijn na een 3 kwartier tuffen, kwamen we op de plaats van bestemming.
Even de boel verkennen en toen saampjes met een frieze veulen in een grote stal. Hmmm ging dat goed, neee natuurlijk niet.
Normaal had Eowyn zo'n grote mond, maar nu was toch wel bang. Logisch natuurlijk, weg van mams, nieuwe stal, is natuurlijk niet makkelijk voor een veulen.Maar afijn er zijn daar nog meer stallen, maar dan met een schot ertussen, dus eerst maar even daar ingezet, zodat ze kunnen bekvechten via de tralies.
De volgende dag saampjes los en ja hoor, lekker saampjes bokken, rennen en toch wel leuk spelen.
Dus even de rangorde bepalen en dan komt het vanzelf in orde. In stal gaat het nog niet altijd even goed, maar dan gaat gewoon het schot/deur weer even dicht tussen die twee en dan is alle rust weer wedergekeerd.
Dus het komt allemaal goed!!
Met Iris ging het ook super. Sonja heeft super op Iris gepast (nog super bedankt!!!).
Ze was wel kijkerig en naar ieder paard kijken en naar elke auto, maar ze was heel erg rustig. Nu staat ze even alleen op de wortels en hooi en hopen dat die melkfabriek een beetje gaat afnemen. Ik vond het vandaag al weer wat beter dan gisteren. Hopelijk kan ik haar woensdag of donderdag weer normaal gaan voeren, want echt dik is ze niet meer. (krijg ik straks nog te horen, wat een gratenpakhuis).
Dus al met al: Alles is super gegaan!!!