Hengst Bentley. .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_T

Hengst Bentley. .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 16:43

heeey hallow,
ik heb veel mensen al horen en zien vragen over deze hengst,
maar toch wil ik het ook proberen.
Mijn paard is een Afstameling van deze hengst.
als je op google zoekt vind je veel informatie maar nooit een foto,
wel van de verdere familie van bentley en de auto`s bentley natuurlijk,
maar daar ben ik niet naar op zoek wel de hengst.
daarom wil ik bij deze vragen of jullie misschien een foto hebben van bentley,
of eraan kunnen komen, wil je me die dan asjeblief sturen.
en informatie en sites van bentley zijn ook altijd welcom.
hier nog even een foto van me Paard.

Afbeelding
Genaamd: Link
Leeftijd: 11 Jaar
Afstameling: Bentley x Symphonie <- als ik het goed schrijf

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:47

heeft echt niemand een foto van deze hengts???
of goeie informatie??? Huilen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:29

Je hoeft niet te huilen hoor! Knipoog Foto kan per mail.

Bentley 83.1086 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 17-03-1983
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1986
Stap 6.5
Draf 6.5
Galop 7
Rijproef 6.3
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7
Terreinproef 7.5
Karakter 7
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 7

Totaal 71.30 punten
Plaatsing: 13e van 24 (17)

Fokker: H. Polling, Exloo

Purioso Keur x Olgarante van Garant Keur x Kea Ster van Nicolas xx x Bondea Kroon Sgrt van Pepijn Keur x Sibea Kroon van Edeljonker Keur x Debea van Wim GPS x Ulievel van Kroonprins x Mirkie van Regulus Pref x Dirkie van Wilfried Pref x Roodkapje van Reclame Pref x Dirkina van Joost

Andere goedgekeurde hengsten uit fokfam 177
*geen

Voldoende rijtypisch gebouwd met sprekend hoofd en gespierde croupe. Op het middenstuk moet een bemerking worden gemaakt. Het model als zodanig zou in zijn totaliteit iets meer harmonie kunnen hebben.

Moederrapport
Merrie is niet beoordeeld omdat zij gestorven is.

Verrichting Ermelo 1986
Eerlijk, goed humeur, gehoorzaam, tamelijk terughoudend. Bij begin onderzoek nog groen. Moeilijke mond, zet zich graag vast op het bit en heeft moeite om in aanleuning te gaan. Wegens moeilijke mond enkele keren extra gelongeerd. Als hij naar de hand toe voorwaarts wordt gereden wil hij wel in de aanleuning gaan en is dan plezierig te rijden. Eerste deel onderzoek stap soms onregelmatig en neigt dan naar telgang. Stap later duidelijk verbeterd. In draf soms wisselvallig, goed gebruik achterbeen. Galop krachtig maar door problemen met aanleuning tamelijk zoekend. Steekt bij springen het voorbeen weg en houdt zijn rug vast. Attent op de sprong. Pakt in terrein goed aan en laat goede sprongen zien. Voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als tamelijk licht. Voldoende aanleg als dressuur- en als springpaard, ruim voldoende aanleg als terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand, die het zelfde bleef. Eet normaal. Rustig stalgedrag.
Bij aankomst links achter dik been, na een week weer normaal. Op 07-03 koliekaanval. Op 18-03 bij veterinaire keuring links achter onregelmatig, spatproef links sterk positief. Bij nader onderzoek in Utrecht in draf links achter licht onregelmatig, mogelijk veroorzaakt door matige veranderingen in kootgewricht gecombineerd met incoördinatie van de bewegingen mogelijk van neurogene aard. Naderhand geen onregelmatigheid meer geconstateerd. Op 18-04 hoefzweer. Op 25-05 tweede koliekaanval.

Afstammelingen 1988 (veulens)
De van deze hengst getoonde veulens bleken wat de geprikte veulens betreft zeer fors te zijn ontwikkeld en wat de uitgezochte veulens betreft te variëren van voldoende tot best. Ze zijn rijtypisch met veel ras. De getoonde collectie was uniform. Het hoofd is goed gevormd en sprekend met een attent oog. De hals is goed gevormd, heeft een goede lengte en wordt in beweging goed gedragen. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is uitgesproken goed van lengte en ligging. De rug is voldoende sterk gebouwd, soms iets flauw. De lendenen zijn goed gespierd en goed aangesloten. De croupe is goed gevormd, sterk gespierd en vertoont de gewenste lengte. Het voorbeen is soms iets steil, maar doorgaans goed van bouw en stand. Ook het achterbeen is goed van bouw en stand, terwijl het beenwerk in het algemeen veel kwaliteit heeft. De stap bleek voldoende tot goed te zijn. De draf wordt gekenmerkt door ruimte, kracht en souplesse. De veulens bleken te kunnen verkorten en verlengen. Ze gaan in draf "zitten" en maken duidelijk front. De veulens gaan vóór meermalen wijd.
De veterinaire bemerkingen hebben betrekking op een spronggewricht dat soms iets knobbelig is.

Kort samengevat: uniforme groep rijtypisch gebouwde en veel ras vertonende veulens, die best kunnen draven en daarbij een mooi front maken.
Getoond: 13 veulens uit 54 dekkingen.

1994 (november) export Tsjechië

Afkeuring 2000 (januari)
Op basis van 11-jarige nakomelingen definitief afgekeurd. De inmiddels geëxporteerde Bentley scoort met zijn exterieurindex beneden gemiddeld (respectievelijk 96 en 98). Daarnaast blijkt uit zijn springindex van 105 (betr. 76 Ziek en dressuurindex 91 (betr. 72 Ziek dat de hengst er niet in is geslaagd een positieve bijdrage aan de fokkerij te leveren.

Sportgegevens
1998 levenswinsom Duitse nakomelingen DM 8.753

Competitie
1987-1988 Springen Cat. A -- 189.5 punten, 7e plaats
1988-1989 Springen Cat. B -- 72 punten, 1e plaats

Dekstations
1986-1987 G. v/d Heijden, Vorstenbosch
1988-1991 H. v/d Heuvel, Erp
1992 De Dalhoeve, Wamel
1993 E. Ardesch, Lemele
1994 comb. Wouters & Pelkmans, Gilze

Fokregistratie