Wie weet er over de BWP hengst Olympic Ramiro?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F3MMI3

Wie weet er over de BWP hengst Olympic Ramiro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 20:20

Wie heeft er infomatie en mischien een site over Olympic Ramiro
(Ramiro Z x Voltaire)? Dit is de vader van ons paard.
En wie heeft er nog meer een nakomeling van hem?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:44

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:15

Ik heb hem vroeger eens gebruikt voor een Darco x Fantastique merrie. Het was een zeer sterk bewegende combinatie die ook niet slecht sprong maar wel te klein was.
Olympic zelf had uitgebracht kunnen worden onder Arlette Holsters maar Theo Hendrikx koos voor het springen. Dat doet hij nog altijd maar komt niet echt verder dan paar maal per jaar bij de LRV klasse zwaar en hier en daar nog enkele wedstrijden.
Zoals gezegd een zeer interessante hengst vooral op papier en qua beweging, aan de sprong is hij niet zo bijzonder. Overigens ken ik Theo van toen Olympic slechts een jaar oud was en toen zei hij al dat dat zijn hengst zou worden, hij had hem extra zo gefokt en heeft er veel tijd in gestoken en het heeft zijn vruchten afgeworpen. Hij vererft trouwens niet slecht zoals ik het gezien heb, die van mij was dan wel klein maar de moeder was ook niet groot.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:39

meer inlichtingen: www.belgian-horses.com/klant/maarlo/vamiro.htm

Hij is een van de 4 nog aktieve Ramiro zonen in Belgie: Randel Z,
Olympic Ramiro, Mille-Ramiro en Saros van 't gestelhof.

Alle 4 doen het goed en staan bekend als veelzijdige verervers, die zowel dressuur- als springpaarden geven.

x_Evelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:03

Ik weet eigenlijk niks van Olympic Ramiro, maar ik heb wel een afstammeling van hem (L)
ik kan er niet vinden op internet onder zijn nakomelingen, maar op der stamboek staat dat ze een afstammeling is ;)

ILOVEYOU FONTINAA (L)