FEI wereldranglijst 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

FEI wereldranglijst 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:39

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:24

ah ja hier dus, was ik ook al de hele tijd naar op zoek Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:42

KWPN doet het nog niet zo slecht, ondanks het veelvuldig geroep hier dat Nederland geen sportpaarden meer levert. Alleen bij de militairy scoort het KWPN niet, maar dat is een sport die eigenlijk maar een weekend hier leeft.

Waar ik me als fokker over blijf verbazen, daar is al eens eerder over gediscussieerd, is dat die geweldig presterende Hanoverranen, Lancet, Welcome, Weyden zo slecht aansluiting vinden binnen de KWPN fokkerij.

Ik blijf het jammer vinden dat zulk talent zo weinig ingezet is/wordt, al was het maar voor de hoognodige bloedspreiding.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:10

Het KWPN doet het idd beter dan verwacht na de vermeldingen over het KWPN, waar ik zelf ook wel eens mijn twijfels over heb. Maar heel goed gedaan. ben blij dat het KWPN toch een prominente plaats weet in te nemen in zowel de dressuurpaarden en springpaarden index.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:56

KWPN beste stamboek ter wereld

Op de zojuist gepubliceerde wereldranglijsten van spring- en dressuurpaarden van de WBFSH neemt het KWPN opnieuw vooraanstaande posities in. Het KWPN is bij de springpaarden over het afgelopen jaar verreweg het meest succesvolle stamboek van de wereld. Montender, Authentic, Portofino, MacKinley, JPC Modesto en Audi’s Jikke staan in de top 10 van de wereld, gemeten in de periode 1/10/’03 – 30/9/’04.

Ook in de breedte scoort het Nederlands gefokte springpaard erg goed: liefst 23 KWPN-ers bevinden zich in de top 100.
Mede dankzij de individuele nummer 1 van de wereld, Baloubet du Rouet, komt het Selle Français op de tweede plaats, gevolgd door Hannover en Holstein.
Bij de dressuurpaarden moet het KWPN alleen Hannover voor laten gaan. Met zijn individuele eerste plaats op de wereldranglijst heeft Olympisch kampioen Salinero van Anky van Grunsven natuurlijk een belangrijk aandeel. Westfalen staat op de derde plaats.
Voor het KWPN scoren Gestion Lingh, Zancor, Blom’s Idocus, Kingston, Mark en Just Mickey.

Lachen

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:00

En dan Jikke thuislaten voor de olympische spelen.......jaja Haha!

Maar misschien maar goed ook voor het paard als we dat allemaal gezien hebben Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:03

Franske schreef:

Maar misschien maar goed ook voor het paard als we dat allemaal gezien hebben Haha!

Jikke had rust nodig of doordraaien, zeg het maar.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:15

Franske schreef:

Als je Jikke in Aken hebt gezien snap je waarom...

Voor Jikke d'r eigen veiligheid inderdaad wel gunstig geweest, met die heerlijke bodem in Athene.