mensen met een inspekteur afstamming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

mensen met een inspekteur afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:42

graag wilde ik weten van de mensen die ook een inspekteur afstamming hebben of jullie paarden ook liever lui als moe zijn, ik loop namelijk steeds tegen het vervelende euvel aan dat mijn paard een soort van dieseltje is en zeker een kwartier nodig heeft eer hij warm is en dan een beetje vlotter aan het been wordt en dan nog is hij nog steeds niet echt heel goed aan het been.
aan ervaring van mij ligt het niet, ik weet hoe ik "normaal" met dit soort paarden om moet gaan, maar mijn paard is werkelijk nergens van onder de indruk, je kunt hem straffen, vriendelijk blijven, spoor aan doen, zweepje erbij...enz en je krijgt totaal geen reactie!
bij ons op stal zegt men ook dat als er morgen een bom gegooid wordt, mijn paard als enige op zijn gemakje door blijft eten.

Is dit een inspekteur kwaal of niet?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:04

Bij ons op stal staat een 3jarige Inspekteur x Chronos, een pikzwarte ruin van ruim 1.70 (iets hoger).
Hij heeft niets, maar dan ook echt niets van zijn vader weg Haha!

Hij is heel slungelig nog, en beweegt zo groot dat hij maar met moeite 20x40 zou kunnen lopen Haha! (bij ons is 30x80 Schijnheilig ).
Echt een met een superbraaf en nuchter karakter, werkt graag, een superknuffel en dan ook nog zo'n supermooi Trakehnerkoppie erop.

Echt een plaatje, ik ben héél jaloers op de eigenaar! Tong uitsteken (maar dat weet ze wel Haha! ).

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:09

Mijn Inspekteur kan je het beste vergelijken met een Golden Retriever. Hij haalt nog net niet een tak voor je op, maar hij is altijd HEEL enthousiast en een echte aandachttrekker.

Het is wel een paard waar je bij aan het werk moet blijven; doe jij het niet, dan doet hij het ook niet.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:09

het probleem met groot lopen heb ik dus ook, mijn paard beweegt ook enorm groot, maar daarbij ook nog erg traag en zeker in het achterbeen. hij heeft wel een heel sterk achterbeen...maar traag...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:23

Wat zit er dan van moeders kant achter?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:52

rex magna, over het algemeen etters, maar die van mij is echt de goedheid zelf, echt een enorn lief paard ook met rijden niet lastig.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:29

judithh schreef:
rex magna, over het algemeen etters, maar die van mij is echt de goedheid zelf, echt een enorn lief paard ook met rijden niet lastig.

Ik heb zelf een Inspekteur en een Rex Magna gehad.
Beide schatten van paarden. De Inspekteur die ik had was ook erg groot hij was 1.76 m. En inderdaad je kon een bom bij hem aflaten gaan en dan was hij nog niet bang, het enige waar hij wel eens van kon schrikken was bomen die afgezaagd waren en dan netjes opgestappeld lagen in het bos. Met het rijden was hij ook altijd super braaf af en toe een beetje dom Clown maar wel redelijk voorwaarts. De Rex Magna daar in tegen was bij mij juist het dieseltje dus het kan ook wel eens aan moeders zijde zitten bij jouw paard.

AfbeeldingAfbeelding

Dit zijn een paar foto`s van mijn (ex) Inspekteur

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:52

Ik train sinds een paar weken een Olivi x Inspecteur merrie. Super bewegen maar ze heeft denk ik ook dat "diesel aspect" van Inspecteur meegekregen. Je moet ze echt even motiveren om ze aan het lopen te krijgen maar als ze dan gaat dan gaat ze voor een 10!
Net als die van Tyrza is het eigenlijk een paard waar je zelf aan het werk moet blijven en niet te afwachtend rijden.
Deze had best iets meer van papa Olivi mee mogen krijgen.