wat vinden julie van de hengst Sir Sinclair???????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

go2marjon

wat vinden julie van de hengst Sir Sinclair???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:54

ik vroeg me af wat jullie nou van deze hengst vinden.
een vriendin van mij kan een superleuk sir sinclair hengstveulen kopen.
dus moest ik maar eens aan jullie vragen wat jullie van die hengst vinden.
ze heeft geen foto van het veulen gestuurt.

OK dan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:01

Is het niet veel belangrijker wat zij van dat veulen cq afstamming vind?

Als wij hier met z'n allen die hengst afkraken koopt ze hem dan niet meer?

go2marjon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:02

tja ik weet t ook niet maar ze wou gewoon weten of jullie die hengst wel eens hebt zien lopen of dat je weet of er lieve paarden uitkomen enzo

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:10

Sammieeeee, dat maakt toch niet uit Knipoog
Ik kan me best voorstellen dat mensen dan benieuwd zijn wat een ander van de nafok van Sir Sinclair vind.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:14

Bloos
Toch hecht ik meer waarde aan het veulen zelf dan aan zijn pappie. Aangezien je daar verder mee moet.
Sir Sinclair vind ik een redelijk goed hengst, al hoor je er niet zo heel veel van. Meer van Lord Sinclair.
Kan ze geen foto alsnog plaatsen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:30

Het is niet zo mijn smaak. Vooral toen hij nog wat jonger was (ik weet eerlijk gezegd niet hoe hij het nu doet) vond ik hem wat op de kop lopen. Ook zijn exterieur vind ik niet zo.
Maar er zullen zat mensen zijn die een andere mening hebben hoor Knipoog

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:35

Prachtige veulens van gezien terwijl ik de hengst zelf niet bepaald mijn smaak is.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:02

ik ben gek op Sir, hij is echt een schat in de omgang. Niet vaak meegemaakt dat een hengst zo braaf is. Zijn veulens zijn hoogbenig, bruin en een typisch sir hoofdje. Vorige jaar tijdens de afstammelingenkeuring een paar hele goede gezien en ze het waren fijne veulens in karakter.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:21

Twee jaar geleden kreeg hij in Ermelo nog een bemerking op zijn linker-achterbeen (of was het zijn rechter?). Er werd geconstateerd dat hij ongelijke achterhoeven heeft.
Zoiets hadden ze beter kunnen constateren met het verrichtingsonderzoek.
Volgens mij is hij nu naar America verkocht.

Schijnbaar doen zijn veulens het wel goed. Maar dan vraag ik me toch af of Sir Sinclair dit niet doorgeeft?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:25

in t afstammelingenrapport stond er wel iets vermeld over een iets franse stand bij sommige veulens. over bemerkingen op zn achterbenen weet ik niets.
Sit is idd vorig jaar naar Amerika verkocht. In nederland is er dus beperkt diepvries van hem beschikbaar

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:35

Volgens mij is het een goeie jonge hengst. Maar er zijn nog geen echte kampioenen van gekomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:53

Hier vind je actueel nieuws over Sir Sinclair
www.ironspringfarm.com
En in de laastste In de Strengen staat ook een foto en verslag over hem.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:09

Heb zelf een Sir S veulentje gefokt uit een Keurmerrie van Jacardo. Ben er zelf zeer tevreden over. Zijn afstammelingenkeuring is vorig jaar geweest en was zeer positief ook over achterhand gebruik. Rassige veulens en ik vind de meesten veel op hem lijken. Sir S. heeft goed karakter.

go2marjon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 10:16

ik heb het veulen gezien en hij mankeerd niks aan zijn benen ook volgens de dierenarts die hem gekeurd heeft maar ik vind hem zelf nog een beetje aan de kleine kant het veulen dan he. maar zij moet zelf maar kijken wat ze wil.
ik vind sir sinclair een goede hengst hoor maar mijn voorkeur gaat meer uit naar Florestan, florencio, donnerhall enzo vind ik meer paard zeg maar mooier gebouwd en er is veel meer over bekend. ga mischien zelf ook nog wel een florencio veulen kopen

maarja dan moet het geld het wel toelaten

wat vinden julie dan van Florencio X Belisar
als ik daar geweest ben zal ik een foto plaatsen

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:42

MissSisa schreef:
Volgens mij is het een goeie jonge hengst. Maar er zijn nog geen echte kampioenen van gekomen.

Tja... De hengst is van 1999! Scheve mond Dus heeft alleen nog maar jong grut rondlopen. Nee dan kun je ook nog geen kampioenen in de sport verwachten. Z'n nafok doet het goed. Das een goed begin!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:48

Maar dan bedoel ik van de veulentjes. Daar kun je ook kampioen mee worden. Zo als de KWPN Paardendagen in Ermelo. Daar heb je alleen 3 jarige en ouder maar ook die veulens......

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:38

De veulenkampioen van Overijssel was een Sir Sinclair. Die ging bij de prinsjesdagveiling voor 22000 over de toonbank. Prachtig veulen was het.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:52

Sir Sinclair (Lord Sinclair x Flemmingh x Le Mexico)
Uniforme collectie rijtypische, rassige veulens die voldoende ontwikkeld zijn met een licht fundament. De draf is lichtvoetig met een goed gebruik van het achterbeen en heeft veel houding en tact.

Nog even het KWPN afstammelingenrapport van vorig jaar.