Bergerac & Nimmerdor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Monet

Bergerac & Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 19:51

hoi hoi!!!
de meesten kennen denk ik Bergerac en Nimmerdor wel; 2 prachtige goeie kwpn dekhengsten....
mijn moeder heeft een paard; een jonge Bergerac, vader daarvan Nimmerdor, kan ook super springen.

ik weet niet of jullie ze kennen ik wil graag weten wie ook een paard heeft die hiervan afstamt *LOL*

alvast bedankt

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:58

Inderdaad. Nimmerdor fokt heel vaak goed. Niet verwonderlijk dat je paard goed kan springen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:37

Bergerac is vertrokken naar de bekende Zwitser ETTER.
Etter heeft ook nog een bedrijf in Ierland waar hij ook heeft gestaan.

http://www.etterhorses.com/

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:12

lies_roos schreef:
hoi hoi!!!
de meesten kennen denk ik Bergerac en Nimmerdor wel; 2 prachtige goeie kwpn dekhengsten....
mijn moeder heeft een paard; een jonge Bergerac, vader daarvan Nimmerdor, kan ook super springen.

ik weet niet of jullie ze kennen ik wil graag weten wie ook een paard heeft die hiervan afstamt *LOL*

alvast bedankt

Ik begrijp niet goed wat je hier zegt, de vader van Bergerac is Nimmerdor, bedoel je dat dat ook de vader van de moeder is in dit geval Verward
Overigens Bergerac fokte over het algemeen te weinig maat.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:17

Haar moeder heeft een paard van Bergerac daarom wil ze iets weten over Bergerac en over Nimmerdor. Aangezien Bergerac een zoon is van Nimmerdor

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:18

sarabande schreef:
Ik begrijp niet goed wat je hier zegt, de vader van Bergerac is Nimmerdor, bedoel je dat dat ook de vader van de moeder is in dit geval Verward
Overigens Bergerac fokte over het algemeen te weinig maat.

Op pony's.
Wij zaten altijd aan 167 cm. Haha! En ook nog PROK.

Verder ken je Bergerac hoog in de springindex terug vinden, tenminste als je daar een waarde aan hecht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:30

ceasario schreef:
Op pony's.
Wij zaten altijd aan 167 cm. Haha! En ook nog PROK.

Verder ken je Bergerac hoog in de springindex terug vinden, tenminste als je daar een waarde aan hecht.

Nee niet alleen op pony's ook op paarden. Ik heb het over zijn hele fokkerij niet individueel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:39

sarabande schreef:
Nee niet alleen op pony's ook op paarden. Ik heb het over zijn hele fokkerij niet individueel.

Ja. Ponypaarden.
Hij gaf veel electriciteit en bloed door.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:43

Nee hij fokte klein op paarden, zie de statistieken, dat deed zijn neef Beaujolais ook, maar die gaf meer grote ertussendoor.
Ik heb het niet over het springvermogen ik heb het over maat, dat kan je nazoeken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:59

sarabande schreef:
Nee hij fokte klein op paarden, zie de statistieken, dat deed zijn neef Beaujolais ook, maar die gaf meer grote ertussendoor.
Ik heb het niet over het springvermogen ik heb het over maat, dat kan je nazoeken.

Hebben wij geluk gehad.

Heb het eens nagekeken.

Aantal stamboek opgenomen 4 jarige en ouder : 276
In de sport. Springen : 64
Dressuur: 53

Lopen toch niet bij de E-pony's
Laatst bijgewerkt door ceasario op 08-11-04 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:08

lies_roos schreef:

Weer een vraag aan de topicstarter. Kan jullie paard ook super springen, of bedoel je dat Nimmerdor super kan springen.

Wat is de moederlijn van jullie paard, Bergerac komt uit de goede Molga stam, waar veel internationale sportpaarden uit gekomen zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:17

ceasario schreef:
Hebben wij geluk gehad.

Heb het eens nagekeken.

Aantal stamboek opgenomen 4 jarige en ouder : 276
In de sport. Springen : 64
Dressuur: 53

Lopen toch niet bij de E-pony's

E ponys zijn niet opgenomen in het stamboek, dat zou je toch moeten weten

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:29

Ik heb er een!! Bergerac zit er bij ons paardje van moederskant in. Het is de vader van de moeder (volg je m?) Vaders is Opan (v. Peter Pan). Hoewel de moeder van mijn paardje (Iris Utopia) rond de 1.75m is, is Umay Utopia (mijn ponypaardje dus) nu op 3,5 jarige leeftijd 1.58m. Zou die kleine maat misschien een generatie overslaan??
Of ie kan springen is nog afwachten, aangezien ik er 1x in de week 10 minuutjes opzit en hij nog geen hout gesprongen heeft, maar gezien de afstamming heb ik er wel vertrouwen in.
er stonden foto's in mijn profiel, maar die willen niet echt meer werken, zal ze binnekort eens updaten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:36

Is dit zijn pedigree,jouw paard(je)

Je moet even niet vergeten dat Opan, kleineJasper in zijn bloed heeft en zijn moeder 160 cm.

Wij hebben een Opan (ruim 3 jaar van 173cm terwijl haar grootmoeder 161 cm was en haar eigen moeder inmiddels 170 cm
Verder weet ik niet hoe groot die Molga was, weet SB.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:56

I k heb er eentje uit die stam .De onze is corland x imolga van nimmerdor en dan Molga van willow cratic .De overgrootmoeder zolga gaf slechts 3 producten ,waarvan Linky en The shinto beide op dezelfde olympiade liepen ,het derde product was molga ,de moeder van Bergerac en Beaujolais en grootmoeder van mijn merrie .Dit is de mijne ,springen heeft ze niet van een vreemde
Afbeelding

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:01

Juist dat is m. nooit geweten dat mijn paardje op internet terug te vinden was!
en ja idd er zitten wel meer kleine paardjes in de lijn. Heb nog goede hoop dat hij de de 1.62m nog haalt, zucht.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:12

libke schreef:
I k heb er eentje uit die stam .De onze is corland x imolga van nimmerdor en dan Molga van willow cratic .De overgrootmoeder zolga gaf slechts 3 producten ,waarvan Linky en The shinto beide op dezelfde olympiade liepen ,het derde product was molga ,de moeder van Bergerac en Beaujolais en grootmoeder van mijn merrie .Dit is de mijne ,springen heeft ze niet van een vreemde
[image]

Bergerac= de volle broer van de moeder van je paard . OK dan!

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:54

mijn paard zit ook nimmerdor bloed in hij is de V.V.V
namelijk de vader van mij paard is gelnnridge daar de vader van is wellington en daar weer de vader van is NIMMERDOR

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:51

Ons paard's vader is Farrington, wiens vader Wellington is, wiens vader Nimmerdor is Lachen Ik vind nimmerdor echt een supermooie hengst !
(foto's van ons paardje in profiel)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:34

ik had een gitzwarte nimmerdor, die helaas 2 maanden geleden op 24 jarige leeftijd is overleden.

Zal van de week even foto's plaatsen Schijnheilig

Geweldige springer was het. Heeft op een oude stal in het verleden tot een paar keer toe aan de andere kant van het hek gestaan ( toch zo'n 1.20m hoog) Was Z springen, en Z dressuur, liep ook nog Carroussel dus veelzijdig diertje. Lachen

Moeder was er een van Lucky Boy dus er zat wel nogal wat bloed in Haha! Was een erg rank damespaardje

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:15

Wij hebben een Nimmerdor x Ariban xx x Farn keur merrie. Dit is een halfzus van de AES GGK hengst Nashua. Wij gebruiken deze merrie voor de fokkerij

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:15

Wij hebben een schimmelruin van 5 jaar oud, vader is Corland, vader van de moeder is Nimmerdor.
Hij is niet zo groot (momenteel 1.60) maar heeft wel heel goede springtechniek (en vindt het ook leuk). Mijn man wil begin volgend jaar beginnen met springwedstrijden met hem.