Romeo_haffie schreef:dus als ik het goed begrijp. in de ochtent een handje in de middag en handje en in de avond is dat niet veels te weinig dan?
Ik zou een handje van ieder doen...dus een handje muesli met een handje biks... dus 6 handjes bij elkaar... en onbeperkt ruwvoer van een goede kwaliteit. Als je voldoende goed ruwvoer kan geven dan zou het zelfs zonder krachtvoer moeten kunnen. Je moet iig goed naar je veulentje kijken... Ik zou zelf iig zorgen dat hij altijd onbeperkt ruwvoer tot zijn beschikking heeft. Ik wil je wel foto's van Eclipse laten zien, mijn 'jonkie' dat het goed doet zonder krachtvoer... hij krijgt denk ik hooguit 3 keer p/w ca. 1/4 muesli/biks. Verder haalt hij alles uit het kuilgras dat hij onbeperkt tot zijn beschikking heeft. Overigens heb ik toen hij net afgespeend was wel wat 'gespeeld' met het voerschema... Vlak na het afspenen in die eerste winterperiode kreeg hij wel iets meer, ik denk ca. 1/2 kg per dag. (dat is later weer afgebouwd, het was voor mij een kwestie van goed naar Clippie kijken).. en ook toen onbeperkt kuilgras.
*Toevoeginkje* Ik heb ook begrepen dat meerdere malen per dag een kleine portie idd beter is... als ik mijn merrie bijv. 3 keer per dag voer dan merk ik dat ze het voer beter op lijkt te nemen omdat ze dan duidelijk minder nodig lijkt te hebben. Als de mogelijkheid dus daar is om zo gespreid mogelijk te voeren dan zou ik dat zeker doen. Liever 3 keer een kleine portie dan 1 keer een grote wat mij betreft.