Suf van de dracht niet dus!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Suf van de dracht niet dus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 13:05

Nou mijn merrie was al een poosje niet haarzelf suf niet willen lopen al bij al niet lekker in haar vel.
Dacht in de eerste instantie komt mischien door de dracht hormonen enz.
nou was het maar waar dierenarts is net geweest en nu blijkt dat ze rechtsachter niet geheel zuiver was dit door haar piephak(ontstaan door veel slaan in haar stal) hoge buigproef was dus ook niet goed en haar hak is warm dus iritatie/ontsteking .
verder bleek haar rug niet in orde (is eerder dit jaar met springen flink gevallen) dus dat speelde ook weer op .
Nu dus een week pijnstillers en haar been goed koelen en dolebenen zalf erop daarna kijken we weer verder.
Na dit alles is er maar 1 positief punt uitgekomen en dat is dat ze nog steeds drachtig is wat dat betreft alles in orde.
Al bij al flink balen en vooral over die piephak maak ik toch wel zorgen ze heeft in het verleden zo staan slaan op stal hoop maar dat er niks zit maar moet nu maar even afwachten . heb wel even een dip!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:38

Nou, dat is minder goed nieuws!! Slaat ze nog steeds in de stal? Erg vervelend hooor, maar gelukkig is ze nog wel drachtig!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 17:05

nee dat slaan gaat nu wel goed stond toen op zaagsel en heb er nu ook een voerbal in liggen om de verveling tegen te gaan.
En idd ja gelukkig is ze nog gewoon drachtig en gaat dat allemaal goed.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:37

Een kennis van me heeft ook een paard dat slaat in haar stal. Ze heeft er een oplossing voor gevonden. Ze heeft vanachter in haar stal (of waar ze ook slaat meestal) over heel de breedte een ijzeren ketting gehangen. en aan die ketting allemaal kleine kettingjes naar beneden laten hangen. En dan op allemaal die kettingen electriciteit gezet en nu slaat ze niet meer Haha! Ze heeft het afgeleerd..

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 12:09

Quirinake schreef:
Een kennis van me heeft ook een paard dat slaat in haar stal. Ze heeft er een oplossing voor gevonden. Ze heeft vanachter in haar stal (of waar ze ook slaat meestal) over heel de breedte een ijzeren ketting gehangen. en aan die ketting allemaal kleine kettingjes naar beneden laten hangen. En dan op allemaal die kettingen electriciteit gezet en nu slaat ze niet meer Haha! Ze heeft het afgeleerd..

mmm vind een ketting een beetje eng klinken maar geloof wel dat ze het afgeleerd is ermee.
Ik heb rubberen matten in mijn stal hangen over heel de achterkant .
maar nu ze weer op stro staat en een voerbal heeft voor afleiding gaat het best goed.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:59

goed dat ze't heeft afgeleerd. Dat paard had ook eerst rubberen achterkant. Maar sloeg die op de duur er ook af Haha! dus was de oplossing voor gewoon ijzeren kettinkjes tegen de muur te hangen. Hangt totaal niet in de weg, en als ze wil schoppen, schopt ze tegen de kettingetjes en zo leren ze het af. Klinkt erg, maar helpt wel