Le Roi X Onyx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LolaTFB

Le Roi X Onyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:44

Ik ben voor mezelf op zoek naar een paard en toen zag ik een paard staan waar ik me wel voor interesseer. Het is een ruin met als afstamming Le Roi X Onyx. Hij zou ingeschreven staan bij het AES.

Deze hengsten zeggen mij niet zoveel, kan iemand mij wat vertellen over Le Roi en misschien ook over Onyx? En klopt het dat Onyx ook de vader van de moeder van Habibi is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes Laura

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:04

Mijn paard is aan moeders kant Onyx. Ik heb er ook meer info van zel het eens opzoeken. Is een frans volbloed hengst die een tijd in nederland liep en sprong. Wat ik weet was dat hij niet al te makkelijk was.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 10:55

Heej, dank je wel!

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:46

Ik heb Harmony een zoon van Onyx (1 van de allerlaatste), ze zijn niet de gemakkelijkste de Onyx-kinderen maar wel eerlijk en lief in de omgang. Ze hebben veel karakter en je moet eerder meewerken dan tegenwerken.

Onyx is een grote donkerbruine uit Frankrijk geimporteerde hengst met veel front en mooie gangen, ze kunnen zowel springen als dressuren. Onyx is niet populair geworden bij de fokkers omdat niet zoveel mensen met het karakter van zijn kinderen om kunnen gaan. Ze kunnen super eigenwijs zijn en vooral heel goed doordrammen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:07

ik heb een Renville X Onyx

Altijd superbraaf maar inderdaad met een bult karakter wat hij niet wil doet hij ook niet en zou als hij het maar kon gewoon zijn middelvinger opsteken

De ene dag rijden we de sterren van de hemel en lijkt het wel een grand prix paard en een andere dag geeft hij weer nergens niets om en loopt hij als een boere knol

Als hij de bel van het springen hoort of hij ziet hout dan vergeet het maar met dressuur want dan krijg je hem niet van het parcour afgereden

Maar verder is hij super in de omgang hij zal nooit iets doen zelfs als hij pijn heeft dan drijgt hij alleen maar

Is wel heel snel beledigd als je niet veel tijd aan hem kan besteden dan is meneer meteen beledigd en zal hij alleen maar lopen flierefluiten

Maar hij blijft wel gewoon de kant heen gaan die je wil je moet alleen niet vragen hoe
En luisteren doet hij dan ook niet als hij met op en afzadelen altijd gewoon stil en los staat doet hij dan niets anders dan weglopen en terug naar zijn stal gaan of iets uit je kast vernielen zodat het weer geld kost liefst een hoofdstel of zadel kapot proberen te maken

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:55

iemand een foto van onyx?

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:26

Issy schreef:
iemand een foto van onyx?

Ja ik heb wel een foto van Onyx .... maar helaas staat deze in het hengstenboek en mijn scanner wil niet werken onder xp Verward