hey!xl (paardje in onze manege) is kunstmatig bevrucht en ik heb er foto's van genomen!
hier het resultaat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hey!

Quirinake"]
oohhhdat ben ik vergete, dat had ik ook moeten doen
foto's nemen...
Leuke foto's hoor, van welke hengst is ze gedekt?
[/quote]
sorry maar ik heb geen flauw idee van welke hengst ze gedekt is![]()
[quote="jessiejanes schreef:Leuk dat je de foto's zo duidelijk hebt genomen,altijd interessant om te zien.
Alleen,dat meisje ,die de staart vasthoudt,pfoeh,...dat zou hier echt niet kunnen hoor.Zelfs met volwassenen blijft het risicovol ,zo zonder opvoelbox,maar z'n meisje staat ook nog een heel eind lager met haar gezicht.................Niet dat ik '"op z'n bokts"wil afzeiken,maar ik vind wel dat het even gezegt kan worden dat dit niet de "normale"gang van zaken is!
) bubbels schreef:Ik heb ook foto's van Pride's insiminatie, maar op de één of andere manier vind ik ze niet "leuk". Was ook niet echt prettig voor Pride.
vrijalover schreef:ik vind het er zo zielig uitzien... Ik zou het echt nooit zo doen![]()
ikjuh schreef:Jah, maar gaat dat dan niet met ingevroren sperma?

MarijeR schreef:Mac, hier dekken we de merries aan de hand of in de kudde en dat gaat er echt heel rustig aan toe
Zal ook wel aan de hengst liggen maar ik heb met een aantal hengsten gedekt en niet een was vervelend voor de merrie.
Mac schreef:De eerste dekking is toentertijd meteen na aankomst gedaan en daar was ik dus bij. Het ging er hartstikke rustig aan toe; de hengst was een echte gentleman en Lee bleef rustig staan. Zij vond het dus absoluut niet vervelend.
Dit wordt misschien een beetje een plastisch verhaal, maar Lee heeft "van achter" een dusdanige vorm dat ze er altijd vies is. Als je dat niet bijhoudt, gaat het aankoeken en dus jeuken. Bovendien is het een beetje een aparte: als je haar uit haar omgeving weghaalt, kwijnt ze weg. Dat is dus sowieso geen paard (meer) dat je wegbrengt voor dat soort zaken.
Citaat:Er zullen heus ook hengstenhouders tussenzitten die daar een beetje gevoel bij gebruiken, maar ik ben bij genoeg dekkingen aan de hand geweest die meer weg hadden van een verkrachting. De haren rijzen me dan altijd te berge.

Citaat:Pepsi is overigens ook op de wei gedekt. Toen was ze nog niet van mij, maar die heeft er ook niks aan overgehouden. Toch zou ik ook voor haar in de toekomst kiezen voor KI. Niet omdat paarden zo naar zijn naar mekaar toe, maar omdat ik slechte ervaringen heb met de mensen eromheen.
MarijeR schreef:Er gaat geen ijsblokje in hoor
Soms worden ze geinsimineerd met diepvriessperma (wat dus weer ontdooit is) en anders met vers sperma wat vaak wel wat 'bewerkt' is om het goed te houden tijdens de verzending als de merrie niet bij de hengst op het station wordt gebracht.
. Maar bij koeien haal je gewoon een ingevroren rietje uit een stikstofvat en dan ontdooi je dat en 'spuit' je dat erin. Ik dacht altijd dat dat bij paarden net zo ging. Maar dit gaat echt heel anders.