hoe duur is gemiddeld een leuk paardenveulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe duur is gemiddeld een leuk paardenveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:26

hoi hoi,
ik heb al vele topics geplaatst over dat ik mijn pony wil laten dekken omdat ik graag een veulen wil dat n paardje wordt.. aangezien dit natuurlijk een grote gok is denk ik er over na om toch een paardenveulen te gaan kopen volgend jaar of t jaar erop.. weet iemand wat je ongeveer op zijn minst betaald voor een veulen, van de markt of gewoon particulier? hoeven echt niet perse papieren bij te zitten.. maar zou ik ongeveer op hetzelfde geld kunnen uitkomen als het dekken van mijn pony met dierenartskosten? ik heb hier weinig ervaring mee, vandaar deze topic! bedankt voor jullie reacties alvast weer! *LOL* groetjes bonny4life Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:05

Aangezien je volgend jaar of het jaar daarop pas een veulen wil kopen, is er een kans dat de prijzen dan wat anders zijn. Blijft toch altijd een vraag/aanbod verhaal.

Op dit moment kan je net gefokte veulens kopen die goed in elkaar zitten voor ong 1500 euro. De prijzen zijn heel slecht en ik sprak laatst zelfs een handelaar die had 2 hengstveulens gekocht voor 500 euro per stuk. Deze waren ook nog eens goed gefokt en uit een predikaatrijke moederlijn. De fokkers zitten er flink mee omhoog omdat alles naar binnen moet en daarom zijn de prijzen laag.

Je moet gewoon even zoeken en www.kwpn.nl ( advertenties van de ids) en de paardenkrant in de gaten houden. Daar staan vaak leuke veulens in voor heel correct geld. Ook een aantal idioten die denken dat ze de nieuwe Salinero hebben gefokt en er dom geld voor vragen, maar daar moet je maar over heen lezen Knipoog

Succes met het zoeken!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:31

Een pensionklant van me kreeg twee Jazzen uit predikaatrijke stam aangeboden.
Voor 1000 euro (!!!!) mocht hij ze allebei meenemen!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:35

fabienne schreef:
Een pensionklant van me kreeg twee Jazzen uit predikaatrijke stam aangeboden.
Voor 1000 euro (!!!!) mocht hij ze allebei meenemen!!!!!!

En dit is op het moment niet de uitzondering die de regel bevestigd. Maar dit komt de laatste tijd echt heel veel voor!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:53

We hebben net besloten dat we komend seizoen niet laten insemineren Haha!

We hebben straks de San Remo, en Fab krijgt ook in het voorjaar haar veulen.........dus voorlopig wel ff genoeg zo Haha!:D:D:D

Wil de TS misschien een mooi San Remo veulen kopen? Geen koopje by the way..........Haha!:D:D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:22

ik ben 1 van die idioten, die voor haar veulen misschien wel een idioot hoge prijs vraagt, tenminste uit het oogpunt van anderen Schijnheilig

maar ik heb er ook geen probleem mee als ik em niet verkoop!!! Ik denk dat ik niet eens zou fokken als ik niet de zekerheid had, dat ik het financieel kan veroorloven om ze dan te houden.....Ik wil nl beslist een goed adres voor de veulens die ik fok....en anders hou ik ze lekker zelf.... *LOL*

De vraagprijs voor mijn veulen is 4000 euro...en daar kan voor een goed adres kan er ook nog wel wat van de prijs af......ik kan em elke dag voor 2500 euro wel kwijt maar dat is me te weinig..... Bloos!

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:47

lekker zelf houden !! op dit moment is een veulen zonder primering en zonder een uitgeproken sportstam (bretano is een dres. hengst) en meer dan een volle zuster die het goed deed heb je niet te melden, niet te verkopen...op menig veiling brachten wel geselecteerde veulens minder op dan 4000 euro...volgende week is Hedel als je je kans daar niet neemt mag je hem in opfok houden en zie er dan maar weer als 3jarige 4000 euro + (opfok)kosten voor te beuren (als is goed is op de foto0 velen zijn vergeten dat 2000 euro toch een kleine 4500 gulden was .....

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:13

Het ligt net maar aan de tijd van het jaar dat je ze koopt. Ik heb in juni voor mijn veulen 2500 betaald. Maar nu zijn ze er veel goedkoper omdat ze ervan af moeten. Ik had dat bedrag voor dat beestje over omdat ik op slag verliefd was geworden op dat mormel. Als je minder geld kwijt wil, adviseer ik je toch in de periode van oktober tot daarna, als het kouder wordt in ieder geval, te gaan rondkijken. Dan betaal je veel en veel minder!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:39

oke thanx voor de tips!!! Tong uitsteken

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:00

wat wil je nou zeggen PUK dat ik mijn eigen veulen niet zelf mag houden, maar van jouw naar HEDEL moet brengen..omdat jij van mening bent dat deze niets waard is en niet te verkopen is....

Ik snap je reactie even niet.. Verward

Ik heb mijn veulen wel te koop, Hij MAG weg, hij MOET niet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:13

sigrid1182 schreef:
wat wil je nou zeggen PUK dat ik mijn eigen veulen niet zelf mag houden, maar van jouw naar HEDEL moet brengen..omdat jij van mening bent dat deze niets waard is en niet te verkopen is....

Lijkt me dat jij de eigenaar bent en zelf uitmaakt aan wie en tegen welke prijs je wil verkopen toch? OK dan!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:37

Ik ben laatst op de veulenveiling in Dwingeloo geweest. Daar gingen genoeg veulens weg voor 1000 euro. Voor sommige veulens werd niet eens wat geboden en konden weer direct terug op stal.
Ik denk dat je momenteel wel goedkoper uitbent als je een veulen koopt dan dat je er een zelf fokt. Is natuurlijk ook afhankelijk van het dekgeld van de hengst.
Maar als je de kosten van het dekken, DA, voer etc. bij elkaar opteld ben je duurder uit dan dat je een veulen van een half jaar koopt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:17

sigrid1182 schreef:

Je snapt het inderdaad niet nee. Want zo bedoelt Puk het helemaal niet. Ze zegt dat je beter zelf plezier met je veulen kunt hebben en dat je er geen plezier van hebt door het te verkopen omdat het aanbod te groot is en daardoor niet opbrengt wat het waard is.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:32

Zijn twee weken geleden op Zuidlaardermarkt geweest en ook daar gingen nette veulen weg voor zeer weinig geld. In het najaar zijn de paarden (mits niet hoog geklasseerd) eigenlijk altijd goedkoper dan in het voorjaar. 's Winters moet alles op stal en soms is daar geen ruimte voor, dus MOET het weg..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:54

Volgens mij heb jij niet al te hoge eisen dan zou je aan het einde van het seizoen voor 1500 euro al een heel eind moeten komen,
ik zou trouwens wel met papieren kopen.