Burggraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:49

Mijne is heel jong, maar gaat best goed in de aanleuning, hij schut alleen afentoe met zn hoofd maar ik denk dat het jongigheid is, het word nml. al beter!!! Hij is heel tof!!! Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:58

het komt nog weleens voor dat Burggraaf nakomelingen een stuwend achterbeen hebben, Dit probleem komt van Burggraaf's vader vandaan landgraf. Als je zo'n paard aan het werk zet wil hij nog weleens gaan lopen stuwen vanachter en dan willen al gauw op de voorhand gaan hangen en worden dan duikerig. Maar met de juiste training is dit geen probleem.
Ik heb een Burggraaf x Ahorn ingereden (die stond pas met foto in in de strengen met Johan laseur want die was NKB Z kampioen). Dit is een chique bruine merrie met blesje en 3 goede gangen en super springtechniek en makkelijk te rijden. 164m.
Ik heb een Burggraaf x Notaris gereden, die was Z springen maar moest ik een tijdje trainen omdat de ruiter geblesseerd was. Dit paard wilde af en toe nog weleens lekker gana lopen stuwen en hangen in de hand, was een beetje op de voorhand gebouwd. Dit was een vosje met een blesje en 164m en is tot de 3e bezichting geweest vd hengstenkeuring en toen later gecastereerd.
En ik heb een Burggraaf x Lucky Boy gekend en die was zwart met een smalblesje, 155m en heel chique.
Ik heb ook een tijdje een burggraaf x jasper gereden en die was ook zwart en 172m op 4 jarige leeftijd, heel braaf met rijden en leerde snel, kon ook goed springen.
Van die burggraaf heb ik nog wel ergens een foto dat hij 3dgn onder het zadel is en ook nog eentje van Johan laseur tijdens de wedstrijd die in in de strengen stond.
De paarden hadden allemaal een superbraaf karakter. En qua doorfokken staat burggraaf erom bekend om gevarieerde paarden te fokken qua bouw en grootte.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 17:55

Dank jullie wel allemaal! Party!! Mytens, wat jij zei over dat BUrggraaf dus heel verschillend fokt, dat klopt wel! Ik hoorde dus dat hij zwaardere en grotere types fokte, maar deze is mooi klein en erg luxe! Party!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 11:39

Mijne is groot en breed, dat wilde ik en vind ik zo mooi!!! wat meer dressuuruitstraling vind ik, ik hoorde zelf dat Burggraaf veel mooie grote brede paarden voortbracht!!!