Wie zijn er nog naar de welshveiling in Ermelo geweest?
Ik ben geweest en schrok een beetje van sommige prijzen, ze begonnen bij een welsh A hengstveulen met 75 euro!! Absurd, het dekgeld kost meer.
Muzefee
Geplaatst: 30-10-04 21:03
Wij zijn er geweest... Voor een Welsh A veulen moet je natuurlijk ook niet te hoog beginnen... Het is anders als het een NWR is... Wij hebben een 3jarige NWR geveild en die is voor €1450 weg gegaan... we hadden op hoogstens €1000 gehoopt dus dit was een mooi bedrag!
illy
Geplaatst: 31-10-04 11:46
door omstandigheden konden wij niet maar wat hebben Pioneer en Kompas Yvette opgebracht?
Monster
Geplaatst: 31-10-04 14:56
wist het niet.. Anders wouk wel even gaan kijken
judithM
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 15:54
illy schreef:
door omstandigheden konden wij niet maar wat hebben Pioneer en Kompas Yvette opgebracht?
Zou het niet weten, had geen boekje dus ook niet bijgehouden wat ze opgebracht hebben.
Ik weet van een NWR dat ze begonnen met 4000 Euro!!
AnneloesF
Geplaatst: 31-10-04 21:42
Ik was er ook. De bedragen waren idd erg verschillend, maar wel redelijk vond ik. Wij hebben de bedragen wel bijgehouden, maar heb het boekje niet bij de hand dus zou het zo niet weten. En die NWR die was idd aso hoog ingezet, maar het was dan ook ik-weet-niet-wat-voor- kampioen, jeugdkampioen ofzow... En dr kwam nog een boel bovenop, geloof dat ze voor iets van 4600 euro weg ging. Dat zijn lekkere prijzen!! Maar ik vond de kwaliteit van de pony's goed, er liepen een paar mooien bij!! Jammergenoeg is er geen pony met ons mee naar huis gekomen, de bedragen werden af en toe te hoog voor ons budget.
AniekR
Geplaatst: 01-11-04 09:23
Ik ben er ook geweest!!
Dat was idd Speyksbosch Donna... lekker hoog begonnen, geloof dat ze idd Jeugdkampioen was geworden in Kootwijk...
Maar vond het iig een leuke dag!!! we waren wel vrij vroeg weer weg... maar de meeste lol is er toch wel weer af als je afscheid moet nemen van de pony die je mee hebt genomen...
rooslover
Geplaatst: 02-11-04 19:03
Was er ook geweest, onze hengst (nr. 30) werd geveild, maar niemand bood op hem, dus bood me pa maar, dus toen hadden we hem zelf weer. De prijzen waren soms echt laag. Maarja het was me een dagje wel
judithM
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-04 19:14
rooslover schreef:
Was er ook geweest, onze hengst (nr. 30) werd geveild, maar niemand bood op hem, dus bood me pa maar, dus toen hadden we hem zelf weer. De prijzen waren soms echt laag. Maarja het was me een dagje wel
Wat gaan jullie nu met hem doen?
Westernfreak
Geplaatst: 04-11-04 01:54
welke hengst gaat het om ? Ik heb leuke pony's gezien die inderdaad voor bespottelijke prijzen weggingen, maar ja....had een bied-verbod. Anders hadden we misschien ook wel een of meer pony's erbij gehad.
rooslover
Geplaatst: 04-11-04 21:28
@ Judith M, hij staat nog steeds te koop & we proberen hem ook te verkopen, want we zijn met hem uitgefokt @ Westernfreak, Nr 30 in de catalogus was hij (Lippens Cracker Bang)
hesterv
Geplaatst: 04-11-04 22:16
Ben vorig jaar geweest maar niet echt zoiets om weer heen te gaan elk jaar vind ik , wel jammer op zich, lopen super mooie beestjes rond maar bijna zielig voor hoeveel geld die weggaan eigenlijk! Maarja, moet toch wat
Wie is er geweest, en wat vonden jullie ervan ? Mijn indruk is dat het van jaar tot jaar wat beter loopt. Was is jullie algemene indruk van de geboden prijzen ?b Ik vond het erg wisselvallig en met name dalend naarmate de veiling vorderde. Ook had ik de indruk dat het openingsbod dat de veilingmeester vroeg nogal van invloed was op de uiteindelijke verkoopprijs.
De veilingtopper, een tweejarige bruine NWR merrie deed 4500 euro, maar ik had het idee dat dit veel te maken had met de veilingmeester die begon met inzetten op 4000 ! Geroezemoes onder het publiek, maar toch.
Ook opvallend, een partij oude WPCS Journals die €400,- opbrengen. (stuk of 25 geloof ik, dus reken maar uit) Dat is toch meer dan menige leuke pony
Ik quote maar even mijn eigen bericht, scheelt weer wat typewerk. Had het blijkbaar beter hier neer kunnen zetten, maar had dat niet gezien.
We hebben wel de prijzen grotendeels bijgehouden, maar omdat de catalogi weer eens uitverkocht waren (zoals de laatste drie jaar !!!) moesten we het doen met een uitdraai vanaf de NWPCS site. Lekker handig, geen volgorden en vooral ... geen naam van de pony die geveild wordt.