info over golden wonder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaBabs

info over golden wonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:38

Mijn ruin is een verre nakomeling van Golden Wonder. Een tijdje geleden kon ik nog vanalles over hem vinden op internet, maar nu niet meer.
Ik ben zo stom geweest om niks op mijn computer op te slaan.

Naar wat ik me nog herinner was er iets niet bekend in zijn afstamming. Maar hoe dit hele verhaal precies zat weet ik niet meer.

Heeft iemand misschien meer informatie voor mij? en eventueel een foto?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:09

Golden Wonder, een veelbesproken hengst in het New Forest stamboek.
Golden Wonder heeft eerst gedekt in Engeland en is vervolgens tig jaar geleden naar Nederland gekomen. Daar heeft hij veel gedekt en gezorgd voor goede nakomelingen . Hij leverde prestatiepony's en goedgekeurde hengsten, kortom hij deed het erg goed. Nu wordt er na zoveel jaar beweerd dat Golden Wonder geen zuivere New Forest pony was, en willen ze zijn bloedlijn uit de New Forest krijgen, wat een hele lange weg is . Ik vind dit rondom belachelijk want New Forest pony's die Golden Wonder in de bloedlijn hebben presteren super in de sport OK dan! maarja, je doet er niets tegen . Voor meer info moet je maar een PBtje sturen naar Liberty op bokt, zij is het wandelend New Forest hengstenboek en heeft veel info verzamelt van allerlei hengsten Knipoog

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:18

Bedankt confetti!

ik zal Liberty eens pb-en..Haha!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:21

Mijn pony is ook verre afstammeling van Golden Wonder!! En zijn vader is Sky High. Hier in de omgeving zijn meerdere pony's van Sky High, maar ik kan op internet niets over hem vinden Verward En ik zou best wel graag een foto van hem willen zien.. Iemand?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:48

@ponylovertje, stuur een pb naar Liberty Haha! , die heeft er vast wel een

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:29

Ik heb een foto van GW in mijn profiel. Op [url]members.lycos.nl/nfhengsten[/url] Staat veel info over verschillende hengsten. GW is de overgrootvader van mijn pony.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:59

Mijn vorige pony was een nakomeling van Briljant (v Robijn en dit was weer een nakomeling van Golden Wonder)
Onwijs goede sportponies en zeer 'good looking'.
Briljant heeft ook heel veel gedekt, en na die regel vanuit Engeland, dekte hij bijna helemaal niet meer. De fokker van mijn pony heeft toen wel weer heel bewust voor Briljant gekozen, omdat er uit de combinatie van deze hengst en zijn merrie zeer goed sportponies kwamen en voor hem de 'markt' van sportponies groter was, dan om een pony te fokken voor de fokkerij.
Hier wat foto's van mijn 'ex'.

Afbeelding

Afbeelding

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:27

Er zijn heel veel goede pony's met GW bloed.
Ik had ook een Briljant en heb daar erg veel mee gepresteerd. In 1996 zat er in alle EK springpony's GW bloed. tegenwoordig zullen er nog wel veel goed presterende pony's met het beruchte bloed rond lopen, maar ik ben nu niet meer zo thuis in de pony's...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:16

De bedovergrootvader van mijn jaarling is ook Golden Wonder. Het schijnt idd dat na DNA onderzoek gebleken is dat Golden Wonder Golden Wonder niet was. Ik vind het ook een beetje vaag. Het maakt me ook niet uit eerlijk gezegd.