wie heeft er ook een afstammeling van Boreas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

staljaim

wie heeft er ook een afstammeling van Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:18

ik ben benieuwd wie er een paard heeft van Boreas v jasper.
hoe oud en hoe hij/zij is en wat jullie ermee doen...

ik heb een 3 jr ruin vos??? met alleen een kol zelf gefokt uit een Rexmagna merrie. Hij is echt super lief en braaf, zijn hem nu aan het inrijden, in het begin wilde hij niet lopen echt heel erg, maar geen rare dingen doen, zoals schrikken en bokken (kost waarschijnlijk te veel energie haha)
maar nu onder het zadel 2 a 3x per week is hij best vlot en vindt alles prachtig.
maar lijkt geen dressuur paard, maar springen kan hij wel, als veulen sprong hij al over alle hekken in het land 1.40m Bloos
ben benieuwd ... Heb helaas nog geen foto van hem komt volgende week pas...

groetjes claudia

Loena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:16

Ik heb ook een Boreas, zij heet Obsession (foto's staan in mijn profiel, de bruine met kolletje en snebje).
Ik heb haar zelf gefokt uit een Uddel merrie en ze is nu 8 jaar. Heb haar voor het springen gefokt maar door omstandigheden eigenlijk nooit verder gegaan in de springsport.. Ze kan trouwens wel heel goed springen!
Dressuur kan ze ook wel goed alleen is het geen makkelijke.. erg onrustig in aanleuning en behoorlijk sterk in de galop, ze is altijd op zoek naar enge dingen om van de schrikken maar ik word ook steeds slimmer en ze gaat dan ook steeds beter lopen!
Ook wederom door omstandigheden weinig wedstrijden gestart, we mogen nu L1 starten en hoop nu wat fanatieker te kunnen gaan starten!

Haar karakter.. ze heeft het moeilijke van haar moeder maar ze heeft het nuchtere van Boreas! Ze kan behoorlijk lomp zijn in haar gedrag maar ze doet geen vlieg kwaad!

En dat springen over hekken, Obsession sprong niet maar geen enkel schiklint hield haar tegen... als ze ergens anders wilde grazen dan kruip je gewoon onder het schikdraad door of je loopt er gewoon door heen Haha!

Ben benieuwd naar foto's van jouw paard! Coby10 hier op bokt heeft trouwens ook een boreas!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:25

ik heb een keer 1 een tijdje gereden,hele aparte,kon heel goed lopen en super springen ze was alleen super rillig,en pittig geen makkelijk paardje,maar als je er goed mee omgaat echt een superpaard..een paard naar m'n hart!