De vader van mijn Arabier is Abdullah, zijn moeder Azize en de vader van zijn moeder is Bakkerat.
Ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn met een Arabisch Vobloed die ook uit deze bloedlijn(en ) komen. Lijkt me leuk om te achterhalen of ze qua uiterlijk en karakter op elkaar lijken. Mijn paard heet voluit Prins Abdullahs Proud Sharouck Nomar van t Oosterveldt.
Ik weet iedergeval zeker dat er 1 merrie is die precies dezelfde vader en moeder als mijn paardje heeft. Die merrie is 2 jaar ouder en stond t/m 14 maanden bij de fokker, daarna is ze doorverkocht. Ik ben dus op zoek naar meer arabieren met Abdullah, Azize, en of Bakkerat als (voor) ouder.
Volgens mij zitten daar wel meer mensen met familie van jouw paardje!
Sharlyn
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 13:05
bestaat daar ook een forum van joh?? Nooit geweten, schaam me diep en ik ga meteen even kijken
bluezarka
Geplaatst: 28-10-04 21:58
mijn merrie is een kind van Abdul (v. Abdullah) en ook de moeder van mijn merrie is een kind van Abdullah, inderdaad, een beetje terug geteeld, maar best leuk uitgepakt hoor!!
nietnicks
Geplaatst: 29-10-04 09:49
in de wereld van de volbloedarabieren wordt met ABDULLAH bedoelt de legendarische wereldkampioen; de duurste arabier ooit in en Nederland gefokt en dan spreek je van een miljonair. die Abdullah heeft een zoon die ook wereldkampioen is geweest AMAL Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld is een ander paard wel met een 1e premie en kampioen hengstenkeuring geweest dus niet slecht, maar niet van wereldklasse die website van prinsabdullah zal e.e.a. wel duidelijk maken echte nederlandse vinding die naam BAKKERAT er is ook een bekende hengst BACCARAT, vader van veel halfbloed-arabieren; NRPS goedgekeurd overigens was die ABDUL destijds ook een aansprekende hengst de echte ABDULLAH is toch overleden ? dat was nou echt een super brave hengst en tot op hoge leeftijd fantastisch om te zien hebben eigenaren die vragen hebben over hun paard geen stamboekpapier gekregen van het AVS de hele pedigree staat op de achterkant en van al die namen zijn meestal wel foto's te achterhalen
nietnicks
Geplaatst: 29-10-04 10:30
Moshai is een van de vele hensten die net niet de top gehaald hebben wel goede prestaties in hun beste jaren 1e plaatsen bij keuringen in hun klasse en soms een keertje kampioen maar er is ook een soort mode in de dekdienst, waardoor na 2-3 jaar de belangstelling daalt en grotendeels wegvalt indien de nakomelingen niet hoog scoren; maar dat ligt evenzeer aan de moedermerrie. een echte tophengst drukt zijn stempel op zijn kinderen in dit geval kwamen uit dezelfde goede moeder KHORAMA 2 zonen waarvan KHORDAN van Anthal met een 2e premie goedgekeurd werd en de super bewegingen van zijn vader erfde terwijl KHORBAN van Moshai een veel minder luxe paard is geworden maar wel een rijpaard hopenlijk stuurt de fam. Treadwell foto's op en van nog andere nakomelingen; bij elk paard hoort eigenlijk een familie album mee te geven bij verkoop van het paard als vaste regel. Ideetje ?
nietnicks
Geplaatst: 29-10-04 12:50
nietnicks schreef:
Citaat:
Moshai
dit verhaal hoort bij een andere rubriek over Khorban, een zoon van Moshai dus kan hier vervallen maar hoe krijg je dat weg ?
Tsikala
Geplaatst: 29-10-04 18:29
Rijd op dit moment een merrie v. Bora, en daar de vader van is Abdullah. Dit is Saké, foto's in mijn profiel. Verder rijd ik nog een merrie v. Krimh, vader van de moeder is Baccarat. Nog geen foto's, maar komen binnenkort in mijn profiel te staan!
Hallo, Ik ben eigenaar van Amaldas vader amal en daar de vader van ABDULLAH jij bedoeld Prins abdullah. Ik ken de eigenaren van Amal en Abdullah en heb zelfs een keer Amal bereden. Helaas is Abdullah overleden maar hij heeft een fijn pensioen gehad!