Vlaanderen beschrijft erin hoe de kuren van Hors la Loi het einde van zijn bestaan als hengst tot gevolg hadden.
Citaat:Op de site bokt.nl staat dat Hors La Roi inmiddels is gecastreerd om zijn vuur te temperen. Maar pas nadat een flinke portie sperma de diepvries inging. Het verhaal gaat dat het paard de castratie zelf heeft verricht.
Wat ik overigens een beetje jammer vind aan dit artikel, is dat de KWPN-er erin - voor de lezer die weinig van paarden weet - ietwat zwart-wit wordt afgeschilderd. Een citaat als:
Citaat:Natuurlijk, in Nederland worden met de KWPN-hengsten geweldige paarden gefokt. Stuk voor stuk nakomelingen van internationale toppers die met gemak over 1.50 meter wapperen of in de dressuur de voorbenen tot neushoogte uitstrekken.
is koren op de molen van de KWPN-fokkers.
Een vervolg als:
Citaat:Maar het zijn ook vaak puur op prestatie gefokte heethoofden, zoals Hors la Loi.
is helaas wat kort door de bocht, mijns inziens. Net als:
Citaat:Soms zijn ze amper nog te berijden, zeker voor amateurs. Die kopen een paard met prachtige papieren, maar is het nog een rijpaard? Niet voor niets zijn nergens zoveel paardenfluisteraars actief als in Nederland en koopt de politie paarden in Hongarije!
Met het subtiele woordje 'soms' dekt de auteur zich natuurlijk goed in, maar ik denk dat veel oma`s zich de hik schrikken van dit artikel, als ze weten dat hun kleinkind op de manege rondtuft met een KWPN-er. Desalniettemin is het natuurlijk waar dat SOMMIGE ruiters helaas paarden kopen boven hun temperament-tax. En wat die laatste opmerking betreft schrijf ik nog maar eens: Politie! Koop een Groninger!
PS: Het artikeltje staat helaas niet op de site van Dagblad van het Noorden.
Staat dat nou bij sport of bij regio?

Ben er superblij mee
. Ondertussen is de krant alweer naar de buren
(jaaa, we doen samen
).