De KWPN-er volgens Dagblad van het Noorden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

De KWPN-er volgens Dagblad van het Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:39

Sinds een tijdje staat er af en toe een paardenpagina in Dv/hN OK dan!. Vandaag stond er een artikeltje in van Martin Vlaanderen: 'Muilkorf'. Omdat bokt.nl erin wordt aangehaald, kan het op deze site natuurlijk niet ongenoemd blijven!

Vlaanderen beschrijft erin hoe de kuren van Hors la Loi het einde van zijn bestaan als hengst tot gevolg hadden.

Citaat:
Op de site bokt.nl staat dat Hors La Roi inmiddels is gecastreerd om zijn vuur te temperen. Maar pas nadat een flinke portie sperma de diepvries inging. Het verhaal gaat dat het paard de castratie zelf heeft verricht.

Wat ik overigens een beetje jammer vind aan dit artikel, is dat de KWPN-er erin - voor de lezer die weinig van paarden weet - ietwat zwart-wit wordt afgeschilderd. Een citaat als:

Citaat:
Natuurlijk, in Nederland worden met de KWPN-hengsten geweldige paarden gefokt. Stuk voor stuk nakomelingen van internationale toppers die met gemak over 1.50 meter wapperen of in de dressuur de voorbenen tot neushoogte uitstrekken.

is koren op de molen van de KWPN-fokkers.

Een vervolg als:

Citaat:
Maar het zijn ook vaak puur op prestatie gefokte heethoofden, zoals Hors la Loi.

is helaas wat kort door de bocht, mijns inziens. Net als:

Citaat:
Soms zijn ze amper nog te berijden, zeker voor amateurs. Die kopen een paard met prachtige papieren, maar is het nog een rijpaard? Niet voor niets zijn nergens zoveel paardenfluisteraars actief als in Nederland en koopt de politie paarden in Hongarije!

Met het subtiele woordje 'soms' dekt de auteur zich natuurlijk goed in, maar ik denk dat veel oma`s zich de hik schrikken van dit artikel, als ze weten dat hun kleinkind op de manege rondtuft met een KWPN-er. Desalniettemin is het natuurlijk waar dat SOMMIGE ruiters helaas paarden kopen boven hun temperament-tax. En wat die laatste opmerking betreft schrijf ik nog maar eens: Politie! Koop een Groninger!

PS: Het artikeltje staat helaas niet op de site van Dagblad van het Noorden.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:49

Whaaha lachwekkend.die oma's kunnen inderdaad meteen een nieuwe peecemaker aanschaffen (of hoe schrijf je t ook alweer) ...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:05

Toch heeft de schrijver van het artikel zelf ook een kwpn'er thuis staan hoor, ik weet het zeker...hij rijdt er zelfs op!;)
Ik zag zijn naam trouwens ook staan bij dat artikel van anna42 in de Hoefslagen van twee weken terug!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:23

Geweldig, vooral omdat Hors la Loi niet-KWPN is, maar wel voor het stamboek ggk is.

Maar ik had sowieso al een hekel aan Franse paarden Schijnheilig

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:39

Grrr, ik wou dat ook gaan lezen de hele tijd maar kan het niet meer vinden... Scheve mond Staat dat nou bij sport of bij regio?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 11:16

@ Rieja: Dat begrijp ik goed, want er spreekt veel compassie voor het ras uit het stuk. Toch zou zo`n ultrakort stukje om-de-gemoederen-wat-op-te-hitsen leuk staan in een paardenblad, maar als eerste kennismaking met de KWPN-er voor de onwetende lezer is het m.i. echt te summier (om niet te zeggen ééndimensionaal).

@Chestnut: Het stond in het Regio-gedeelte, achterop de krant.

Ik blijf er overigens bij dat ik een paardenpagina van harte aanmoedig en de pogingen tot dusver goed geslaagd vind. Als iets in de kinderschoenen staat zijn kinderziektes nu eenmaal te verwachten en in het geval van de paardenpagina valt dat tot dusver erg mee OK dan! .

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:53

Hahahaahahahaha Vork Haha!

Mijn oma is bang voor mijn (kruising) KWPN *LOL*

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:00

hmm...wat spijtig dat ik een BWP-er heb Haha!
Toch niet Bloos Ben er superblij mee Lovers

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:52

Dankje Uums Lachen . Ondertussen is de krant alweer naar de buren Boos! (jaaa, we doen samen Haha! Tong uitsteken ).