Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wouter24 schreef:Uhuh![]()
Skyline verwacht ik ook wel, en Theo (Olivi x Havidoff) was/is dat ook geen aangewezen hengst
ceasario schreef:Oh jullie hebben over 'dressuurhengsten"
Ik denk dat er meer springhengsten in de comp. mee gaan doen.
Kun je ze vernoemen onder KWPN 3de bezichtiging.
i.p.v. NRPS,AES of Zangersheide gekeurd.
Merilyn schreef:Toch is het KWPN bang dat ze zelf geen kampioenspaarden hebben. laat toch lekker alle stamboeken de mogelijkheid geven aan de finale in Den Bosch mee te doen. Belachelijk dat dat niet kan.
sarabande schreef:Zoals ik Joost elders (PAVO) terecht zag opmerken mogen ook Welshes niet meedoen. Het is een stamboek -> club hengstenkampioenschap.
Laat ik het eens omdraaien, waarom willen die hengsten uit die andere stamboeken zo graag meedoen, willen ze zo graag bij het KWPN horen, willen ze dat de KWPN fokkers hen zien???
sarabande schreef:Het heet KWPN (zie ik kan ook onderstrepen)hengstencompetitie en niet Europese hengsten competitie.
ceasario schreef:Je hebt altijd van die vlees nog vis figuren.
Of men wil laten zien dat er ook nog een ander "geloof" is.
Zannekin schreef:Is het KWPN uniek in deze maatregel? In Frankrijk was het vroeger zo, meen ik. Het is en blijft protectionisme natuurlijk. Zo zien vele potentiële klanten enkel dié hengsten en is er minder kans op vreemd gaan.
.