Ik ben op zoek naar informatie over de hengst Derrick. Wie weet op welk dekstation hij dekt of waar ik informatie op internet kan vinden over hem. Ik heb een veulen gekocht waarvan de vader van de moeder Derrick is, ik weet alleen erg weinig over hem. Hartelijk dank voor jullie hulp!
CM_
Geplaatst: 25-10-04 14:27
ik weet niet zo veel van hem heb er wel verschillende nakomelingen van gezien , maar die vond ik niet zo apart, scheve verhoudingen in de bouw van de paarden, ietwat lomp, weinig afdruk met lopen, maar konden wel redelijk springen
Mijn vorige paardje Mistral was een dochter van Derrick, foto's staan in mijn profiel. Derrick was en echte allrounder.. Heb ook een beweginsfoto van hem maar krijg hem nu even niet up-geload.. nakomelingen van Derrick zijn niet de makkelijkste maar als je ze heb dan gaan ze voor je door het vuur. Zowel in de spring als in de dressuur sport lopen en kunnen ze mee. Neem Jurenco van Pauline Albers, rijdt ze lichte of zware tour mee. Zodra ik de foto kan plaatsen doe ik het. Groetjes
Woestein
Geplaatst: 25-10-04 19:23
Hier de foto:
valori
Geplaatst: 27-10-04 11:42
Derrick is een paar jaar geleden gestorven en heeft een heel aantal jaren in Den Ham ter dekking gestaan. Daar kreeg hij niet de beste merries en veel zonder papier. Ik vond het een leuke hengst, ik heb er zelf een veulen van gehad en die kon zeer goed lopen en was mooi van type. Hij is nu 3 en zijn nieuwe eigenaren zijn er heel blij mee, zijn karakter was super. Dat de Derricks niet makkelijk zijn heb ik niet ervaren hier in de buurt staan er meer en ik heb er nog nooit iets negatiefs over gehoord.