Welke Friese Dekhengst gebruikt..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Welke Friese Dekhengst gebruikt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:55

De titel zegt het eigenlijk al..
Welke Friese hengst hebben jullie dit jaar voor je merrie gebruikt?

Wij hebben op onze 8 jarige Piter merrie: Wibe
En op onze 4 jarige Tsjerk merrie: Tsjalke

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:03

Ik heb 3 jaar geleden Feitse gebruikt voor mijn Teunis merrie. Is een prachtig paardje uitgekomen Haha!

batman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:47

heb bijn mijn merrie(djurre x dimer) dit jaar voor Jasper gekozen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:37

Jasper mooie hengst..!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:15

Die waar Jolanda op rijdt?

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:23

ja jolanda..ik sta daar met mij paard op die hengsten houderij en ik heb een keer jasper naar zijn stal mogen brengen het is echt eens scheetje

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:49

Maayke schreef:
ja jolanda..ik sta daar met mij paard op die hengsten houderij en ik heb een keer jasper naar zijn stal mogen brengen het is echt eens scheetje

Je laat toch niet je merrie door een bepaalde hengst dekken omdat het zo'n scheetje is?! Verward (Jasper is wel een goeie, daar niet van, hoewel ik van zijn amazone iets minder gecharmeerd ben Schijnheilig )
Als rijpaard kan ik de nakomelingen van Olof en Sibald vaak wel waarderen, Abel is ook niet gek.
De veulens/paarden van Teunis vind ik prachtig om naar te kijken, maar als rijpaard zou ik er geen een willen hebben (wel ff kort door de bocht, want er zijn vast uitzonderingen)

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:09

nee inderdaat die ruiter bha dat is niets

maar gewoon zij karakter is zo lief en zij veulens zij ook heel mooi

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:20

Concorde"]
Je laat toch niet je merrie door een bepaalde hengst dekken omdat het zo'n scheetje is?! Verward
[/quote]

Misschien wel als je weet dat zijn goede karakter doorgefokt word Tong uitsteken Knipoog

[quote="Concorde schreef:
De veulens/paarden van Teunis vind ik prachtig om naar te kijken, maar als rijpaard zou ik er geen een willen hebben (wel ff kort door de bocht, want er zijn vast uitzonderingen)

Bij mij op stage staat ook een Teunis, een 3-jarige hengst. Blugh! Ik vind het écht een paard van nix Scheve mond Hij wíl gewoon niet naar je luisteren, zo dwars als ik weet niet wat ... Vandaag heb ik weer dikke ruzie met dit paard gehad toen ik hem naar de molen moest brengen, steigeren, achteruitspringen, en als je hem een beste tik geeft staat ie je wat dom aan te kijken. Nee, voor mij geen Teunis ...

---------------------------------------------------------------------------------

Mijn verzorgpaard ( 3-jarige Jorrit x Falcke ) is drachtig van Ait.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:10

Precies, dat van die Teunis is exact wat ik bedoel. Ik heb er echt alleen nog maar drammers van gezien, zo ontzettend lomp!!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:01

Concorde schreef:
Precies, dat van die Teunis is exact wat ik bedoel. Ik heb er echt alleen nog maar drammers van gezien, zo ontzettend lomp!!

Kijk es aan, met jou kan ik praten Haha! Tong uitsteken

(wat trouwens mijn stagebegeleider laatst tegen me zei over Teunis (niet geschikt voor Teunis-liefhebbers Tong uitsteken ) :'Wat ze met Teunis hadden moeten doen? Als 2 jarige hadden ze zn ballen dr af moeten hakken! Dat was het beste geweest Tong uitsteken ' )

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:10

De hengst Folkert van de nieuwe heuvel in lunteren

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:41

Bij ons merrie Anton x Jillis de jonge hengst Aan.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:47

Aan heb ik een heel mooi veulentje van gezien vorige week, ben benieuwd hoe die uit gaat groeien

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:28

Concorde schreef:

Nou zeg haha ik heb een Teunis merrie. Ze is niet de makkelijkste maar dat vind ik wel leuk, een paard met een beetje karakter!! Maar als ik haar er eenmaal doorheen heb kan ze wel super lopen Lachen

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:58

Pfieeuuuw eventjes denken! Het veulen van dit jaar is een Abe, die van vorig jaar een Jillis (2e premie Hyper!..), die van het jaar daarvoor volgens mij ook een Abe (2e premie) die van het jaar daarvoor een Jasper (2e premie,is uitgegroeid tot een ramp) en die van mij Is een Olof (Stermerrie:)..)...Zeeer fijn rijpaardje:) Heel veel swing !! Lovers Een een SUPER behang Lachen

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:06

Jasper is gewoon Super beest! Niet voor niets enorm veel dekkingen en super nakomelingen! Klikt super met mijn merrie! ik zit ook wel vaak aan Olof te denken of misschien een jonge Jasper?

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:17

Jasper is ook een superhengst, Olof is zun vader Tong uitsteken:P
Alleen hoor ik vaak dat de nakomelingen van Jasper of supergoed zijn of superslecht en wij hadden gewoon pech met ons veulen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:48

Sjaard, kan zooo lekker lopen Kwijl

(2e, premie geworden, omdat ie iets naar de voorhand liep, maar dat was omdat hij zich totaal niet showde.. Scheve mond)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:31

Bij ons is een Tsjerk merrie drachtig van Rik ....eind april krijgt ze een veulen...