veulen word opstandig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coconut_oud

veulen word opstandig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 15:08

Hallo ,

Ik loop sinds een week met veulenkorreltjes rond in de wei , om mijn veulen af en toe naar mij toe te laten komen en voor het contact met haar , aanraken enzo.

Ik was wel blij dat ze nu veulenkorrels mocht en mij nu veel interessanter en minder eng vond.

Maar gister had ze haar oren in de nek en keek boos naar me toen ze weer bij mij was in het weiland.
En vandaag steigerde ze daarbij zelfs naar me ( beetje dan , maar toch),
en ze rende ook weg met flinke bok naar mij toe.

Doe ik iets verkeerd ?
Of is dit gewoon een fase die weer overgaat ?
wat kan ik hiertegen doen , weten jullie het ?

groetjes vanessa

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:10

Damn, (moppert in zichzelf!!!)

Staat het veulen met andere paarden op het land, hoe oud is het veulen precies en hoe lang heb je het dier. Wat doe je er allemaal mee

coconut_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:28

Ze is 3 weken en staat met moeder in de wei , ik heb haar vanaf de geboorte.
Ik doe er nog weinig mee , alleen aaien , beetje borstelen , en hoefjes geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:32

ahaaaaa Haha! Haha! Haha! Das in ieder geval gelukkig niet wat ik in gedachten had Haha! Haha! Haha! .

Dat is inderdaad gewoon een fase, absoluut niet van onder de indruk zijn en gewoon je dingetje doen. Compleet negeren dit gedrag. Mocht ze het echter in haar bolletje krijgen om te bijten, trappen, tegen je op te steigeren. Even grof inkomen om dan in alle rust verder te gaan waar je op dat moment mee bezig was. Boos kijken mag, boos doen niet Haha! Haha! Haha!

Het babytje is grenzen aan het opzoeken.....

coconut_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:35

oke bedankt voor de info , ik denk dat negeren inderdaad het beste helpt.

groetjes vanessa

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:33

bij een veulen dat tegen je opstijgert wil het nog wel eens helpen om een tikje tegen de buik te geven......

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:22

marleeniej schreef:
bij een veulen dat tegen je opstijgert wil het nog wel eens helpen om een tikje tegen de buik te geven......

of als je d'r eerder bijbent een punter tegen de borst/tussen de voorbenen op het moment dat de voorbenen van de grond af komen en jouw richting uit komen. Klinkt hard, maar beter nu 1 keer hard zodat ze weten dat het niet mag als dat ze d'r later nog een keertje op "terug komen" in de trant van "bedoelde je ECHT dat het niet mag Schijnheilig ?".

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:10

ja inderdaad! Wij hebben ook een beetje een dondersteentje! Ik denk dat het een beetje begon toen ze 2 of 3 maand was. We zijn met haar naar een keuring geweest en ze kon daar alleen maar bokken, steigeren en heeeel vervelend zijn! We hebben toen een kennis die er iets beter mee om wist te gaan, gevraagd om haar voor te brengen. Dat ging nog niet echt goed, maar hij heeft wel even duidelijk laten weten wie de baas was! Nu is ze 6 maanden oud en hartstikke lief! Het is echt een soort periode dat ze dit doen denk ik!

Ulex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:54

Wij hebben ook een veulen van mei, maar sinds een paar weken. Hij is erg nieuwsgierig en komt steeds kijken. Loopt bij twee geiten en dat gaat prima. Maar zodra we echt naar hem toe gaan vliegt hij weg. Is het handig om hem langzaam te laten wennen en niet te veel te verwachten of juist ernaar toe gaan en vangen om te laten wennen. Ik ben bang dat dit afschrikt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:39

Heeft ze al een halstertje om?
Die van mij krijgen meteen 2e dag halstertje om en beetje mee lopen wennen ze erg gauw aan Lachen Ze blijven dan wel naast de moeder.

Heb periode ook gehad met mijn nu naarling. Maar gewoon afstraffen, maar hou het vertrouwen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:52

Faniek schreef:
Heeft ze al een halstertje om?
Die van mij krijgen meteen 2e dag halstertje om en beetje mee lopen wennen ze erg gauw aan Lachen Ze blijven dan wel naast de moeder.

Heb periode ook gehad met mijn nu naarling. Maar gewoon afstraffen, maar hou het vertrouwen.

ik heb ook een (verzorg)veulen maar dan is ze in april geboren.
ze is nu dus 6 maanden en ze heefd nog nooit zo tegen mij gedaan.
een paar uur na haar geboorte toen ik in de stal ging zitten om haar aan mijn aanwezigheid te laten wennen ging ze gewoon op mijn schoot zitten.
ze kan nu hoefjes geven en is halstermak en ik heb nooit met haar hoeven oefenen met het lopen aan touw maar ze doet het perfect.ze heefd nog nooit gebeten of geschopt of gesteigerd en ze heefd nooit haar oren in haar nek.
ze heet butterfly en je kunt haar(en nog wat andere verzorgpony,s) bewonderen op http://groups.msn.com/MijnPonyDaily/pon ... lbumlist=2

zeg ff wat je van haar vind,ze is in elk geval mijn schatje *LOL*

Sandoekan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:49

Het is wel lastig als je veulentje voor het eerst zo gaat doen.
Maar ik denk inderdaad dat het grenzen verkennen is en dat je wel duidelijk moet maken dat jij daar niet van gediend bent, vooral als ze jou persoonlijk probeert aan te vallen. (wat ze misschien ook spelend kan bedoelen)