Lupicor x Farmer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olevalover

Lupicor x Farmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:47

Ik heb ook interesse in dit veulen getoond.. en wil graag weten wat jullie hiervan vinden (heb nog een topic over de onze fons x Valadon).

Het is een schimmelhengstveulen van lupicor x farmer
en wordt zon 1.68/1.70 hoog (moeder 1.66, vader 1.73)
springgefokt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vinden jullie hem de moeite waard om te gaan bekijken??

En vinden jullie deze beter/leuker als de Onze Fons x valadon = [FA] Is dit een goede keuze? of niet?

persoonlijk heb ik het idee dat de hals ietsje te laag is aangezet, wat jullie?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:47

Niemand?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:56

Geef het een dag te tijd, je plaatst dit topic s avonds laat en dan binnen een uur reactie verwachten?
Bovendien doen je foto's het niet Knipoog

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 10:05

o dankje.. ik zal ze opnieuw plaatsen.
Hier zijn ze:
Zinedine(net 6 maanden):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als iedereen nou zijn eerste iondruk is achterliet , krijg ik een impressie wat er aan mis/goed is Knipoog[/img]
Laatst bijgewerkt door Olevalover op 22-10-04 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 10:06

Sammie schreef:
Geef het een dag te tijd, je plaatst dit topic s avonds laat en dan binnen een uur reactie verwachten?
Bovendien doen je foto's het niet Knipoog

Nou.. wat vind jij van hem?? Haha!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:08

ik heb er geen vertsand van verder maar ik vind het een heel mooi beestje!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:26

Ik vind deze persoonlijk nog leuker dan die andere, maar ook hier een bemerking op de stand van de voorvoeten (ook hier kan dat aan de foto en/of de wel zeer natte ondergrond liggen) dus kijk daar goed naar.

Een ander ding is overigens, dat hij/zij zwaar onder de mok zit (en niet als enigste. Dus wel even opletten dat daar al geen lidtekens zitten.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 10:32

Kitten schreef:
Ik vind deze persoonlijk nog leuker dan die andere, maar ook hier een bemerking op de stand van de voorvoeten (ook hier kan dat aan de foto en/of de wel zeer natte ondergrond liggen) dus kijk daar goed naar.

Een ander ding is overigens, dat hij/zij zwaar onder de mok zit (en niet als enigste. Dus wel even opletten dat daar al geen lidtekens zitten.

Oja, jeetje, dat zie ik nu pas .. bedankt he...
Zegt dat niet wat over de verzorging, dat het beestje nu al onder de mok zit?? Het namelijk niet zo dicht in de buurt (ameland) en nu ik dat weet ga ik wele erg twijfelen of ik wel wil gaan kijken...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:43

Ja en nee, de meeste jaarlingen/tweejarigen komen pas zo rond deze tijd
weer op stal.
Met de achterliggende zeiknatte periode, is mok dus niet altijd te voorkomen.
Het alternatief is, de hele club vervroegd naar binnen halen en behandelen, maar of dat voor iedere inschaarder/fokker opfokker een optie is, is de vraag natuurlijk, temeer er op de meeste plaatsen nog ruim voldoende gras is.
Kijken kan nooit kwaad, maar als je hem koopt, kom je wel direct aan het behandelen, dus moet er ook over de prijs te onderhandelen zijn.
Kun je niet iemand meenemen die er een beetje kijk op, en ervaring in heeft?

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:48

Kitten schreef:
Ja en nee, de meeste jaarlingen/tweejarigen komen pas zo rond deze tijd
weer op stal.
Met de achterliggende zeiknatte periode, is mok dus niet altijd te voorkomen.
Het alternatief is, de hele club vervroegd naar binnen halen en behandelen, maar of dat voor iedere inschaarder/fokker opfokker een optie is, is de vraag natuurlijk, temeer er op de meeste plaatsen nog ruim voldoende gras is.
Kijken kan nooit kwaad, maar als je hem koopt, kom je wel direct aan het behandelen, dus moet er ook over de prijs te onderhandelen zijn.
Kun je niet iemand meenemen die er een beetje kijk op, en ervaring in heeft?

ja ik neem sowieso imand mee die ervaring hiermee heeft, maar hoe goedkoop het veulen hierdoor ook zal worden, vind ik het geen goede start om gelijk met een veulen te beginnen die "ziek" is. Dan koop ik liever voor een paard honder euro meer een gezond paardje.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:57

De hals komt wel erg diep uit de borst en oeioeioei, wat staat-ie steil op die voorvoetjes!
De schouder is ook wat steil.

Verder wel een heel aansprekend type.
Wel even opletten: Farmer fokt klein en dat kan een generatie overslaan!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:03

Die voorvoetjes/benen vind ik echt een minpunt.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 12:04

Missouri schreef:
De hals komt wel erg diep uit de borst en oeioeioei, wat staat-ie steil op die voorvoetjes!
De schouder is ook wat steil.

Verder wel een heel aansprekend type.
Wel even opletten: Farmer fokt klein en dat kan een generatie overslaan!

Ja dat van die hals had ikook al aangegeven, maar dit word hem toch niet..Ik vind zanzibar veel aansprekender en wat jij zei dat hij niet superchique werd is voor iedereen persoolijk. ik heb nu een "chique" merrie die niet zo stoer gebouwd is, maar dat vind ik zelf dus niet zo mooi. En een mooie brede ronde hals en ronde kont als zanzibar spreekt mij juist erg aan en vind ik totaal niet lomp.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:06

Olevalover, met "chique" bedoel ik dunne pootjes, bloedtype...

Niet de mate van aansprekendheid. Dat andere beestje is een heel leuk dier.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 12:07

Missouri schreef:
Olevalover, met "chique" bedoel ik dunne pootjes, bloedtype...

Niet de mate van aansprekendheid. Dat andere beestje is een heel leuk dier.

ja je hebt gelijk dat hij niet erg slank (qua bouw etc)zal worden maar om te springen heb je wel een beetje een paard met stevige botten nodig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:10

Maar als hij dan zo steil staat Verward En de hals idd. Op de tweede foto is hij ook nog overbouwd, maar dat kan later altijd nog weg trekken.
Als ik alleen op basis van foto's een keuze zou moeten maken zou ik voor die eerste gaan. Al vind hem een beetje klein ogen voor 6mnd en ik zou goed op zijn voeten letten.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:44

Sammie schreef:
Maar als hij dan zo steil staat Verward En de hals idd. Op de tweede foto is hij ook nog overbouwd, maar dat kan later altijd nog weg trekken.
Als ik alleen op basis van foto's een keuze zou moeten maken zou ik voor die eerste gaan. Al vind hem een beetje klein ogen voor 6mnd en ik zou goed op zijn voeten letten.

het veulen op deze pagina is 6 maanden en Zanzibar(de eerste moet nog 5 maanden worden.. dus zal daarom wel wat kleiner ogen.. hij is rond de 1.35 . Lijkt me vrij normaal voor zijn leeftijd.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:57

Ik vons de Onze Fons duidelijk een stuk beter!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 16:00

Rhea schreef:
Ik vons de Onze Fons duidelijk een stuk beter!

ja ben ik met je eens, ik zal volgende keer bewegingsfoto's maken, want nu lijkt zijnhals heel erg kort, door de manier van fotograferen.. er zijn geen duidelijke zij-foto's.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:23

Was zijn afstammelingen rapport eigenlijk wel zo geweldig.
Staat me bij dat er nog wel een aantal bemerkingen waren. (al heeft het verleden diverse keren bewezen, dat een afstammelingen rapport ook niet onfeilbaar is.....)

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:27

Kitten schreef:
Was zijn afstammelingen rapport eigenlijk wel zo geweldig.
Staat me bij dat er nog wel een aantal bemerkingen waren. (al heeft het verleden diverse keren bewezen, dat een afstammelingen rapport ook niet onfeilbaar is.....)

Ik heb gezocht, maar kon nergens zijn afstammelingen rapport vinden. Heeft iemand dat??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:59

Daar zou je Misshis even voor moeten pb-en, misschien dat die hem heeft.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:37

Voor de goede orde, ik bedoelde het afstammelingen rapport van "Onze Fons dus, niet van Lupicor.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 09:44

Onze Fons Z Z0122.96 Stb (ex Alfons-Z StZ)
Rijpaardtype
Geboren: 25-02-1996
Kleur: Schimmel
Stokmaat: 1.66 m (minimaal)
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1999
Stap 6
Draf 5
Galop 7
Aanleg dres. 5
Dressuur 23.0 (11e)
Afdruk 6
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg spr. 7
Springen 28.0 (8e)

Totaal 51 punten
Plaatsing: 10e van 12 (10)

Fokker: J. Cornelissen, St. Anthonis

Alexis Z x Viola ster pref prest v. Rigoletto x Masonette ster pref v. Sendbote x Kurla V v. Kurator II x Vorbuch v. onbekend x onbekend

Vorbuch 31.07420.61 Hann: "AA halbblutstute ohne Abstammungs-Nachweis"

Andere goedgekeurde KWPN hengsten uit fokfam 1001
*geen

Andere goedgekeurde KWPN zonen van Alexis Z
*Amaretto I 92.8081 Stb, 07-05-1982, schimmel, 1.66 m, 21.5 cm
*Neckar 51.01652.94 Stb, 22-01-1995, bruin, 1.67 m, 22 cm

Bloedgroepenonderzoek 1994
Het bloedgroepenlaboratorium van Dr. H. van Haeringen te Wageningen heeft boven water gebracht dat de hengst Alexis Z geen zoon kan zijn van H. Almé Z. Het uit Duitsland ontvangen bloedpatroon van Alexis Z omvatte slechts twee factoren, zodat opnieuw bloed moest worden getrokken. Daarbij is geconstateerd dat op basis van de drie factoren die heel typerend zijn voor de nakomelingen van H. Almé Z, Alexis Z geen zoon van hem kon zijn. Een herhaald onderzoek heeft de uitslag bevestigd. (publ. 14-04-1994). Het is tot op heden (publ. 11-05-1994) nog niet duidelijk hoe deze situatie zich voor heeft kunnen doen. Stoeterij Zangersheide, waar Alexis Z is geboren, heeft aan de hand van de beschikbare administratie getracht aan te tonen dat de fout dáár niet is gemaakt. Nagegaan is -en nog verder nagegaan wordt- of mogelijkerwijs toch een andere te achterhalen vader in het spel is. Door middel van bloedgroepenonderzoek kan een zekerheidspercentage worden verkregen van 98%.

Aangewezen HK Den Bosch 1999 (06-02)
Behalve over een goede techniek en bijzonder veel vermogen beschikt Alfons-Z over een aansprekend exterieur. Hij is een zoon van de Duitse springpaardenleverancier Alexis Z (oa Apricot, Amaretto I, Allez France) en de merrie Viola. Viola bracht 8 hengstveulens (waaronder 1 aangewezen en 1 voor de 3e bezichtiging) en 3 merrieveulens. Zij is moeder van het nationale springpaard Heaven (v. Ulft) en de internationale springpaarden Jubilee (v. Rex Magna xx), Cilton (v. Transvaal) en Olympic Briljant (v. Le Mexico) op Grand Prix niveau.

Moederrapport 1999
Viola is een voldoende rijtypische merrie, die voldoende in het rechthoeksmodel staat, maar iets meer formaat mocht hebben.
Het hoofd is bijzonder sprekend. De nek is voldoende van lengte. De hals is ruim voldoende van lengte, goed gevormd en goed bespierd. De schoft heeft amper voldoende hoogte en zou langer door moeten lopen. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. Rug en lendenen zijn goed gevormd en goed gespierd. De lendenpartij is best aangesloten. De croupe is breed, hellend en voldoende van lengte. De broekspier loopt voldoende ver door.
Het voorbeen is correct, maar is iets onderstandig. Het achterbeen is steil en week gekoot. De voeten zijn ruim voldoende gevormd; de verzenen zijn iets ondergeschoven. Het beenwerk is iets aan de lichte kant, maar straalt kwaliteit uit. De stap is ruim en actief; achter iets wijd. De draf heeft voldoende ruimte en souplesse; het achterbeen wordt goed ondergebracht.
Stokmaat: 1.62 m

Verrichting Ermelo 1999 (23-03 t/m 26-05)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is tactmatig, maar erg ruim. De draf is ruim, traag en stuwend. In galop veel ruimte, maar de galop is enigszins traag en zou lichtvoetiger moeten zijn. Als dressuurpaard weinig aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Als springpaard voldoende afdruk. Springt voldoende naar boven, maar zou patenter moeten zijn. Hij spring constant in de manieren met voldoende voorbeentechniek en bascule. Hij maakt de sprong voldoende af. Als springpaard lijkt hij voorzichtig en toont over ruim voldoende tot veel vermogen te beschikken. Als springpaard ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gedrag in de stal en in de omgang normaal.
Half april 1999 is een virale luchtwegaandoening opgetreden. De symptomen werden met behulp van Ventipulmin verlicht. Op 05-05 heeft de hengst tijdens de training een klap voor op de voor binnenzijde van het linker voorbeen gekregen. Twee hechtingen moesten worden geplaatst. De hengst heeft zijn werk op normale wijze kunnen voortzetten.

Na verrichtingsonderzoek niet ingeschreven in het stamboek.

1999 09-06 1e goedkeuring Ermelo (herkeuring)

Afstammelingen 2001 (veulens)
Onze Fons Z toonde een uniforme collectie, matig tot voldoende rijtypische veulens, die doorgaans beknopt zijn. De veulens zijn doorgaans breed en zwaar gespierd. Soms zijn de veulens kortbenig. In een aantal gevallen staan de veulens voldoende in het rechthoeksmodel en is er sprake van meer ras.
Het hoofd is voldoende sprekend. De nek heeft voldoende lengte en vorm. De halslengte varieert van kort tot voldoende. De hals is meermalen breed aangezet. De schoft heeft ruim voldoende lengte, maar is plat en breed. De lendenen zijn goed aangesloten, breed en goed gespierd. De croupe is breed, goed bespierd en ruim voldoende van ligging, maar is meermalen kort. De broekspier is doorgaans kort. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is wisselend van recht tot gebogen. Het achterbeen staat achter de massa. Het fundament is wisselend van omvang en kwaliteit.
De stap is zuiver en heeft een matige ruimte. De draf heeft ruim voldoende ruimte. De veulens tonen een goed gebruik van het voorbeen, maar zetten in beweging de hals er teveel op en het achterbeen wordt duwend gebruikt. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. De galop lijkt een matige balans te hebben.
Bijzonderheden: één veulens was onregelmatig.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 25 veulens uit 104 dekkingen in 2000.

Competitie
2000/2001 Springen Klasse L onder Arnold Boerekamps
*Giesbeek: 8e, 27.5 punten
*Hengelo: 11e, 21.25 punten
*Weert: 4e, 31 punten
*Veendam: --
*Goes: 8e, 26.5 punten
Plingen Bosch: 8e, 4 punten
Totaal: 7e, 93 punten

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

In 2002/2003 won hij zowel de finale in Den Bosch als de wedstrijd in Hengelo van de hengstencompetitie. Inmiddels export USA.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:27

Tja, nu weet ik het weer.
Ik was destijds aan de keuring, uitgesproken gecharmeerd van de hengst.
Maar in het verrichtings onderzoek, vond ik hem uitgesproken flegmatiek en een eind rapport met 2 onvoldoendes en voor de rest ook nog matige cijfers, maakte me zeker niet vrolijker.

Daar kwam toen nog de onzekerheid over zijn afstamming bij, die dacht ik tot op heden nooit op zeker is vast gesteld en juist dat stukje Alme
bloed was voor mij toen erg interresant.

Dat jaar heb ik hem laten staan, maar ben het jaar daarop wel naar de afstammelingen keuring geweest.
Ook daar werd je niet echt vrolijk van en toen het rapport uit kwam, vroeg ik me af of we wel de zelfde veulens hadden gezien (maar ik ben geen jury Haha! Haha! ).

In de springsport is hij overigens ook nooit bovenkomen drijven en daarmee was voor mij de kous af.