Glennridge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maayke

Glennridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 16:07

ik heb een heel mooi lief paard,Little glen genaamd,de afstamming is
Glennridge X Cocktail X le val blance

wie weet wat over Glennridge en heeft foto's van hem, of zelf een afstammeling..??

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:12

Glennridge 88.5503 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 28-04-1988
Stokmaat: 1.68 m
Pijpomvang: 21.0 cm

Verrichting 1992
Stap 9
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 7
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8.5
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal: 83.50 punten (max 100)
Plaatsing: 1e van 38 (27)

Fokker: W. v/d Lageweg & B. Lodewijks, Beers & Franeker

Wellington Keur x Azemiek Stb Pref van Silvano x Puissance van Hanassi xx x Ingrid Ster Prest van Cobbler´s Thread xx x Bianca van Silvester Sgldt x Vonica van Olgraaf x Monica van Fantast x Halia van Dambo Sgrt x Danlia van Nubert NSTg Pref x Lannij hb NSTg van Edelbert NSTg x zwarte merrie van onbekend.

Fokfam 452

1992 (26-02) aangewezen bij nakeuring Zwolle

Een forse, langgelijnde hengst met goede verbindingen. Het achterbeen is even aan de lange kant.

Moederrapport 1992
Een forse merrie, die voldoende rijtypisch is. Het hoofd is goed van vorm. De hals is voldoende van vorm en lengte. De schoft is voldoende ontwikkeld, maar zou langer door moeten lopen. Het middenstuk is vrij lang en de croupe zou typischer kunnen zijn. Het voorbeen is iets toontredend, het achterbeen is vrij sterk gebogen. De stap is ruim en krachtig. De draf is niet te beoordelen wegens een vroegere hoefbevangenheid. Een volle zuster en een halfzuster (v. Ahorn) van de hengst werden getoond. Beide merries blinken uit in type en bewegingen.
Stokmaat: 1.66 m

Verrichting Ermelo 1992
Eerlijk en betrouwbaar. Drie ruime en krachtige basisgangen. Draf met veel tact. Galop gedragen. Geeft zijn ruiter in dressuur een ruim voldoende gevoel. Springt met zeer veel vermogen. Hij heeft een goede springtechniek maar opent snel het voorbeen. Geeft zijn ruiter bij het springen een goed gevoel. Presteert goed in terrein. Veel bereidheid tot werken, laat zich goed bewerken en ervaart werk als licht. Als dressuurpaard ruim voldoende aanleg, als springpaard veel aanleg.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.

Afstammelingen 1994 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme collectie royaal ontwikkelde, langgelijnde veulens getoond. Ze zijn rijtypisch en hebben voldoende ras. Het hoofd is lang, maar het heeft veel uitdrukking. De hals is goed van lengte, maar deze staat er soms wat vóór en de hals zou in de bovenlijn ronder moeten zijn. Bij de geselecteerde veulens is de bovenlijn goed. De hals wordt goed gedragen. De schoft is voldoende lang en ontwikkeld. Lengte en ligging van de schouder zijn goed. De rug is goed. De lendenen zijn goed gespierd en aangesloten. De croupe zou langer en hellender moeten zijn. De geselecteerden hebben een betere croupe. De broek is goed gespierd, de schenkel voldoende. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is lang en vaak gebogen. Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap heeft voldoende ruimte. De draf is dooreengenomen ruim. Het achterbeen is traag, het zou resoluter ondergebracht moeten worden. In drie gevallen was er bij het gebruik van het achterbeen sprake van onvoldoende tact en regelmaat. Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage.
De veulens gingen vergezeld van goede moeders.
Geen veterinaire bevindingen.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde rijtypische veulens met een bemerking op het gebruik van het achterbeen.
Getoond: 23 veulens uit 121 dekkingen.

1998 (januari) naar aanleiding van beoordeling van de 3-jarige nakomelingen blijft Glennridge gehandhaafd.

1999 (juli) gestorven aan hartstilstand; diepvriessperma beschikbaar.

Competitie
1992-1993 Springen Cat. A -- 321,5 punten, 1e plaats
1993-1994 Springen Cat. A -- 321,5 punten, 1e plaats
1994-1995 Springen Cat. C -- 71 punten, 2e plaats

Sportgegevens
1994 tevens springpaard (KNF) Z+14
1998 jaarwinsom 2 nakomelingen DM 975
1999 levenswinsom nakomelingen DM 6.590

Dekstations
1992-1994 W. v/d Lageweg, Beers
1995 A.A.M. Jespers, Oosteind & W. v/d Lageweg, Beers
1996 C. v Bommel & zn, Aarle-Rixtel
1997 P. Dirckx, Weert & A.A.M. Jespers, Oosteind, W. v/d Lageweg, Beers
1998-1999 A.A.M. Jespers, Oosteind & W. v/d Lageweg, Beers

Fokregistratie
Totaal 370 nakomelingen uit 507 dekkingen

1999 juli overleden aan hartstilstand

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:32

Mijn Nahmax is een glennridge x aram, voor foto's zie profiel.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 07:12

ik kende een merrie van glenridge, klein chiqeu beestje, veel vermogen en pittig karakter

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 07:19

Ik ken een ruin van Glenridge. Zeker niet de makkelijkste, zeg maar rustig draak van een beest.
Als veulen was het al een monstertje, hij is dan ook als jaarling al gecastreerd. Heeft alleen niet veel geholpen, daarbij heeft hij ook niet al te veel cappaciteiten.
Maar dat lastige karakter zou misschien ook wel van moeders kant kunnen zijn, dat was een Abgar X Uppercut.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:37

In mijn profiel staat een Glennridge x wolfgang. 5 jaar oud, erg lief en braaf dier.

YvonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:24

Ik heb, net als diegene boven mij: horselover, ook een GlennridgexWolfgang. We hebben al wat gegevens uitgewisseld en ja hoor, het zijn volle broer en zus.
Ook mijn Timothy (van juni 2000) is een super braaf, cool paard. Dressuren, springen, in bujiten- en binnenbak, op wedstrijd, maar ook het bos in (vorige week voor het eerst!); hij is echt super lief. Vindt sommige dingen natuurlijk wel interessant of spannend, maar ik goud- en goudeerlijk.
Kijk maar in mijn profiel voor wat foto's.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:37

Wij hebben een Glennridge veulen gehad, een super mooi beestje en net een elatiekje! Hij is naar Duitsland verkocht, helaas hebben we er niets mee van gehoord.

annemiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:53

Afbeelding

annemiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:53

glennridge

RZDLover

Re: Glennridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:33

mijn paard haar MV. is Glenridge en ik ben op zoek naar meerdere foto's van hem

Maayke

Re: