informatie over mijn paard (komt uit Eibergen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirstentje

informatie over mijn paard (komt uit Eibergen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 12:59

Ong. 5 jaar terug heb ik mijn paard Tornado van dhr. Wantia uit Eibergen gekocht. Volgens dhr. Wantia was hij toen 4,5 jaar oud. Dat zou dus betekenen dat hij in april/mei 1995 geboren is. Hij heeft hem zelf gefokt, maar omdat ie zo ontzettend veel paarden en pony's heeft gehad, weet hij verder niets meer over mijn paard. (oudere man Verdrietig )
Het is een bruine ruin met een wit stipje op z'n voorhoofd en rechtsachter een witte kroonrand.
Wie kan mij wat meer vertellen over mijn paard, ik weet dat er meisjes zijn geweest die hem verzorgd en een beetje bereden hebben. Ik zou heel graag willen weten of zij meer kunnen vertellen, zoals afstamming, geboortedatum en ik zou het helemaal geweldig vinden om een foto te hebben van toen ie nog veulen was.
Heel erg bedankt alvast! Haha!

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:42

Misschien een foto ter verduidelijking?? Zo is het zoeken naar een speld in de hooiberg.. Knipoog

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:18

Sorry, je hebt gelijk! Moet ik nog wel ff uitzoeken hoe ik die foto's hier op kan krijgen....

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 08:55

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:55

Ik dacht dat ik hem misschien wel kende, maar toch niet. helaas kan je niet verder helpen. Wel mooie foto zeg in de sneeuw. Knipoog;)

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 12:53

Jawel Twipsy, je kent hem wel Lachen
Je hebt ons woensdag nog in de les gezien Lachen bij de Pasruiters.
Hoe is het trouwens met je? (vergeten te vragen woensdag) Knipoog

Groetjes Kirsten.

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:11

ben jij het toch wel?? hahaha. wist het niet zeker. ow wat stom. Knipoog
ja prima, heb ook een nieuw paardje, en krijg volgende week voor het eerst weer les van Sonja Koppelman.
Zit nog te denken om bij de vereniging weer te gaan, net als met de pony, dat was altijd wel heel leuk.
Met jou verder ook alles goed? Knipoog:)

Groetjes Marcia.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 13:36

Yep, it was me! *LOL*
Leuk joh, dat je een nieuw paardje hebt, ik zag een tijd geleden al op marktplaats staan dat je een paard te koop had staan.
Kom maar gesellie bij de vereniging. Er zijn de laatste tijd zoveel nieuwe leden, ik ken de helft niet meer. Schijnheilig
Rij je trouwens dressuur? Of vanalles wat?
Met mij is verder ook alles goed hoor Haha!

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:20

oke dan. Ja die staat nu al weer te koop op marktplaats, daar kon ik echt niks mee!! De nieuwe eigenaar heeft hem ook al weer te koop staan.
Nee ik kende er ook een heleboel niet meer, maar ja is ook al lang geleden dat ik er bij heb gezeten. was nog bij ponys.
Heb je mijn topic al gezien bij fokkerij en afstamming??
Ik rij vanalles, maar toch het meeste dressuur, ben niet zo'n springer.
Jij dan Lachen;) ;o

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 14:52

Mooie hengst hoor! Heb je ook een foto van jouw paardje?
Ik rij nu trouwens ong. 4 jaar bij de vereniging, alleen de dressuurlessen. Ik rij af en toe wedstrijden, nu klasse L1.
Thuis spring ik wel eens laag, maar mijn hart gaat toch uit naar het buitenrijden. Sinds afgelopen zomer heeft Tornado nu ook door dat buitenrijden heel leuk is en kan ik gerust met hem de weg op. Lekker scheuren door het bos en over het maisland, echt kicken!
'k wil volgend jaar eens meedoen aan de tripalon in Laren, wordt nog lachen......
't is trouwens wel toevallig hè? Zo zie je elkaar jaren niet en zo 2 x per week. Ik wist woensdag eerst niet helemaal zeker of je het was.
O ja, Tornado staat trouwens bij manege Wolfs. Zie onze website:
www.stalinhetveld.tk

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:57

ow gaaf. lekker kortbij dus bij wolfs. ja mooie hengst wel he, hij lijkt er qua kleur en type ook wel veel op is alleen wat kleiner. hahaha.
rij je al zo lang daar ja? dat wist ik niet. ik vind buitenrijden ook heel gaaf, mijne kent dat ook wel.
wat is dat tripalon? had je me niet herkend woensdag, haha. Ben toch niet veel veranderd dacht ik zo..Lachen

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:11

Wat kost eigenlijk zo'n lidmaatschap bij de vereniging? weet je dat zo.
Ja was ook wel toevallig dat we elkaar daar tegen kwamen. Zusje van mij
Hoe oud/jong is jouw paardje nu?

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:50

80 euro per jaar en dan komt daar nog 20 euro voor het gebruik van de binnenbak bij. Kortom....geen geld.
Je bent ook niet veel veranderd, maar ik dacht straks is ze het niet en sta ik mooi voor aap! Bloos!
Mijn paard is nu (als het goed is) 9,5jaar (gaat supersnel). Ik kocht hem toen ie 4,5 was.
O ja tripalon is misschien ook wel wat voor jou. Eerst een dressuurproef, dan een terreinrit van 10km met een paar lage hindernisjes (max 70cm. bij de "paarden groen", die ook nog los liggen en als je niet durft mag je er langs. (ook met waterbak enzo, heel leuk) En daarna nog een klein springparcoursje met hindernisjes van volgens mij iets van 60cm.
Eigenlijk gewoon een gezellig dagje want je mag ook met meerdere mensen samen rijden.

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:04

ik dacht dat dat veel duurder was joh. Dat valt me heel erg mee zeg.
Moet je daar een startkaart voor hebben dan voor die tripalon? Lijkt me wel heel gezellig ja.
Mijn paard is 10, maar zo gedraagt hij zich niet. haha Lachen:D
Doe je woensdag nog mee met de springles of doe je dat niet?
Ik zal eens kijken of ik je een foto van mijn paard kan laten zien!! poging hoor.
Woon je trouwens nog thuis?

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:44

Nee, mag ook zonder startkaart. Ik heb laatst al ff geoefend in de waterbak van de Bollert, ging eigenlijk best goed OK dan! Haha!
Ik ga trouwens nooit naar de springles. 'k Ben 1 keer geweest, maar toen werd het zo snel opgetrokken dat ik helemaaaaaal niet meer durfde Bloos
Inmiddels geeft er wel iemand anders springles, dus misschien is het nu wel beter. Tornado springt de eerste keer altijd heel abnormaal hoog, en dan is de lol er voor mij gauw af. Ik moet nu m'n zelfvertrouwen weer een beetje terugwinnen, dus ik spring alleen laag en dan allemaal verschillende hindernisjes. En in het bos vind ik ook wel leuk, dan doet ie ook niet zo raar Haha!
Ik woon trouwens samen Lovers , wel gewoon in Neede, nu bijna 2 jaar. En jij?

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:06

Dus niet echt een springtypetje jij. haha. Jammer we wouden woensdag ff gaan kijken hoe dat ging. Want het zusje van mijn vriend durft ook nog niet zo goed ze wou eerst zien hoe het er aan toe ging.
Ow gaaf zeg, dus je bent naar de bollert geweest, dat lijkt me ook wel een keer leuk om te proberen. Haha!
Ik durf ook nooit zo hoog, ben ook wel een beetje een angsthaas wat dat betreft. haha Bloos
Ik woon trouwens nog steeds thuis, alhoewel ik meer in Rietmolen ben dan thuis. haha, das mijn 2e huis ongeveer!! Knipoog
Maar die tripalon dat is toch al geweest, ik las zoiets hier op bokt.
Dat dat 16/17 okt al was geweest!
Maar misschien hebben ze het wel mis hoor.
Heb je gisteravond nog wat leuks gedaan? lekker stappen ofzo?
Of heb je vandaag concours, dat kan natuurlijk ook nog.
Ow ja ik zag dat je meedoet in Lochem, daar gaan wij ook heen, linda moet om kwart over 2 rijden.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:14

Nee, ik ben niet wezen stappen, was eerst wel de bedoeling, maar ik heb gistermiddag te horen gekregen dat de vader van een vriendin is overleden, dus m'n gedachten waren niet echt bij uitgaan. En jij? Wij gaan trouwens sowieso niet zo heel vaak meer, soms nog wel es naar de 70's & 80's party bij het danspaleis. *LOL*
Vandaag nog wel ff een buitenritje gemaakt. Ik rij meestal samen met een meisje met een fries. Springen in het bos ging niet zo geweldig, hij had weer spatjes Verward
Maar we hebben ook voor het eerst een slootje gesprongen en dat ging wel leuk, best wel eng
Woont je vriend dan in Rietmolen of zo?
Je hebt trouwens wel gelijk, die tripalon is al geweest. Maar ik wou ook eerst kijken hoe dat precies ging en nu heb ik lekker nog een jaar om te oefenen Haha! Haha! Haha!
Laat me nog maar ff weten hoe die springlessen bij de pasruiters nu zijn. Ik geloof dat het 1e uur (half 8) het laagste is. Knipoog

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:22

Ja ik zag je rijden gisteren, met een meisje op een fries. Ik zwaaide nog maar je zag niks, zij volgens mij wel want ze keek nog achterom. Ik heb gisteren ook nog lekker gesprongen maar dan in de bak
Mijn vriend woont in Rietmolen ja, bij transport bedrijf Nienhuis. Weet niet of je dat kent.
Volgens Sonja springen ze niet zo hoog meer bij de les, en als je niet wilt hoef je ook niet Knipoog
Wij zijn trouwens ook niet uitgeweest, ga ook niet zo heel vaak meer, alleen de zomerfeesten, maar het wordt me allemaal veel te duur.Verward:?
haha.
Heb nog geprobeerd om een foto in mijn profiel te zetten maar het lukte niet. Vandaag komt eerst de dierenarts bij mijn paard, volgens mij is hij een beetje ziek!! Bloos! snikk...

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 12:17

O jee, wat heeft je paard dan?
Ik heb jou gister niet gezien, waar was dat ongeveer dan?
Nienhuis? Wel eens van gehoord ja, heb je je paard daar ook staan?
Ik hou het voorlopig nog wel ff bij de dressuurlessen, kost me al moeite genoeg momenteel. Hij is de laatste tijd niet meer zo goed aan het been Verward en aangezien ik van het weekend nog wedstrijd heb ..... De vorige keer startte ik voor het eerst L1 en dat ging echt superslecht Verdrietig

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:53

ach jeeee, dat is altijd balen zeg.
Ik kwam je tegen iets voor het hondenbos daar, ik reed in een paars golfje samen met het zusje van mijn vriend.
Mijn paard staat ook in Rietmolen ja bij Nienhuis. ideaal hahaha.
Vanmiddag om drie uur komt de dierenarts, hoop dat het niks ernstigs is, want ik zou morgen voor het eerst weer naar les gaan.Verdrietig
Hij stond echt waternat vanmorgen in zijn stal, en gister zweette hij ook al wel iets maar niet zo erg, ik dacht toen dat het misschien door de dikke deken kwam, dus heb ik hem al een dunnere opgedaan maar hij heeft het nog. Verder is die ook niet ziek, hij eet hardstikke goed en is ook wel actief. Verward:?
Maja we zien wel !!
Heb je vrij vandaag? Ik niet moet nog heel even. Tot kwart voor 3 ongeveer.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:58

Oeps, ik heb je echt niet gezien Bloos!
Wij gaan meestal richting slingebos, daar kun je wel leuk rijden, we zijn dan meestal zo'n 1,5 tot 2 uur weg. Haha!
Ik moet werken tot 5 uur, behalve woensdagmiddags, dan ben ik altijd vrij.
Bij ons op stal staat trouwens ook een pony die ineens heel erg zweet. Een moeder van een kind die bij ons rijdt doet iets met aardstralen en zo, volgens haar kon het daar aan liggen, maar ik geloof daar niet zo in. Verward 'k ben benieuwd wat de dierenarts over jouw paard gezegd heeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:14

hmm ging dit toppic niet over een paard dat je zocht

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:20

0ojannekeo0 schreef:
hmm ging dit toppic niet over een paard dat je zocht

Inderdaad! en die mr. Wantia heeft hier zoveel pony's lopen. Ik heb er genoeg gezien, .

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 08:35

Maar ik begrijp dat je die van mij dus niet kent?
Even voor de duidelijkheid, hij is dus van mr. Wantia geweest, nu is ie van mij.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:13

Aangezien dit topic nergens over gaat en al helemaal niet over de vraag van de TS een slotje.
Persoonlijk contact graag via PB of MSN.