nakomelingen van man in the moon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petrahin

nakomelingen van man in the moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:41

Wie o wie heeft er nakomelingen van de Engels volbloed hengst man in the moon.

Ik ben heel benieuwd naar hun karakter eigenschappen.

Ik heb zelf een ruin van 9 jaar welke op de baan heeft gelopen tot 5 jaar.

Ben erg benieuwd Pling

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:35

Ik heb een warmbloed kleindochter van Man in the Moon zie mijn profiel. Zij heeft een gouden karakter maar is wel een tante met pit. Haar moeder de Man in the Moon dochter bezat dezelfde eigenschappen volgens de fokker.

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 08:02

He leuk eindelijk een familielid Haha! Mijn ruin is ook een pittige knul.
Maar ik moet zeggen we gaan iedere dag weer een stukje vooruit.
En dan bedoel ik vooral zijn gedrag.
Sinds hij bij ons thuis staat is hij ook een stuk rustiger geworden en liever.

bedankt voor je reactie, niemand meer afstammelingingen Scheve mond

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:49

Ik heb even gespiekt in je profiel, het donkere paard op de onderste foto is dat de Man in the Moon? Ben wel benieuwd. Met mijn merrie heb ik twee veulens gefokt en moet zeggen die donkere kleur komt steeds boven drijven.

Het karakter vindt ik heel prettig, pittig met rijden maar mak als een lam op stal. Man in the Moon's vader Buckpasser moet ook een fantastisch karakter hebben gehad. Ik vind Buckpasser ook een van de mooiste volbloeden ooit gefokt.
Pling

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:38

Klopt dat is hem.Op stal is de mijne niet echt een allemans vriend. Hij heeft echt zijn voorkeuren zo zal niet iedereen aan zijn hoofd mogen komen. En een vreemde zal hem zeker niet uit de wei kunnen halen.

Wist je dat het ook afstammelingen van Man O war zijn en dat was wa echt een draak ha ha.

Mijn hoefsmid (heeft zelf dravers gehad en kwam zodoende veel in aanraking met de draf en rensport) zegt dat man in the moon bekend stond als een moeilijke hengst. Ook zijn nakomelingen zijn niet makkelijk. Zo heeft hij er 1 gehad welke al door verschillende smits waren op gegeven, was een merrie trouwens.

Maar van jou hoor is toch ook wel pittig. Die van mij is dat ook niet gemeen wel een vechter, en inderdaad mooi donkerbruin.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:28

Volbloeds in het algemeen zijn natuurlijk wat nerveuzere dieren als warmbloed paarden. Maar het KWPN geeft Man in the Moon een 9 voor karakter en een 9 voor stalgedrag, dat zal toch ook niet uit de lucht gegrepen zijn.
Mijn paard heeft natuurlijk ook kenmerken van haar warmbloed vader Bernstein, ook deze had dezelfde cijfers voor karakter en stalgedrag.

Man in de Moon heeft slechts twee seizoenen bij het KWPN ter dekking gestaan (zijn vererving t.o.v. het achterbeen m.n. het spronggewricht werd niet wenselijk geacht in de KWPN-fokkerij).

Ik heb veel uitgezocht over de afstamming van Man in the Moon en weet ook dat hij ook Man'o War bloed heeft. Volgens mij werd niet Man'o War afgeschilderd als een draak, maar echter zijn vader Fair Play.

Buckpasser, Man in the Moon's vader had een voorbeeldig karakter wat blijkt uit het onderstaande citaat (het is wel in het engels):

With a career which perhaps outdid even his great sire’s legacy, Buckpasser is also proof that "nice guys" don’t always finish last, for his disposition and manners were as faultless as his conformation; he displayed a polite demeanor that few great Kings of the sport have equaled since. When Richard Stone Reeves painted Buckpasser for his 1966 Horse of the Year award, the great bay legend was so genteel that the painter commented that had Buckpasser been able to speak, he certainly would have invited the painter into the stall, "offering him a seat and perhaps a drink." Reeves said that Buckpasser was "just a lovely horse" who would "always come over and greet you and sort of nuzzle you and make friends."

Vooral de laatste regel is ook van toepassing op het gedrag van Lightning, mijn merrie, ze begroet altijd iedereen met een zachte lage hinnik.

Dus met andere woorden ik begrijp het kommentaar van de Hoefsmid niet. Nogmaals volbloeds hebben natuurlijk een nerveuzer karaker als een niet zo hoog in het bloed staand paard, maar voor mensen die hier mee om weten te gaan zijn het ook paarden die voor je door het vuur gaan.

Ben wel nieuwsgierig of er nog meer Bokkers zijn met Man in the Moon afstammelingen tot nog toe reageren ze niet. Als je nog meer wilt weten over Man in the Moon (ik heb ook een paar foto's van Man in de Moon en de moeder van mijn merrie op mijn PC staan) geef me maar een PB'tje anders wordt het ook zo'n 1-1 gebeuren *LOL*

Groetjes ,

Marleen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:51

Ik heb drie veulens gefokt uit een Volbloed Man In The Moon dochter, hun vaders zijn Quarter horses. Alle drie hebben geweldige karakters en temperamenten. En dat zeg ik niet alleen omdat ik ze zelf heb gefokt. De MITM merrie is nu al een aantal jaren in Engeland en drachtig van haar derde Volbloed veulen, haar eerste Volbloed veulen ben ik een paar maal gaan bekijken in Engeland en hij heeft ook een super karakter.
In mijn profiel staat mijn website, daarop vind je foto's van alle genoemde paarden.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:30

Himyar schreef:
Ik heb drie veulens gefokt uit een Volbloed Man In The Moon dochter, hun vaders zijn Quarter horses. Alle drie hebben geweldige karakters en temperamenten. En dat zeg ik niet alleen omdat ik ze zelf heb gefokt. De MITM merrie is nu al een aantal jaren in Engeland en drachtig van haar derde Volbloed veulen, haar eerste Volbloed veulen ben ik een paar maal gaan bekijken in Engeland en hij heeft ook een super karakter.
In mijn profiel staat mijn website, daarop vind je foto's van alle genoemde paarden.

He leuk te horen Haha! . Er zijn dus ook Man in the Moon's met een super karakter

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:59

Echt wel!!
Op hun Volbloed moeder (de dochter van Man In The Moon) heb ik wel eens een paar pleasure wedstrijden gereden en ze liet heel wat Quarter horses achter zich. Die dame kan zo cool zijn dat je een kanon af kan schieten zonder dat ze een krimp geeft en als haar petje er naar staat, kan ze een hittepetit zijn. Maar wel eerlijk en over het algemeen braaf.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:39

Himyar schreef:
Echt wel!!
Op hun Volbloed moeder (de dochter van Man In The Moon) heb ik wel eens een paar pleasure wedstrijden gereden en ze liet heel wat Quarter horses achter zich. Die dame kan zo cool zijn dat je een kanon af kan schieten zonder dat ze een krimp geeft en als haar petje er naar staat, kan ze een hittepetit zijn. Maar wel eerlijk en over het algemeen braaf.

Dat is ook mijn ervaring met Man in the Moon Nakomelingen, dit zijn dan wel warmbloeds, maar Petrahin heeft ook andere verhalen gehoord van mensen die beweren een niet zo makkelijke afstammeling te kennen. Blij te horen dat er dus dat ook volbloeds zijn met een super karakter. Pling

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:15

Naar mijn mening komt het ook heel veel aan op opvoeding en omgang etc. Ik ken Tinkers die knap lastig zijn en/of behoorlijk heet en voorwaarts. Met paarden heb je niets aan een hokjesgeest, daar ben ik al jaren achter. Want er zijn altijd weer uitzonderingen op alle "regels".

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:20

Ik zie dit topic nu pas.

Ik heb ook een Man in the Moon dochter. Zie mijn avatar en in mijn profiel. Het is een merrie van 8 jaar, gefokt bij ons op stal uit Marmorera (Nederlands sprintkampioen geweest).

Ze heeft precies de karaktereigenschappen en het uiterlijk van Marmorera overgenomen. Toen ze pas geboren werd was ze pikzwart en toen al bloedmooi om te zien. Ze moet absoluut niks van vreemde mensen hebben en het is ook zeker geen knuffelpaard. Als 2-3 jarige heeft ze een paar keer op de baan gelopen (succesvol, en ook type sprinter).

En ze is heel fijn om te rijden, gewoon met 2 pinkjes. Momenteel is ze L2 dressuur met 2 ruiters en ze heeft een aantal crossen gelopen.
Ook heeft ze meegelopen in de ORUN instructeurs en iedereen kon er zo opklimmen en weglopen. Ik vind haar soms wel wat faalangstig. Als ze onzeker wordt resulteert dat in heet worden en proberen weg te rennen.
Ze is 1.62,5 groot en fijn gebouwd. Hoe groot is die van jou?

Man in de Moon heb ik nog gezien bij Jan Pubben op stal. Hij was toen al 27 jaar. Kort daarna is hij ingeslapen.

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 08:40

He leuk nog een nakomeling. OK dan!

Die van mij is 1.65 hoog. Ik ben vooral dressuurmatig met hem bezig.
Ik moet nou naar een bruiloft dus weinig tijd . Ik zal morgen meer info geven. *LOL*

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 07:54

Nou zoals beloofd wat mer info.
Hij is dus 1.65 en heel donkerbruin. Ik viel als een blok voor hem ( black beauty syndroom denk ik Knipoog )

Wat nou weer een typische James ( zo heet hij ) streek is gebeurde gister terwijl ik in het hoge Noorden aan het feest vieren was.
De paarden (3) liepen lekker op de wei en een vriendin zou ze binnen zetten.Deze vriendin kent hij al vanaf dat ik hem heb en zei is ook eigenlijk de enige die er met rijden mee overweg kan.Dus geen vreemde.

Ze lopen dus altijd vanaf het land de stallen in ieder in zijn eigen box, en ja gister dus niet James liep in de box van de jonge arabier welke nog op lekker veel brok staat haha(had ik al klaargelegd voordat ik weg ging in de stal) en ze kreeg hem er dus met geen mogelijkheid uit. Dus ja vanacht heeft hij in een andere box gelogeerd en een flinke maaltijd gehad.

Ja ik heb altijd wel leven in de brouwerij. We hebben ook een stukje land waar je een klein stukje over de weg moet om ze er in of uit te brengen/halen.
Hij kan weken meelopen zodat een kind van 3 hem vast kan houden.
Maar als de wind wat te veel in zijn neus komt kan het ook zo zijn dat hij veranderd in een geweldige macho welke het dan ook niet laat om eens te proberen of hij niet op 2 benen mee kan lopen.En ik kan je vertellen dat hij op de stal waar wij eerst stonden hij mij hele stukken er onder heeft laten hangen staan hoe je het wil noemen.
Ik kan het hem niet kwalijk nemen het is ook geen gemenigheid maar macho en fris gedrag. Hij had nog nooit op de wei gestaan dus als je dan eenmaal door hebt hoe leuk dat is wil je er wel zo snel mogelijk zijn.Alleen dat kan natuurlijk niet dus ik heb veel met hem geoefend en in het begin de hengstenketting onder zijn halster gebruikt. En dat heeft geholpen.

Maar ik moet wel zeggen dit gebeurd bijna niet meer hij wordt steeds rustiger.En de hengstenketting heb ik uitgeleend aan iemand Haha!

Alleen wat is dus voor verschil zie met mijn andere paarden is de enorme eigen wil van sir James en slimheid. Nou wil ik niet zeggen dat die andere 2 stom zijn maar er is een duidelijk verschil.

Van de week met rijden sloot ik meneer iets te veel naar zijn zin en dan wordt hij ontzettend boos.Ik heb hem een soort van Spaanse pas geleerd en deze gebruikte hij om zijn woede uit te drukken het was geen mooie elegante pas meer, maar een stampende boos Haha!

Al met al zou ik hem nooit kwijt willen en val ik nog steeds zoals 5 jaar geleden als een blok voor hem.
Ik heb vanmiddag les en van de week met de les liep hij zo goed, maar ja het is altijd weer afwachten maakt niet uit als we maar lol hebben.