Ik ben nieuwsgierig naar mensen die een nakomeling van Nabuur hebben. Deze hengst is dit jaar overleden op 32-jarige leeftijd. Mijn paard is ook een Nabuur en is nu 20 jaar. Ik rijd M2 met haar, en hoop volgend jaar Z te starten. Ik heb ooit eens gehoord dat Nabuur-paarden behoorlijke bikkels zijn, die lang mee kunnen. Die van mij nog puntgaaf. Hebben jullie ook een Nabuur? En zo ja, wat is het karakter van je paard en hoe ziet het eruit? Mijn paard is klein, 1.56 m en heel donkerbruin met een kol. Ze heeft een superkarakter, maar is ook een echte dame. Ze is meestal behoorlijk voorwaarts, maar wel heel koelbloedig, ze schrikt niet snel. Maar als ze iets niet durft, moet je net zo lang wachten tot ze er zelf langs wil, want slaan helpt helemaal niet. Soms moet ik gewoon even afstappen en dan gaat het goed. Ze heeft een mooie springtechniek en een superfijne galop. Verder is ze vrij fijn gebouwd, het is geen zwaar paard, en ze heeft een Engels Volbloed-koppie. Ik vind haar zelf erg mooi, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk! Herkent iemand hier iets in van zijn/haar eigen Nabuur?
Mieke
Geplaatst: 20-10-04 13:43
Moet je marjoo even pb-en, die heeft ook een Nabuur, een mooie donkerbruine merrie!
Alikesflame
Geplaatst: 20-10-04 14:38
ik heb 2 zonen van een nabuur merrie gereden een lancet X Nabuur en de ander No limit X Nabuur. Qua uiterlijk leken ze best veel op elkaar. qua gedrag was de NL X Nabuur eem heel fijn paard. kan fijn springen en lekker door het lijf bewegen. De Lancet X Nabuur was een giga stress kip. Moelijk tot de ontspanning te krijgen.
djuno
Geplaatst: 20-10-04 16:14
wij hebben op stal een Nabuur staan....is inmiddels 23 ofzo....we noemen haar ook Nabuur
dappie
Geplaatst: 20-10-04 17:49
Ik heb een drie jarige merrie Krack C X Nabuur. Ze is een vosje van 1.71. Ze is echt super lief en heeft hele mooie gangen.
wanne
Geplaatst: 21-10-04 20:26
Ik rij op een 14 jarige schimmelmerrie van 1.60 m. ze heeft Z1 dressuur gelopen, het is een behoorlijk pittige tante maar wel super braaf in de omgang en op stal. Vind zeker niet alle andere paarden aardig, heeft heel erg voorkeur voor sommige paarden.
trisca
Geplaatst: 22-10-04 10:08
mijn eerste paard was een nabuur, in 1 jaar M dress, L springen en L SGW, was een leuk dier ie meer durfde dan ik
mustangscas
Geplaatst: 22-10-04 10:53
Ik heb ook een Nabuur gereden, ook een kleine dame, ongeveer 1.62 m, is nu ook 20 en idd een bikkel. Het type "waterpaard". Ze is ook M2 geweest, met genoeg punten voor Z, maar nooit door gestart. Springen kan ze ook geweldig. Ze komt van Prinsenstad in Delft en een broer is Grand Prix geweest. Als ik je beschrijving zo lees, lijkt het net als het over haar gaat.
Yoghurt
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-04 12:36
Hee dat is leuk om te horen! Ik zal es proberen om hier een foto te plaatsen ofzo, of anders een keer bij HAW, dan kun je haar zien.