Wie heeft een nakomeling v. Tangelo v.d. Zuuthoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Wie heeft een nakomeling v. Tangelo v.d. Zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 09:46

Ik heb sinds gisteren een merrie (2 jaar) van Tangelo v.d. Zuuthoeve. Nu hoor je niet zoveel meer over deze hengst (of ik zie het niet... Tong uitsteken ) dus ik ben benieuwd of er mensen op Bokt zijn die ook een nakomeling van deze hengst hebben. De moeder is trouwens een keurmerrie van Voltaire X pref. merrie van Notaris. Dus wie heeft er eentje, vertel...

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:42

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:02

De vorige eigenaar van mijn Marfique heeft een Epilot merrie; daaruit heeft hij een zoon van Lux gefokt, die goedgekeurd is bij Westfalen onder de naam Lorimor. Daarna heeft hij verschillende veulens van Tangelo vd Zuuthoeve gefokt uit deze merrie, die al verkocht waren voordat ze ooit geboren werden, sterker nog, hij had er ook totaal geen onkosten meer aan, het dekgeld werd betaald en alle onkosten en een flinke prijs voor de veulens Haha!:D:D Dat is nog eens leuk fokken Haha!
Als ik weer via mijn eigen laptop op internet kom zal ik een foto uploaden van een van die veulens.

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:26

klinkt erg positief.
vreemd dat je dan bar weinig over die Tangelo vd Zuuthoeve kan vinden op internet.
gelukkig weet fabienne iets meer.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 01:16

Uit het bewaarboek van het KWPN (2001)

TANGELO VAN DE ZUUTHOEVE W-162552 STB

Afbeelding

Tangelo van de Zuuthoeve is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Tangelo is iets overbouwd. De goed bespierde hals zou meer lengte moeten hebben. De bovenlijn is goed aangesloten en sterk bespierd. Het fundament zou iets forser ontwikkeld moeten zijn. De voorstand is toontredend, het achterbeen is week gekoot.
Tangelo van de Zuuthoeve was het seizoen 2000 één van de meest opvallende springpaarden in de cyclus in België. Hij nam met zeer veel succes deel aan wedstrijden in het kader van de hengstencompetitie. Tangelo van de Zuuthoeve combineert in zijn pedigree vier hengsten op rij, die zelf internationaal hebben gesprongen en vervolgens die kwaliteiten, net als Gotthard, de vijfde vererver op rij, hebben doorgegeven.

Cat.no. KWPN-HK'01: 684
2 juni 1996, vos
Stokmaat: 1.69 m
Pijpomvang: 20 cm
V: Narcos II 79 297 317 N Selle Français
M: Olympia van de Krekebeke W-117575-VB BWP
MV: Laudanum xx
Fokker: Rene Vets te Lier België
Eigenaar: J.G. Venderbosch, Twenteroute 8, 7055 BE Heelweg
R. Bril, Boesvelderdijk 26, 7054 AV Westendorp

Onderzoekrapport
Tangelo van de Zuuthoeve is een eerlijke, betrouwbare hengst.
De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is ruim en voldoende zuiver.
De draf heeft voldoende ruimte. De hengst draaft op de voorhand.
In galop heeft Tangelo van de Zuuthoeve veel ruimte. De galop is op de voorhand. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar de galop is matig gedragen. De hengst zou beter moeten kunnen schakelen.
In zijn basisgangen heeft de hengst een vlak voorbeen.
Als dressuurpaard heeft Tangelo van de Zuuthoeve matige aanleg en hij geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Als springpaard heeft Tangelo van de Zuuthoeve veel afdruk.
Hij heeft een goede voorbeentechniek en basculeert zeer goed. De hengst maakt de sprong achter zeer goed af.
Tangelo van de Zuuthoeve is voorzichtig en heeft zeer veel vermogen.
Als springpaard heeft Tangelo van de Zuuthoeve zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Rapport van de
bezichtiging in 2001 van
de moeder:

Merrie: Olympia van de Krekebeke W-117575-VB BWP

Protocol:
De merrie Olympia van de Krekebeke is geëxporteerd.

Veterinair rapport
Geen bijzonderheden.
Het onderzoek is uitgevoerd van 12 maart t/m 31 maart 2001.

NARCOS II SF 79 297317 FAIR PLAY III QUASTOR
MA POMME
GEMINI TANAEL
IL PLEUT BERGERE
OLYMPIA VAN DE KREKEBEKE W- 117575BWP LAUDANUM XX BORAN XX
MONTA BELLA XX
RACYONA Z RAMIRO
ALCYONE[/img]

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:51

Tangelo doet het goed in de sport, oa. in Birmingham sprong hij zeer overtuigend. Ik ken diverse nakomelingen van deze hengst en houd ze nauwlettend in de gaten.

Ik hoor veel positieve geluiden over deze hengst. Zijn eerste jaargang bij het KWPN is nu pas 2 jaar, dus niet zo gek dat je er nog niet zo veel van hebt gehoord (keuringen, sport) etc.

Jollyjumper: ik beantwoord je mail nog hoor! Ben erg druk dus nog geen tijd voor gehad.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 04:22

mijn ex-vriend heeft een 2 jarige merrie van Tangelo
gaat komend jaar naar de keuring en ws ook onder de hengst
mooie merrie, maar wel een karakterbeestje

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 10:59

Nou, na twee dagen kan ik wel zeggen dat het inderdaad ook een karakterbeestje is... Haha! Heb haar al overal vandaan kunnen plukken... Maar ze is wel heel lief en aaibaar gelukkig. Alleen zo brutaal als ik weet niet wat he Tong uitsteken . En ik moet zeggen, de achterbenen vallen me alleszins mee en het verbeterd ook nog steeds. Foto's volgen vanmiddag (moet ze zo nog gaan halen, heb nog geen digi...).
MissHiss, geeft niks hoor, ik wacht geduldig af. Voorlopig gaat ze nog nergens naar toe Haha! (behalve dan hier door de hele tuin als ik niet oppas !). Ik wil wel volgend jaar met 'r naar de keuring als het even kan.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:47

Hehe eindelijk gelukt om de foto te uploaden, mijn ftp programma wou niet Haha!

Heb twee fotootjes aan elkaar gebreid. Dit was een hengstveulen van Tangelo uit de Epilot moeder van de in Westfalenvgoedgekeurde Lorimor (v Lux) (Geboren voorjaar 2003) Dit jaar heeft ze een merrieveulen gehad van Tangelo, die was wel veel luxer gebouwd, maar daar heb ik helaas geen foto van.

Dit was een flink veulen, groot formaat, flink fors beenwerk.

Afbeelding

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 17:07

Heb net wat van de foto's opgehaald. De mooiste zitten nog op mijn toestel. Maar hier is in ieder geval al een eerste impressie van mijn nieuwe rampgeval... Tong uitsteken . (Ze springt zomaar op de mestbult, UIT haar eigen stal en IN de stal van haar vriendinnetje..., om maar eens een paar dingetjes te noemen...)
Afbeelding

xxFlienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:00

Tangelo x michelangelo x burggraaf

Afbeelding