guldenhoefs' vivaldi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

okki

guldenhoefs' vivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:59

wie kent deze welsh hengst en heeft hier info over? Ik heb een zelf gefokt hengstje (jaarling) van deze hengst.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:02

Gulden Hoef's Vivaldi is een voormalig Nederlands kampioen hengst bij de Sektie A. Imponeert met name door zijn draf. Hij is een geweldig show wonder. Vader Nachtegaals Captain, moeder Gulden Hoef's Shazda.

Van Vivaldi ken ik niet zoveel nakomelingen, zijn zoon Duffelt's Picasso is goedgekeurd geloof ik.

Vivaldi komt uit dezelfde moederlijn als een de preferente hengst Boreas Ubbo. De moeder van Ubbo (Boreas Leone) is een volle zus van de grootmoeder van Vivaldi (Boreas Kyra).

Uit Shazda is ook Gulden Hoef's Amadeus goedgekeurd. Niet zo'n showdier als zijn volle broer, maar net even iets mooier in type. Van Amadeus ken ik verschillende goede nakomelingen (alhoewel er geloof ik geen zoon van hem is goedgekeurd).

NB: Gulden Hoef's Shazda had een volle zus, Gulden Hoef's Matasja. Matasja bracht net als Shazda twee goedgekeurde hengsten van Nachtegaal's Captain: Double "P"'s Murdock en Double "P"'s Habenero. Murdock won als driejarige de Dyoll Starlight cup en zijn zoon Ballistite won die ook.

okki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:55

Bedankt voor de info!!
Ja, mijn vorige veulen uit mijn merrie (ondertussen 4 jaar oud) was van gulden hoefs amadeus. Beide veulens lijken/leken erg op elkaar. maar dat was een merrie en die kon ik aantrekkelijk verkopen toen ze anderhalf was.... Mijn merrie is overigens van Llannor Sam, ze heet moerkuilens tanja de vader van haar moeder(moerkuilens Marsha) heet Criban Star Fiddle, info hierover zou ik erg op prijs stellen want al die namen zeggen me niet zo heel veel. Ik heb de pony's voor de hobby naast een rijpaard, zelf vind ik ze wel mooi en misschien is het wel jammer dat ik er niet mee naar keuringen ga....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:34

okki schreef:
Bedankt voor de info!!
Ja, mijn vorige veulen uit mijn merrie (ondertussen 4 jaar oud) was van gulden hoefs amadeus. Beide veulens lijken/leken erg op elkaar. maar dat was een merrie en die kon ik aantrekkelijk verkopen toen ze anderhalf was.... Mijn merrie is overigens van Llannor Sam, ze heet moerkuilens tanja de vader van haar moeder(moerkuilens Marsha) heet Criban Star Fiddle, info hierover zou ik erg op prijs stellen want al die namen zeggen me niet zo heel veel. Ik heb de pony's voor de hobby naast een rijpaard, zelf vind ik ze wel mooi en misschien is het wel jammer dat ik er niet mee naar keuringen ga....

Nee, je hebt toch niet een dochter van dé Moerkuilen's Marsha? Ik heb die als veulen al gezien, 6 uur nadat ze geboren was.. Marsha is in 1983 geboren, weet het nog als de dag van gisteren.
meer info hier:

http://personal.eunet.fi/pp/emcaeu/fiddlenl.html

vraag maar, als je wilt weten

okki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:40

Ja, ik denk het wel hoor! De vader en moeder kloppen inieder geval!!
mijn merrie is in 1995 geboren bij de heer Bekkers in st. Oedenrode. Deze man heb ik gebeld toen ik mijn merrie pas had en een mooi merrieveulen erbij liep!
Het hengstveulentje/ jaarling nu wil ik wel een keer verkopen......

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:37

Gulden Hoef's Matasja heefd bij ons op stal gestaan
Haha!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:02

Hey leuk zo'n verhaaltje te lezen over het enthousiasme over de pony Moerkuilen's Marsha!
Zo kom je nog eens wat bekends tegen hier hè!
Het enige wat ik verder kan zeggen over Vivaldi en zijn familie die Joost in een latere reactie noemt, is dat ik het mooie schimmeltjes vind! Bouw, hoofd en kleur spreken me erg aan!
(en inderdaad showde Vivaldi de ring lekker rond in 2002 (?) als ik het goed heb!)

Eilinora

Re: guldenhoefs' vivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:49

even een oude topic omhoog halen.
ik heb sinds een paar maanden een jaarling van vivaldi en ik moet zeggen dat ze veel op haar vader lijkt.
hetzelfde hoofd,dezelfde gangen,dezelfde karakter en waarschijnlijk word ze een mooie stevige merrie.

Suzanne28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:51

Hallo!!

Ik ben nu, na een jaar 10-15 weer eens gaan zoeken naar mijn verzorgponies van vroeger en groot is mijn verbazing dit allemaal te lezen. Ik heb jaren met een vriendin Gulden Hoef's Shazda verzorgd, en ook haar zonen Amadeus en Vivaldi, tot zij verkocht werden. Wie kan mij meer info geven over hun verblijfsplaats nu en zou eventueel wat foto's willen sturen?? Dat zou zooo leuk zijn! Alvast bedankt!

Groetjes Suzanne

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:39

Suzanne28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:54

Dank je wel! Ik heb de eigenaar gemaild, en de eigenaar van zijn broer, Amadeus, inmiddels ook. Aan foto's van nakomelingen kan ik je niet helpen helaas!

Groetjes Suzanne

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:29

Aangezien Suzanne de info die ze hebben wilde heeft gekregen en dit een oud topic is zet ik het op slot.