Anna pakt groot uit in de Hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Anna pakt groot uit in de Hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 10:07

Voor diegenen die de theorieen van Anna42 over het lendenmechanisme en het evenwichtsmodel willen leren begrijpen is de Hoefslag van deze week een absolute must. Hierin worden in een uitvoerig artikel deze zienswijzen uit de doeken gedaan.

Een compliment aan Anna, die hier teveel en te vaak wordt verguisd, maar door een vooraanstaand hippisch weekblad wel serieus wordt genomen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:09

Hij heeft er eerst veel op Bokt "ziek" gemaakt.
En nu staan de niet bokkers vandaag hun paarden in de stal te bekijken. Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 10:35

Ik merk bij een aantal ook wel een gebrek aan verstandelijke vermogens, waardoor ze het niet kunnen begrijpen.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:37

Excuseme schreef:
Ik merk bij een aantal ook wel een gebrek aan verstandelijke vermogens, waardoor ze het niet kunnen begrijpen.

Ik snap dat mooie witte vierkantje niet.

Het is een goed stuk, kan ook de rest van Nederland het ook eens van een andere kant bekijken.
Laatst bijgewerkt door GertJan op 16-10-04 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:47

Excuseme schreef:

Hiermede de kern van het verhaal.
Tot dragen komen.

Afbeelding

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:55

Ik heb de Hoefslag ook liggen en het is idd een heel goed stuk. Zeer de moeite waard.

Ik heb het artikel nog niet helemaal doorgrond, maar zo ingewikkeld is het plaatje met het witte vierkant toch niet? Verward Vind dat juist een heel verhelderend plaatje!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:07

GertJan schreef:
Het is een goed stuk, kan ook de rest van Nederland het ook eens van een andere kant bekijken.

Afbeelding

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:08

Dickie schreef:
Ik heb de Hoefslag ook liggen en het is idd een heel goed stuk. Zeer de moeite waard.

Ik heb het artikel nog niet helemaal doorgrond, maar zo ingewikkeld is het plaatje met het witte vierkant toch niet? Verward Vind dat juist een heel verhelderend plaatje!

Ik snap niet wat bedoeld wordt met "zwaartepunt onder" en "zwaartepunt boven", en wat de achterliggend gedachte is om dat zo te construeren.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:14

Ceasario, heb je ook hedendaagse voorbeelden? Ook in de Hoefslag worden paarden uit de gesciedenis gebruikt, zoals Meteor, Farn en Sinaeda

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:17

het leuke is dat ik hier vier jonge hengsten van Karel heb staan en rijdt, en er zelf 1 bijna twee heb gekocht, en dat alle vier de hengsten voldoen aan de theorieen van Karel, dacht eerst nog dat het toeval was, maar zijn paarden lopen inderdaad heel fijn in balans, waardor ze ook super te rijden zijn. Ik begin nu een beetje te begrijpen wat hij bedoeld met evenwichts paarden.
Laatst bijgewerkt door Ruchet op 16-10-04 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:20

ik ben het niet altijd met hem eens hoor !

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:28

Excuseme schreef:
Ceasario, heb je ook hedendaagse voorbeelden? Ook in de Hoefslag worden paarden uit de gesciedenis gebruikt, zoals Meteor, Farn en Sinaeda

Die heb ik.

Maar dan vliegen er weer enkele hier op Bokt over de rooie,dus laten we dat maar niet doen.
Ik heb er nog wel die de merrietest als buitenlander haalde, kunnen er weinig zeggen.
Dus alles in de merrietest is niet " slecht" .
En is dressuur gemakkelijker daar te beoordelen dan springen.
Bij dressuur kunt je zien hoe een paard op eigen benen loopt en bij springen blijft de discussie hoe een springpaard moet springen en moet je afwachten op de resultaten op termijn.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:49

Citaat:
Maar dan vliegen er weer enkele hier op Bokt over de rooie,

nou, en?? mooi laten komen

wil ik eens iets leren begrijpen en geef je voorbeelden uit het tijdperk Napoleon. Erg jammer.... dacht eigenlijk dat je wel tegen een stootje kon Ach gut

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:57

Suzan1 schreef:
nou, en?? mooi laten komen

wil ik eens iets leren begrijpen en geef je voorbeelden uit het tijdperk Napoleon. Erg jammer.... dacht eigenlijk dat je wel tegen een stootje kon Ach gut

Ik wel maar de"moddies" niet

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:03

Nou, houd ik al maanden de verschijning van het bewuste artikel in de Hoefslag in de gaten, mooi dat het hier nog niet in de winkel ligt! Abonnees hebben een streepje voor, ho Buc...ho maar! Geduld is een schone zaak! Haha!
Pfffft, sterrenbeeld ram!!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:28

Ok heb het artikel nog niet helemaal doorgrondt Haha! Wordt na het weekend, maarre, wat zijn dan voorbeelden van hedendaagse goede paarden ? Of zelfs KWPN dekhengsten ?

Of zijn we zover afgezakt dat er tegenwoordig geen enkel goed paard of goedgekeurde dekhengst rondloopt.... ?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:35

Franske schreef:
Of zijn we zover afgezakt
dat er tegenwoordig
geen enkel goed paard of goedgekeurde dekhengst rondloopt.... ?

Natuurlijk wat er huidig rondloopt is het beste voor deze tijd.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:35

Ik denk niet dat het hem gaat om een topper te fokken of te hebben, maar meer om een bepaald eigenschap wat hij in een spring/dressuurpaard wil zien.

wietske46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:50

ceasario schreef:
Die heb ik.

Maar dan vliegen er weer enkele hier op Bokt over de rooie,dus laten we dat maar niet doen.
Ik heb er nog wel die de merrietest als buitenlander haalde, kunnen er weinig zeggen.
Dus alles in de merrietest is niet " slecht" .
En is dressuur gemakkelijker daar te beoordelen dan springen.
Bij dressuur kunt je zien hoe een paard op eigen benen loopt en bij springen blijft de discussie hoe een springpaard moet springen en moet je afwachten op de resultaten op termijn.

Zet ze er maar op Caesario we willen ze graag zien. Degene die over de rooie gaan, hoeven niet te kijken. Wij willen graag leren en weer zien hoe een goed sportpaard eruit ziet en hoe we de draad weer op moeten pakken.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:57

You can do it !

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:01

Hee, we zien hier dolgraag voorbeelden van hoe het wel moet, maar ik heb er persoonlijk iets op tegen dat we een paard hier neer gaan zetten met de bedoeling van: dit is een schoolvoorbeeld hoe het niet moet en vervolgens eraan voorbijgaan dat dat zeker niet de enige is.

Daarnaast moeten er ook meer dan 1 of 2 hengsten die het goed kunnen en vind ik het dus heel terecht dat bokkers een hengst neerzetten waarbij ze zelf geen financieel gewin hebben.

Dus:
1) Positieve voorbeelden
2) Geen reclame

Joost

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:02

Afbeelding

Zal eens een poging wagen ... Karandasj.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:04

Ruchet schreef:
ik ben het niet altijd met hem eens hoor !

Dat is het probleem wat ik met Karel heb. Er zit namelijk best een gefundeerde gedachtengang achter, maar hij trekt af en toe een paar conclusies waar ik me dan weer niet in kan vinden.

wat het probleem op bokt is, is dat je of achter de man aan moet lopen of er pertinent tegen moet zijn, er is geen ruimte voor een middenweg.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:11

Dat heb ik gemerkt ja. daarom zeg ik ook dat ik het niet altijd met hem eens ben, ik heb 4 paarden van hem staan dan ben je al snel een aanhanger van.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:13

GertJan schreef:
[image]

Zal eens een poging wagen ... Karandasj.

Hele fijne hengst, ook zijn nakomelingen doen het niet verkeerd.
Karandasj geeft fijne karakters, voorzichtig en met vermogen, super gallop, fijne stap en draf.
Laatst bijgewerkt door Ruchet op 16-10-04 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt