Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Excuseme schreef:Ik merk bij een aantal ook wel een gebrek aan verstandelijke vermogens, waardoor ze het niet kunnen begrijpen.
Dickie schreef:Ik heb de Hoefslag ook liggen en het is idd een heel goed stuk. Zeer de moeite waard.
Ik heb het artikel nog niet helemaal doorgrond, maar zo ingewikkeld is het plaatje met het witte vierkant toch niet?Vind dat juist een heel verhelderend plaatje!

Excuseme schreef:Ceasario, heb je ook hedendaagse voorbeelden? Ook in de Hoefslag worden paarden uit de gesciedenis gebruikt, zoals Meteor, Farn en Sinaeda
ceasario schreef:Die heb ik.
Maar dan vliegen er weer enkele hier op Bokt over de rooie,dus laten we dat maar niet doen.
Ik heb er nog wel die de merrietest als buitenlander haalde, kunnen er weinig zeggen.
Dus alles in de merrietest is niet " slecht" .
En is dressuur gemakkelijker daar te beoordelen dan springen.
Bij dressuur kunt je zien hoe een paard op eigen benen loopt en bij springen blijft de discussie hoe een springpaard moet springen en moet je afwachten op de resultaten op termijn.
Ruchet schreef:ik ben het niet altijd met hem eens hoor !
achter de man aan moet lopen of er pertinent tegen moet zijn, er is geen ruimte voor een middenweg. 
GertJan schreef:[image]
Zal eens een poging wagen ... Karandasj.