ok dankje! ga nog maar ff zo door met wat kleuren...
Melanie
Geplaatst: 13-10-04 21:35
weet iemand dan ook wat chamaya ( wildleur valk, maar eigenlijk geen valk , dus raar beest voor oto's zie profiel) x bruine hengst is?
Peterina
Geplaatst: 14-10-04 12:37
Aangezien Chamayah's ouders vos en bruin zijn kan zij auberhaupt geen valk zijn, waarschijnlijk een zeer lichte bruin. De foto waarin ze niet geschoren is, die tijdens de zomer maanden, tonen meer haar natuurlijke kleur. De creme gene wordt in directe lijn geerfd dus moeten papa of mama minstens een gene hiervan dragen ... en in dit geval is dat niet.
Dus Charmayah (zelf bruin (vader vos x moeder bruin (waarvan moeder ook vos) = Ee Aa (of AA) x bruine hengst (afhankelijk of hij homozygoot is voor zwart EE en agouti AA ) = EE AA of Ee AA of EE Aa of Ee Aa
kan bruin, zwart of vos veulens geven met deze combinatie.
texeenmaikey
Geplaatst: 14-10-04 14:07
wat voor voor kleur veulen kan ik volgend jaar verwachten met vos x zwartbont. moeder is wel donkervos kijk voor foto's in mijn profiel
Meavey
Geplaatst: 14-10-04 16:17
texeenmaikey schreef:
wat voor voor kleur veulen kan ik volgend jaar verwachten met vos x zwartbont. moeder is wel donkervos kijk voor foto's in mijn profiel
De moeder zou agouti (gen voor bruin) kunnen dragen, zitten er bruine in haar voorouders? Je hebt zowiezo 50% kans op bont. Dan dus vos, zwart, vos-bont en zwart-bont en als de moeder agouti heeft ook nog bruin en bruin-bont.
texeenmaikey
Geplaatst: 14-10-04 18:55
zo ver ik weet zit er alleen maar vos achter haar moeder en overgrootmoeder zijn van de vossenpels