Graag beoordeling van mijn veulens v. Rhodium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wynona

Graag beoordeling van mijn veulens v. Rhodium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:29

Wie wil het exterieur beoordelen van deze 2 nakomelingen van Rhodium:

Afbeelding
Wynona 1,5 jaar oud

Afbeelding
Wynona als veulen van 3 maanden

Afbeelding
Ziggles 3 maanden oud

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:43

Typische Rhodium's sterke bovenlijn sterk aangesloten lenden partij hals zwaar bespierd schouder iets kort en steil voorbeen wat steil achterbeen lang hoofd heeft uitdrukking maar niet bijzonder klein croupe wel hellend maar iets kort...kortom sterk modellen maar iets "strak"

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:02

Ik vindt dat laatste veulen wel leuk, ze hebben idd allemaal een wat steil achterbeen, die tweede lijkt zo op de foto voor iets bokbenig te staan, en van die eerste vindt ik zo moeilijk te beoordelen, zet hem eens in stand op de foto!

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 12:13

Hier nog 2 foto's. Helaas heb ik geen foto op stand.
Maar misschien lukt het met deze 2 foto's erbij iets beter.
Ik snap dat het natuurlijk maar een foto is.

Afbeelding

Afbeelding

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 15:00

Halloo!! Waar zijn al die keurmeesters onder de bokkers.
Verward Is dit het enige wat er valt te zeggen over deze paarden??

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:45

Wil wel meer zeggen maar of het daar beter van wordt? Verward ,bij beide valt lage hals-aanzet op met een bespiering die neigt tot onderhals de steile koten in combinatie met de korte steile schouder doet een beweging vermoeden die wat kort,stekerig en strak aandoet de lange kale schenkel en het wat rechte achterbeen bemoeilijkt ook het tot dragen komen,maar misschien vallen de bewegingen wel juist heel anders uit.....je hebt ook geen bewegingen vastgelegd Ach gut

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:35

De jaarling heeft idd niet een erg ruimgrijpend voorbeen, maar wel een vlug en ondertredend achterbeen. Ze heeft de galop van Rhodium.

Het veulen van dit jaar heeft ook een vlug, ondertredend achterbeen met een voorbeen dat wel aanspreekt. Als ze gaat draven steelt ze de show.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:03

ziggles : zware hals aanzet, diep uit de borst
troontredig voor en onderstandig
croupe is kort en erg afhellend

het zijn niet de meest ideale foto's en de foto's als jaarling kijk ik zowiezo niet naar , op die leeftijd zijn de verhoudingen zo sceef dat beoordelen niet mogelijk is

wat opvalt bij beide veulens is de lange rechte te zware hals. op zich is dat met rijden dalijk wel een beetje beter in vorm te kneden
op de foto's zijn de beenstanden ook niet zo ideaal

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:32

crossmonster schreef:
ziggles : zware hals aanzet, diep uit de borst
troontredig voor en onderstandig
croupe is kort en erg afhellend

het zijn niet de meest ideale foto's en de foto's als jaarling kijk ik zowiezo niet naar , op die leeftijd zijn de verhoudingen zo sceef dat beoordelen niet mogelijk is

wat opvalt bij beide veulens is de lange rechte te zware hals. op zich is dat met rijden dalijk wel een beetje beter in vorm te kneden
op de foto's zijn de beenstanden ook niet zo ideaal

Dat ben ik niet met je eens. Of ze toontredend zijn voor kun je niet zien van opzij. Van het veulen lijkt op sommige foto's een voetje juist frans te staan, maar het is onmogelijk dat goed te beoordelen. Dat de beenstanden niet ideaal zijn ben ik ook niet zonder meer met je eens. Het voorbeen is van opzij goed gesteld. Ik zie ook goede tot zeer goed ontwikkelde gewrichten. Het achterbeen is inderdaad steil. Wijlen Gert van Veen zag dit liever dan een krom achterbeen, maar een ideale stand zou ertussen in zijn. Of zit erg is hangt af van het gebruik: buigt het veulen het achterbeen goed en draagt het achterbeen? Met de eerder geplaatste opmerkingen over bovenlijn en hals ben ik het wel eens. Op sommige foto's lijken ze iets lengte in hun lijf te missen, maar dat kan ook aan de stand op de foto liggen, want op de jaarling-foto's wordt die zorg weer wat weggenomen. Veel succes iig met je paardjes en laat weten hoe ze het doen!

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:03

Ik vind Ziggles wel een leuk veulen...Hou wel van een beetje hals.
Hij heeft alleen een beetje een hoekig kruis lijkt het op de 2e foto.
En ze zijn beiden niet erg langgelijnd en dat zie ik dan wel weer graag...

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 13:46

Ik vind het wel leuk om al die meningen te horen. Erg leerzaam!
Als je aan iemand uit je omgeving vraagt wat ze van je veulen vinden krijg je 9 van de 10 keer toch geen eerlijk antwoord. En zelf kijk je toch met min of meer roze bril (o.i.d) naar je eigen paarden.
Nu krijg tenminste te horen waar het op staat.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:46

ik vind het 1e paard als veulen erg mooi maar heeft zich niet erg positief ontwikkeld het 2e veulen heeft erg weinig uitstraling zou ook iets meer front mogen hebben