ponyhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isabelleke19

ponyhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:04

weet er iemand iets meer over de ponyhengst " ten ankers jerolianca"

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:26

Kijk eens in een BWP-boekje, daar staat hij wel eens in.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:37

Ja ik kan je wel wat vertellen over deze ponyhengst, heb zelf namelijk een pony gehad met hem als vader.

B.W.P Prestatie - ponyhengst:
Ten Ankers Jerolianca

Geb: 30/03/1989
Kleur: donkerbruin
Stm.:1,47 .
BWP P-500078-HGT
Afstamming: Mermaids JeroenxOleanderxAlfred Pretty

Het prototype van onze leuze: Bloed, adel en prestatie. Voorwaar een schot in de roos.
Ten Ankers Jerolianca
Ten Ankers Jerolianca is een rijponyhengst geboren in de New Forest fokkerij uit een speelse ontmoeting tussen de Nederlandse bestgaande dekhengst Mermaids Jeroen en de op 3 jaar reeds kampioenmerrie Ten Ankers Olianca.

Jerolianca verzamelt adel en kracht. Met grote fierheid draagt hij het blazoen van zijn afstamming. Zeer gedistingeerd, lichtvoetig en vier stalen benen met ruime droge gewrichten, maken hem zeer evenwichtig in al zijn bewegeingen, met een ongekend vermogen.
Zijn werklustigheid in de stap, zijn bijzonder ruime sierlijke draf en extravagante galop leveren het bewijs dat zijn afkomst van adellijke huize is.
Jerolianca heeft een edel hoofd met grote intelligente ogen en een subliem karakter, een fraaie dressuurhals die mooi aansluit op goed geplatste diepe schouders, gevolgd door een sterke, overgaand in een bespierde lendenpartij met een lang en sterk kruis, en is zeer goed gebroekt.

Hij verzamelt in zich een genetisch potentieel van hoge klasse en toont dat in zijn prachtige grote lijnen, zijn feilloos bewegingsmechanisme. Zijn takt en vermogen op de sprong.

De beeldschone Olianca is een dochter van de Nederlandse tophengst Oleander die zeer goed zijn sportkwaliteiten vererft in elke discipline. Hierdoor durven wij opnieuw te duiden op de uitzonderlijkheid van de moerderlijnen.

De vader, Mermaids Jeroen, kreeg bij zijn verrichtingsproef een 9 voor karakter, een 9 voor springen, een 9 voor springen onder man, een 9 voor de terreinrit, en telkens een 8 voor zijn stap, draf en galop en algemene indruk en werd goedgekeurd met een eerste premie. Zijn sportprestaties zijn eveneens het vermelden waard, want zowel in dressuur, als bij het springen, en bij het samengesteld rijden liep hij steeds in de zwaarste klasse. Zijn moeder Warren Mermaid, behaalde het nationaal kampioenschap aan de hand en werd aangewezen als kroonmerrie. Mermaids Jeroen is tevens de vader van verschillende goedgekeurde zonen en dochters mest sterpredikaat.

Met Jerolianca, een hengst met een vrije bloedvoering, willen wij tegenmoet komen aan de uitdrukkelijke vraag van al wie te maken heeft met het fokken en rijden van pony's.

Jerolianca is het synoniem van adel, harmonie en elegantie, snelheid, kracht en vrijgevigheid, behendigheid en veerkracht, evenwicht en toewijding, polyvalent , briljant met een flinke dosis fantasie.

Deze tekst heb ik uit een blaadje dat ik van de fokker heb gekregen, hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb ook nog wel een foto van hem, maar dan moet ik die ff inscannen, als je die ook wilt moet je het ff zeggen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:31

Jerolianca, die staat bij Luc Van Hooydonk, das een steenworp ver van bij ons. Haha!
Ik heb er zelf (nog) maar 1 keer mee gefokt en was zeer tevreden met het resultaat.Lachen

Afbeelding

Ten Ankers Jerolianca

Afbeelding

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 08:05

ja ik ben eigenlijk op zoek naar een veulen van tenankers jerolianca , als iemand er 1 moest wete staan ....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:01

isabelleke19 schreef:
ja ik ben eigenlijk op zoek naar een veulen van tenankers jerolianca , als iemand er 1 moest wete staan ....

Luc heeft er ongetwijfeld staan, die fokt ieder jaar met zijn merries.
Ik kan z'n telefoonnummer wel even opzoeken als je wilt?

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:25

als je dat zou willen , en waar was dat juist dat die woonde . want ik had op de site van bwp gezien en daar stond op bij eigenaar alfons verheyen. maar die zal hem verkocht hebben dan

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 12:06

ik heb de telefoonnr al gevonden , maar toch bedankt

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:33

De eigenaar is die Alfons maar hij staat ter dekking bij Luc.

Laat je iets weten als je wat gevonden hebt? Haha!

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 05:48

zal ik zeker doen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:04

Helemaal Forest gefokt. Goede bloedlijnen zitten erachter Lachen

BWP is volgens mij voor 80% Forest op moment Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:11

liberty schreef:
Helemaal Forest gefokt. Goede bloedlijnen zitten erachter Lachen

BWP is volgens mij voor 80% Forest op moment Haha!

Ruim! Ze zouden het beter BNFRP noemen ipv BRP, Belgische New Forest Rijpony. Clown
Zo zie je toch maar weer de grote en goede invloed van de Forestjes. Haha!

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:08

ik hoop dat ik is vlug kan gaan kijke , voor een veulen bij luc .
ik hoop ook wel dat hij er 1tje staan heeft , maar dat zal wel zeker

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:06

Als hij ze nog niet heeft verkocht, maar als je hem belt dan weet je het het snelste. Lachen
Waarom de keuze voor specifiek een Jerolianca eigenlijk?

isabelleke19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 18:27

ik weet niet zijn foto stond mij wel aan en ik heb er al veel goede dingen van gehoord