Zet het even op F&A er zijn hier meerdere mensen met afstammelingen van Democraat, o.a. SuzanneF. Ik heb er een gefokt uit een Beaujolais die klein leek als 3 jarige en toen verkocht is. Hij staat in Duitsland in ZZ dressuur en 1.73 hoog.
Eline
Geplaatst: 12-10-04 10:05
PP -> FA
Desiree
Geplaatst: 12-10-04 10:24
Wat dacht je van Jup, van Sonja Gademan? Hele grote schimmel, loopt bovenaan in de sport. Democraat is toch een Pion he?
ceasario
Geplaatst: 12-10-04 10:59
Ik heb heb een merrie drachtig van Riccio (res. Bundeschampionat 2004-3jarige)
Ik heb vorig jaar een jonge Democraat ingereden voor iemand. Dat was een bruine merrie. Chique en aanhankelijk paard dat leuk kon lopen. Ook erg braaf en meedenkend, ze was alleen te klein voor mij en nu is ze verkocht...
fokfanaat
Geplaatst: 12-10-04 18:02
Wij hebben een Democraat X Turbo X Formateur gefokt die nu lichte tour loopt. Paard met een apart karakter, erg fijngevoelig, fysiek erg sterk en super bewegen, veel talent voor het hogere werk.
Ik vind dat Democraat nogal strooit met beweging, sommigen heel beperkt anderen heel spectaculair.
Suzanne F.
Geplaatst: 12-10-04 18:31
Zoals Sarabande al zei heb ik inderdaad ook een Democraat. Hij heet Uschinski en komt uit de moederlijn van de ggk hengst Tuschinski. Het is een 3 jarige apart gekleurde schimmelhengst. (Democraat x Gribaldi x Amor x Vesins xx) en hij meet nu ruim 1,70 m.
Ik kan me wel vinden in de omschrijving van Sam Sam hierboven. Apart karakter en fysiek sterk. Hij is fijngevoelig in het werk maar wel dominant, hij kan erg heet zijn maar zich ook afsluiten. Hij is fysiek erg sterk maar heeft nog meer balans nodig om al die kracht aan te kunnen. Hij heeft 3 goede gangen, een ruime stap, een krachtige ruime draf met veel ruimte, schwung en sterk achterbeengebruik en een extra galoppade.
Muizje
Geplaatst: 13-10-04 16:32
Ik rijd nu een 5-jarige democraat merrie. Is heel aanhankelijk lief, maar erg dominant, vooral met rijden. Ze loopt erg graag en heeft zeer goede hoeven en bewegingen. We hebben ook op stal een 1 en een 3 jarige hengs v. Democraat. Zijn ook erg aanhankelijk en correct gebouwd met mooie bewegingen.
boemel
Geplaatst: 13-10-04 18:43
Ik rijd af en toe ook een Democraat. Een behoorlijk gevoelig paard. Ik heb het idee dat hij zich echt af kan sluiten als zelfverdediging. Maar als hij zich eenmaal geeft, heb je er echt een fijn paard aan.
Ronja
Geplaatst: 13-10-04 20:13
Wij hebben sinds kort een 4-jarige Democraat-ruin, voor heel weinig geld (maar dan ook ECHT heel weinig) kunnen kopen omdat de eigenaar er niet meer op durfde; niemand kon erop blijven zitten. Wat bleek deze week: er zit een ruggewervel verkeerd. Zodra dat verholpen is hebben we er waarschijnlijk een héél leuk paardje aan! Zijn karakter is verder prima, heel zachtaardig.
Ariebombarie
Geplaatst: 21-10-04 18:41
ik heb ook een democraatje. Utah is nu 3 (18-05-2001) en is nog maar net bij mij eigenlijk. het is een echt knuffelbeestje en tot nu toe altijd bereid om erg veel voor me te doen! persoonlijk vind ik hem wel leuk lopen, maar niet echt en talent ofzo hoor, gewoon aardig. binnenkort wordt hij ingereden, dus dan gaat het 'echte' werk beginnen!!
Bella
Geplaatst: 22-10-04 10:36
Mijn ex-instructeur (om het maar zo te zeggen) heeft ook een Democraat, genaamd Chaos. Erg mooi donker paard met typerend wit rondje om zn oog. Liep in 2002 (en loopt misschien nog wel, geen flauw idee) Pr. st. Georges.