Wie heeft er een Gribje???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaike

Wie heeft er een Gribje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:06

Zie titel Tong uitsteken

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met Gribaldi's, ik ben zelf in het bezit van een 3 jarige gribaldi x farrington, het is een grote knuffelkont op stal en een beetje bangig aangelegd, zeg maar "held op sokken paard" Wanneer hij bijvoorbeeld in de wei iets ziet, rent hij snel naar de andere kant van de wei om vervolgens het "enge" aandachtig te gaan bekijken, aarzelend gaan er wel eens een paar hoefjes naar het enge, maar er hoeft maar een speld te vallen of hij staat weer heel stoer aan de andere kant Schijnheilig Zijn vriendje moet dan ook altijd voorop Haha!
met rijden is hij nog erg wisselend, het ligt een beetje aan hoe zijn pet die dag staat, de ene dag is alles super eng en draait hij continu om z'n as en de andere dag is hij superbraaf en kun je er alles mee doen, maar ach, dat zal wel de onervarenheid zijn Bloos

Kom maar op met leuke en minder leuke reacties, ik wil alles van ze weten Cool Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:13

Half Nl heeft een grib Haha! maar er zijn een hoop bokker met een Gribaldi. o.a. Sjuimpje met haar super ruin en daarnaast GribaldiFan met unique een heel mooie zwarte merrie.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:14

ja die van sjuimpje en gribaldifan ken ik, maar ik wil "persoonlijke" ervaringen horen Tong uitsteken

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:28

Volgens mij kan je met de zoekfunctie al een heleboel ervaringen vinden..

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:52

Hoi,
Ik heb een 3-jarige gehad. Die hebben wij zelf gefokt maar dit jaar verkocht. Ze was vrij bangig aangelegd ook inderdaad wat jij ook zegt over je paard.
Maar zodra ze in haar vertrouwde box stond, was ze zo lief niet normaal. In de wei kwam ze altijd naar je toe, echt een troetelbeer. Maar toen er met haar gewerkt moest gaan worden was ze niet thuis.
Ze begon te steigeren en wilde geen stap vooruit. Dat was dan ook de voornaamste reden dat ze bij ons weg ging. Wij wilde haar voor een leuk paardje, lekker mee naar het bos, verder niet veel, maar dat gaat met haar karakter niet. Daar is ze te pittig voor.
We hebben haar verkocht en wordt nu veel bereden en wordt ook steeds braver. Erg leuk.
En we hebben nog een 2-jarige nu nog thuis.
Ook een Gribaldi. Dit was als veulen een regelrechte ramp. Je kon niet bij haar in de buurt komen, of ze rende al weg. Terwijl we niets anders hadden gedaan als bij die 3-jarige. Erg vreemd.
Tot dat ze een half jaartje de kudde in is geweest. Daar is ze zo van opgeknapt. Geweldig om dat weer te zien.
Ze is lief geworden, komt naar je toe, loopt voorbeeldig met je aan het halster.
Ik wil met haar nu ook gaan beginnen met het bit in enzo. Zo ver ben ik met die 3-jarige nooit gekomen.
Ja, echt raar, allebij uit de zelfde combinatie en zo apart van karakter.

Maar ik heb op de africhtingsstal gehoord waar de 3-jarige heeft gestaan, dat de Gribaldi's wel een pittig karakter hebben. Dus niet voor iedereen weggelegd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:57

Ik heb een gribaldi bijrijdpaardje gehad, ik kom er nu nog wel, maar niet zo vaak meer. Het is een gibraldi x ferro, een schat met inrijden, maar toen hij wat meer werk moest gaan doen werd hij gevaarlijk. Hij heeft heel veel medische problemen gehad, en daardoor is hij nu nog steeds op B niveau, ondanks dat hij al 7 is.. Het is een schat in de omgang, met rijden is hij wel wat moeilijker, maar dat komt mede omdat hij zo ontzettend lang en groot is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:29

Heey

Ik heb een 3jarige van Gribaldi (GribaldiXRechter), ben nog bezig met inrijden. t is een lief paardje maar ze is nog erg schrikkerig en snel bang.Ook wil ze graag bij andere paarden zijn, omdat ze bij de vorige eigenaar altijd in de wei stond met een hele kudde......das wel lastig zodra ze andere paarden ziet is ze helemaal afgeleid en word ze onrustig. Ze heeft al een paar keer het zadel op gehad. De ene keer is ze heel rustig en doet ze alles zonder te bokken, en soms begint ze al te steigeren en te bokken als ik haar de stal uit haal met zadel op Scheve mond. T is wel een happer Lachen ze wil altijd het halstertouw vastpakken, en met halster om doen pakt ze de neusriem soms vast. dus ze hapte ook zo t bit in OK dan! was wel handig.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:06

Op het werk stond afgelopen zomer ook een driejarige gribaldi, vos en nogal heel iel gebouwd, wel hoogbenig. Stond daar om beleerd te worden
Zat een goede draf in, maar het paard galoppeerde liever dan dat het draafde, de galop was nogal vlak.
Met het zadel was het een draak, heeft gigantisch lopen bokken. Daarna was het goed, het had overigens wel de neiging heel er op de kop te lopen.
Onder het rijden was het goed.
Wat ik heb gehoord is dat hij dat laatste tijd iedere keer zijn ruiter eraf gooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:34

Ik heb een gribje Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:55

Mijn Gribje galoppeerd ook liever dan dat ze draafd Haha! ben ik wel blij mee...Ze heeft wel een mooie draf, strekt ook goed uit

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:14

Mijn gribje is dus ook zo'n pakkerd!
Hij bijt niet, maar alles wat in z'n buurt ligt/staat moet onderzocht worden, waaronder de voerton (en met name de deksel Schijnheilig ) z'n dekens, halstertouwen, touwtjes aan jassen ed. Soms wel grappig ,maar vaak ook behoorlijk irritant Tong uitsteken

Sim bokt trouwens helemaal niet, hij draait zich gewoon vliegensvlug om en rent hard weg, maar bokken, nee Knipoog

Er zit wel een koppie op, de ene dag is hij vreselijk vervelend en overal bang voor, de andere dag is hij bijna bij het trage af Verward Maar ik ben dan ook nog bezig met hem inrijden, dus hij zal het ook wel niet altijd snappen Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:12

Ik heb dus ook een grib en ook een "persoonlijk" verhaal hoor Haha! Haha! Ben heel blij met haar karakter. Ze is erg eerlijk en laat zich fijn bewerken. Kwa karakter is het een perfect paard op stal en in de hand en met rijden. Heel rustig en erg lief. Ben er ook vanaf veulen afaan mee bezig geweest dus ze kende alles ook heel snel. Bokken kent ze niet en andere streken heeft ze tot nu toe nog niet uitgehaald. Eigenlijk is het een voorbeeldig paard. Ik heb haar ook proffesioneel laten inrijden en ook dat ging vanzelf. Het is gewoon een net fijn zeer eerlijk 3 jarig paard die doet wat ik van een 3 jarige verwacht.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:40

een half broetje van Gribje is de KWPN dekhengst Polansky

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:58

Wij hebben ook een gribaldi, gribaldiXDamiro, van anderhalf jaar. Het is een merrie en al aardig groot, zo rond de 1.60, maar ze is ontzettend lief en mooi, heeft goede bewegingen en stevig beenwerk.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:29

Maayke schreef:
een half broetje van Gribje is de KWPN dekhengst Polansky

Ja via vaderskant.

Ik heb zelf geen Gribaldi ( ) maar ken er genoeg. Op mijn werk hebben ze er ook een staan: groot, brutaal, steil en teer beenwerk, weinig ruimte en kracht in beweging. Maar...wél een aansprekende kop en mooi zwart kleurtje dus die eigenaren zijn er dolblij mee.

BabethJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:57

Mijn nicht heeft er 1 van Gribaldi. Ze is dan nog jong en word nog niet bereden, maar heeft nu al een goudeerlijk karakter. Heeft super goede gangen en leert heel snel! OK dan!
Verder houd ie erg veel van knuffelen! En kan niet zonder aandacht!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:59

MissHIS schreef:
Ja via vaderskant.

Ik heb zelf geen Gribaldi ( ) maar ken er genoeg. Op mijn werk hebben ze er ook een staan: groot, brutaal, steil en teer beenwerk, weinig ruimte en kracht in beweging. Maar...wél een aansprekende kop en mooi zwart kleurtje dus die eigenaren zijn er dolblij mee.

En ik ken juist 2 gribjes die ontzettende ruime bewegingen hebben, maar niet zo sjiek gebouwd zijn.. dus juist het omgekeerde Haha! Zo heb je van alles wat..

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:29

Ik heb een gribaldi x michelangelo, een zeer chique zwarte merrie,zeer ruime gangen. Het is wel een beetje een kikkertje, maar ze is ook pas 3. Dus nu nog afwachten hoe het uitpakt. Maar ze toont al zeer veel talent. Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 07:57

Mijn merrie heeft als VV Gribaldi. Ik ben benieuwd of daar uiteindelijk nog wat van te zien/merken zal zijn. Ze is wel ontzettend lief en fijn gebouwd.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:52

Hier nog een Grib eigenaar. Gribaldi x Zeoliet hengstje van 6,5 maand. Foto's wel in profiel. Ben benieuwd hoe hij uitpakt maar heb er een goed gevoel over.

Camelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:47

Ik heb 2 paarden van gribaldi.Een 4-jarige donkerbruine GribaldiXNepal.Echt een mooi paard om te zien en erg handig in zn lopen.Hij is ook superbraaf in de omgang.En de andere is een 7 jarige zwarte GribaldiXBalzflug Dit paard is ook mooi om te zien, en toont ook soms al aanleg voor het zwaardere werk.Hij is wel moeilijker in de omgang.Ben superblij met deze 2 paarden!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 19:58

Ik ben ook erg blij met Simmer, hij wil echt voor je werken, maar hij is tegelijkertijd ook bloedsnel Haha!
Hij is heel slim, maar op andere momenten (op stal) ook wel erg dom, haha, ik heb al wat afgelachen met m'n ukkie *LOL*

Sim kan enorm sjouwen, hij is van achteren ook erg sterk, hij komt steeds heel mooi door van achteren, terwijl ik hoorde dat dat bij gribjes nogal eens een probleem kan zijn Verward Misschien heeft sim het dan van z'n mama, dat is een Farrington Lachen
Sim toont ook alles heel eenvoudig, al is de bodem nog zo zwaar, hij blijft heel lichtvoetig doorsjouwen OK dan!

Kimber_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:44

Ik heb ook een gribaldi ( gribaldi x uniform ) hij is 4 jaar en echt heel lief in omgang Schijnheilig je kan er echt alles mee doen . Maar hij is niet simpel om mee te rijden . Hij is een beetje kijkerig en als hij iets gezien heeft wil hij niet meer lopen . Maar hij is natuurlijk ook nog jong en nu helpt iemand me om hem te berijden en het gaat al een heel stuk beter . Hij is mooi gebouwd en heeft heel ruime gangen . Echt prachtig omhem te zien lopen ( al zeg ik het zelf ) Bloos
Hij is echt een supper knol OK dan!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:20

Hey Ja ik rij nu momenteel ook op zoon van gribaldi! een stoere zwarte ruin van 1.74 met de zelfde witte aftekeingen als zijn vader. Echt een snuitje !! Hij heet siebral.

De moder van hem weet ik helaas neit ik zou es navragen !! Als ik fotos heb laat ik ze zo snel mogelijk zien !

xxx Laura

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:21

moder is moeder natuurlijk he Tong uitsteken ik en typen... zucht.... Bloos