Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Ik wil maar zeggen in de fokkerij is 1 en 1 niet altijd 2.
joostvangestel schreef:Fokkerij gaat volgens de Booleaanse algebra. 1 en 1 is dus hooguit 1. En niet altijd, bijvoorbeeld in geval van XOR operandii. Erg moeilijk voor mensen die gewend zijn om lineair te rekenen. Daarom helpt het computertijdperk ook nog. Sommige mensen groeien op met logisch denken. De echte fokkers van de toekomst zijn nog jonger dan ik (ik was al 14 toen ik mijn eerste compjoetertje kreeg zo'n 24 jaar geleden).
toch?
) ceasario schreef:Het is jammer dat er bij het stamboek zo weinig vakmensen werken. Papierlui zijn het.” [/b]
De 77-jarige Christiaan Kamphof uit Pesse is aan het woord.
Hij vindt dat er meer fokkers in het midden van de keuringsbaan moeten staan.

En inderdaad zoals Dees al zei: Wie zegt dat het een dramabeestje word. De nakomelingen leken niet best zoals het rapport schreef. Maar het merriemateriaal wat hij heeft gekregen was nou ook niet om over naar huis te schrijven.
) sarabande schreef:Ik las het en dacht er komt vast iemand die deze luchtflodder op bokt gaat zetten

sarabande schreef:Ik las het en dacht er komt vast iemand die deze luchtflodder op bokt gaat zetten
Je bent sneller klaar met de niet fokkers die in de keuringsbanen jureren te tellen dan de wel fokkers.
De hengstenkeuringscommissie bijvoorbeeld, bestaat bijna helemaal uit fokkers wiens ouders, grootouders etc ook al fokten.
Bucephalus schreef:
Er zijn niet voor niets zoveel mensen die hier om een advies komen vragen. Wellicht moet het grootste stamboek daar eens iets mee doen en moet er binnen de verschillende regio's jaarlijks een workshop of zoiets komen, waar fokkers met hun vragen naartoe kunnen.
.