Hengst Mistral, wie kent hem??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBJarig

Hengst Mistral, wie kent hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:37

Hallo mensen,

Wie kan mij misschien iets vertellen over de vader van mijn paard?
Ik heb heel Internet afgespeurd, maar vind niets nuttigs.

Dit is wat ik weet : Naam: Mistral
Vader: Gershwin
Vaders vader: Voltaire

Het schijnt een springpaard te zijn (dat kan kloppen met het type van mijn paard) en ik heb gehoord dat het een schimmel is (??, mijn paard is een vos en zijn moeder een bruine, maar het zou kunnen natuurlijk)
Mijn paard is geboren in 1997.

Wie weet iets en heeft informatie en misschien wel een foto?
Ik hoor het graag

Groetjes WendyB (ik ben nog niet zo lang op dit forum, hallo iedereen!!)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:55

misschien iets meer informatie?
het ras bijvoorbeeld.... kan op kwpn.nl namelijk wel een mistral vinden, maar die is donkerbruin en heeft andere ouders!
en als je de papieren van je paardje heb, staat er dan niet iets van een stamboeknummer bij? wil je best helpen met zoeken, maar heb iets meer informatie nodig

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:58

Heet je paard Mistral? Of is dat zijn vader? Als het zijn vader is, kan het volgens mij geen KWPN dekhengst zijn, omdat de Mistral die KWPN gekeurd is donkerbruin is en als vader Investment heeft ipv Gershwin...zoals hierboven ook al beschreven is!

WendyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 06:58

Het is een KWPN hengst.
Mijn paard is een KWPN-er, maar staat niet geregistreerd, dus geen papieren.
Ik heb wel een soort van stamboom bij het paard gekregen toen ik hem kocht, heeft de vorige eigenaar toen uitgezocht, plus wat uitgetrokken haren van zijn ouders voor een eventueel DNA onderzoek om er papieren bijte kunnen krijgen, maar dat kostte toen in totaal 1000 gulden, dat vond ik een beetje overdreven.
Meer informsatie kan ik helaas niet geven, dan was ik waarschijnlijk zelf ook verder gekomen met zoeken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:48

Wij hebben ook een aantal paarden van Mistral gehad, maar wie de vader van die Mistral was weet ik zo niet. De paarden zelf waren iig bruin.
En 'onze' Mistral was iig ook een springpaard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:51

Als ik het zo hoor is de Mistral die jij bedoeld geen gkk dekhengst maar een "gewone" hengst, anders zouden er wel papieren bij zijn aangevraagd.

WendyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:01

Zou kunnen, ik kan er ook echt helemaal niets over vinden.
Wel over Gershwin, vader van die Mistral, dus opa van mijn paard.
Ik ben niet zo thuis in het hele fokkerij gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:05

ik heb een dochter van mistral en kan tot nu toe geweldig vrijsprinegn 1,85 ik ben haar nu zadelmak aan het maken dus weet ikde resultaten onder het zadel nog niet...mistral zelf is idd een schimmel...ik heb hem al veschillende keren met me eigen ogen gezien bij hengstenhouderij de eizerenman in weert. daar staat hij ook gestald volgens mij. hij is ook kwpn goed gekeurd als dekhengst!! ik zal kijken of ik een foto kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:40

ik heb gekeken op de site van de ijzerenman maar hij staat er helaas niet meer op.
misschien heb ik nog ergens een hengsten boekje liggen van een paar jaar geleden mar dan moet ik nog wel ff zoeke....de site van de ijzerenman is www.deijzerenman.com

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:04

Mistral v. Investment is een donkerbruine hengst. Heeft eerst bij Gebr. de Crom gedekt en nu bij Agnes Dalemans.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:01

0ojannekeo0 schreef:
ik heb een dochter van mistral en kan tot nu toe geweldig vrijsprinegn 1,85 ik ben haar nu zadelmak aan het maken dus weet ikde resultaten onder het zadel nog niet...mistral zelf is idd een schimmel...ik heb hem al veschillende keren met me eigen ogen gezien bij hengstenhouderij de eizerenman in weert. daar staat hij ook gestald volgens mij. hij is ook kwpn goed gekeurd als dekhengst!! ik zal kijken of ik een foto kan vinden.

Jij hebt het over een andere Mistral als de TS Knipoog
De KWPN goedgekeurde hengst is een donkerbruine hengst.
Ik denk ook dat het gewoon een VB-hengst is geweest.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:29

Hoi Wen, Ik heb je gepbt