Ik heb een 4 jarige Selle francais. wie is bekend met het type paard, of wie heeft er een SF. Weet er ook iemand een site waar SF hengsten opstaan ? ben zeer benieuwd !
Alvast bedankt, Tamara
Karin
Geplaatst: 26-11-01 21:21
Selle Francais betekent letterlijk 'Frans Zadelpaard', gewoon Frans rijpaard dus (het Franse zusje van onze KWPN-er). Het is een ras dat een mix is van Franse inheemse rassen (o.a. de Franse Draver) en de Engels Volbloed. Kruisingen met Selle Francais zijn toegestaan o.a. bij het KWPN en bij het BWP.
Thanx, ik weet wel wat een SF is, maar wil eigenlijk een beetje gaan spitten in zijn papieren, en foto`s bekijken, maar ik weet alleen niet waar ik moet gaan zoeken. er stond trouwens bij:" de gemiddelde stokmaat ligt rond de 1.63m hahaha... de mijne is 1.73m, maakt verder niet uit. ben niet nieuwsgierig naar de moederskant, want VM is Ramiro. maar de vaders kant is helemaal SF. Major de la coeur, grand veneur.....
Mytens_oud
Geplaatst: 27-11-01 09:19
Ik heb ook een SF, kijk maar in mijn profiel, een hugo x alme x komet
Dees
Geplaatst: 27-11-01 10:32
Ik heb een Belgische merrie die eigenlijk volledig SF gefokt is. Kan haar vader nergens vinden (ERos Platiere), maar dat is een Pappillon Rouge x Grand Veneur. Moeder was een Jalisco B (net als Papillon Rouge , inteelt dus). Mijn merrie heeft een zalig karakter, wil altijd werken en ik had met haar al meteen echt contact. Grote generalisatie, maar ik denk dat kwpn-ers wat zelfstandiger zijn, minder aanhankelijk. Mijn merrie heeft echt het karakter van een Golden retriever... Daar staat het SF bekend om, zeer menslievende paarden. ER is een amerikaanse site, http://www.sellefrancais.com, daar staat veel beschreven (engels) en daar vind je ook wat foto's van bekende SFhengsten. Een foto van mijn merrie vind je op mijn profiel (paard heet [naam verwijderd])