Graag zou ik van jullie je mening horen over de afstammeling Lupicor x Landfriese II. (Over de moederlijn weet ik (nog) niks..) Ik ga namelijk waarschijnlijk morgen kijken bij een entermerrie kijken met die afstammeling. Het is een mooi bruin entertje die groot aan de maat is, wordt wel rond de 1,70m!
Ze heeft een brede bles, bruine kleur en 1 wit voetje wat bijna tot haar knie komt. Heel grappig getekend dus.
Ik mocht van mijn vader een nieuw paardje erbij, omdat ik mijn pony verkocht is naar Belgie en mijn andere paard(Palfrenier x Triton x Safari) nu zo alleen is. En omdat ik er dan straks nog een (hopelijk) fijn sportpaard bij heb.

Ik ben dus op zoek naar een jong aankomend springtalent, die ik zelf kan gaan beleren en daarna in de sport uitbrengen. Maar denken jullie dat deze daar qua bloedlijn geschikt voor is? Zelf dacht ik het wel, omdat Lupicor sinds kort op internationale wedstrijden ook al zeer goed loopt en ook Landfriese II erg goed springt! Ook zal ze dan wel weer goed te verkopen zijn lijkt mij, omdat de veulens van Lupicor ook al veel opbrengen en best wel geliefd zijn imo. En ze lijkt mij ook erg geschikt om mee te fokken! Wat vinden jullie?
Alvast bedankt voor de reacties!

Maar is het niet te jong om haar te laten dekken op 2 jarige leeftijd? Ze is nog volop in de groei nu en ik wil liever niet dat ze dan echt lichamelijk (en geestelijk??) achterblijft.. Waarschijnlijk houd ik haar eerst ook ngo wel een paar jaartjes, dus echt haast zit er ook niet achter.. Graag jullie meningen hierover ..
Stokmaat is toch genetisch bepaald, dus als je je paard laten dekken, dan stop je de groei toch niet maar stel je het toch uit? Na het veulen groeit ze dan naar 'haar'maat.. Dus dan zou je je paard niet laten dekken om haar klein te houden, lijkt mij...
Maar je mag me wel pb-en.