De harde werkelijkheid; lage kwaliteit fokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:49

Alane schreef:
of juist veel blessures door het gepruts van zijn/haar ruiter die die kwaliteiten mist....


Echt wel! Er zullen wat paarden naar de kl*te worden geholpen door ondeskundig gebruik.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:49

Alane schreef:
of juist veel blessures door het gepruts van zijn/haar ruiter die die kwaliteiten mist....


Echt wel! Er zullen wat paarden naar de kl*te worden geholpen door ondeskundig gebruik.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:49

Alane schreef:
of juist veel blessures door het gepruts van zijn/haar ruiter die die kwaliteiten mist....


Echt wel! Er zullen wat paarden naar de kl*te worden geholpen door ondeskundig gebruik.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:52

Een goed paard ligt nou eenmaal niet voor het oprapen, 10 jaar geleden niet, nu niet, en over 10 jaar ook niet.
En die kromme bokken liepen er ook 10 jaar geleden , nu , en over 10 jaar ook nog.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:54

sarabande schreef:
Nogmaal Magique zou je hier op willen antwoorden, dat maakt jouw stelling duidelijker


Snap niet wat dat toevoegt eigenlijk ?

Persoonlijk heb ik ze liever niet apart, kan je ze later ook niet meer duur verkopen Haha!

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:55

Oeps, er ging even iets mis met posten.

There are two sides to every story!! En mensen zijn vaak zo arrogant...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:11

Magique schreef:

En ook uit mijn eigen omgeving hoor ik keer op keer de vraag naar "aparte" veulens of paarden.

Wat is de oorzaak van de matige kwaliteit ? Zijn de fokkers zelf de oorzaak ? komt het door het KWPN ? Of is er misschien helemaal niks mis met de kwaliteit ?


Ik vroeg of jij om duidelijk te maken waar je het over hebt een voorbeeld wilt geven wat voor jou een aanvaardbaar paard voor een aanvaardbare prijs is.
Omdat je dit na 3x vragen nog steeds niet kan beantwoorden, vraag ik me af uit welke wetenschap jouw stelling komt.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:14

Het ging mij er om dat er in Nederland te veel "gewone" paarden rond lopen in relatie tot de toppers.


Niks meer niks minder.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:18

sarabande schreef:
Ik vroeg of jij om duidelijk te maken waar je het over hebt een voorbeeld wilt geven wat voor jou een aanvaardbaar paard voor een aanvaardbare prijs is.


Ik kan toch niet zeggen een goed paard mag 15000 kosten ? Want wat is dan goed ? Wat voor jou goed is wilt toch niet zeggen dat dat voor mij ook geldt ?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:18

Magique schreef:
Het ging mij er om dat er in Nederland te veel "gewone" paarden rond lopen in relatie tot de toppers.


Niks meer niks minder.


Dat wil ik dan wel onderbouwd door jou uitgelegd zien in dit kader. Dus niet hoeveel er op de OS waren, maar gewoon hier in Nederland voorhanden.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:18

Magique schreef:
Het ging mij er om dat er in Nederland te veel "gewone" paarden rond lopen in relatie tot de toppers.


Niks meer niks minder.


Er zijn altijd mensen die meer bezig zijn met vermeerderen, maar er zijn er ook genoeg die echt proberen wat (uitzonderlijk) goeds te fokken. En dat is absoluut niet simpel.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:20

Denk dat er nog zat 'aparte' paarden rondlopen... de prijs is alleen vaak hoog en de gemiddelde ruiter wil er denk ik dat geld niet voor neertellen... dus kom je uit op een gemiddeld paard voor het gros van de ruiters. De meeste goede 'fokkerspaarden' gaan denk ik naar het buitenland of de (semi)topsporters in Nederland die heel veel geld betalen voor zo'n dier. Meestal gaat kwaliteit ook samen met een wat 'aparter' karakter en dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Laatst bijgewerkt door Bacannie op 22-09-04 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:23

Magique schreef:
Het ging mij er om dat er in Nederland te veel "gewone" paarden rond lopen in relatie tot de toppers.

om van een "gewoon"paard een top paard te maken heb je meer nodig dan alleen een goede afstamming/papier/fokker met naam of weet ik wat....
nl ook een topruiter of in iedergeval 1 met ambities (willen en kunnen)
aangezien nederland meer ruiters heeft die tot de semitop rijden en het grotendeel recreatief/hobbymatig bezig is...zal het gemiddelde paard nooit de top bereiken....

neem nu een Salinero die had bij never nooit de top bereikt maar wel veel van het twentsche landschap gezien (bij wijze van voorbeeld) en dan vooral vanuit de weide....

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:24

sarabande schreef:
Dat wil ik dan wel onderbouwd door jou uitgelegd zien in dit kader. Dus niet hoeveel er op de OS waren, maar gewoon hier in Nederland voorhanden.


9 van de 18695

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:25

Magique schreef:
Het ging mij er om dat er in Nederland te veel "gewone" paarden rond lopen in relatie tot de toppers.


Niks meer niks minder.

Misschien is het ook wel zo dat er niet uit paarden gehaald wordt wat er in zit. Die 'topruiters' van tegenwoordig willen graag een paard dat dat extra heeft, dat scheelt uiteindelijk toch een hoop trainingstijd. Stel je voor dat je er zelf nog voor moet rijden, dat is toch gekkenwerk.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:30

Magique schreef:
9 van de 18695


Je zet dus een stelling neer zonder enige onderbouwing, buiten het napraten van anderen.

Dat is geen stelling dat is gewoon gebrek aan kennis en inzicht.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:34

sarabande schreef:
Je zet dus een stelling neer zonder enige onderbouwing, buiten het napraten van anderen.

Dat is geen stelling dat is gewoon gebrek aan kennis en inzicht.


Is dat niet Bokt eigen Schijnheilig ?

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:35

Allerheilige en almachtige Sarabande:

Wat voor onderbouwing wil je nou horen ?

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:37

Feit is: jij roept lage prijzen dit dat, ik zie prijzen op veilingen die als maar oplopen.
Ik concludeer dus hoge prijzen betekent schaarste.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:42

Citaat:
Je zet dus een stelling neer zonder enige onderbouwing, buiten het napraten van anderen.


dat vind ik een kromme opmerking... alle kennis die iemand verkondigd is eigenlijk napraten... van einsteins theorieën t/m hoe je aardappels kookt....

anderzijds wijkt deze stelling/mening/theorie niet veel af van je eigen theorie/stelling/mening over de veulenverkoop

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:42

en hoeveel zijn er daarvan echt aan die prijs verkocht en bij hoeveel veulens wordt de prijs kunstmatig opgedreven waarvan hij eigenlijk al aan een veel lagere prijs effectief voor de veiling al is verkocht. Hoeveel van die dure veulens zul je later in de sport terugzien? Vragen staat vrij en wat de gek ervoor geeft.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:48

Alane schreef:
dat vind ik een kromme opmerking... alle kennis die iemand verkondigd is eigenlijk napraten... van einsteins theorieën t/m hoe je aardappels kookt....


Dat zijn we al gewend van Sarabande; i.p.v. daarvan zelf met weinig of niks inhoudelijks komen ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:48

Magique, hoe herken je trouwens talent??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:48

Magique schreef:
Allerheilige en almachtige Sarabande:

Wat voor onderbouwing wil je nou horen ?


Gewoon dat je neerzet wat jij van een paard en wat voor paard verlangt en welke prijs je daarvoor over hebt.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:49

Zijn we hier bezig met een discussie over een stelling (stellingen dienen te worden onderbouwd) of zijn we op de persoon aan het spelen?
Ik weet niet altijd het verschil namelijk.