We hebben Nikkie gekocht. Ze staat nog in Friesland maar komt over ongeveer 2 maanden naar ons toe
(Tussendoor gaan we zelf langs)M'n moeder maakte een grapje over dat we dr later, als Nik zelf uitgegroeit is en volledig aan ons in gewent enz. enz. we dr zouden kunnen laten dekken. Ik zei dat mn moeder het veulen toch niet weg kan doen omdat ze het veel te leuk vindt. Mn vader zei toen: Moet het veulen weg dan?
M'n moeder en ik keken elkaar aan en waren helemaal verrast van mn vader z'n opmerking. Maar hier gaat het nu even niet over.
Zodra Nikkie dus bij ons staat en alles volledig goed gaat, zoals het wennen, berijden enz. enz. enz... zouden we haar dus willen laten dekken. Maar door welke hengst? We zijn al een beetje aan het kijken in "hengstenboekjes" en zijn al aan het rond vragen.
Wat denken jullie? Welke hengst zou goed zijn om Nikkie door te laten dekken?
2 Foto's van Nikkie:

Alvast bedankt!
Stephanie
P.s.: We denken eerst goed na over de dekking enz. dus maak je geen zorgen! Dit is eigenlijk even om alvast een idee te krijgen over de hengst.
Dan zal een painthengst wel afvallen... Maar wellicht een NRPS-hengst ofzoiets?

een toverbal waarschijnlijk....
Nikkie wordt western recreatief ingereden. Dus niet voor de wedstrijden ofzo. We gaan western rijden (als we het veulen echt houden, ook met het veulen op een gegeven moment) op een recreatieve manier. Dus ook buitenritten enz. Welke hengst... dat weten we eigenlijk nog niet. Vandaar dit topic (ook voor wat meer informatie). In ieder geval zal het denk ik ook wel een "westerngefokte" hengst worden (als je dat bedoeld?