Down Under (donnerhall)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:02

Je wil in de eerste plaats toch een goed paard fokken, ongeacht wat de rest gaat gebruiken.
Don Schuffro draait mee in de dressuurtop momenteel, en functioneert daar goed. Hij is volgens mij net sterk achteraan.
filmpje: http://www.bluehors.com/images/Don%20Schufro.mpg
Het nadeel is dat hij duur is.
Goeie moederlijn: z'n moeder is zus van de moeder van Don Primero.

Als je nu een jonge Donnerhall nakomeling neemt dan weet je niks van vererving en zo lopen er inderdaad erg veel jonge Donnerhall zonen (oa met betere cijfers).

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:13

Ik heb die beelden op een gewone videoband dan heb je ook beter zicht en ik vind hem gewoon niet sterk genoeg vanachter en dat komt tot uiting in de piaffe en de passage.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:25

Ik vind het model van die hengst wel mooi. UIteraard moet ie nog uitgroeien. Maar voor de lol zouden jullie allemaal eens naar de foto van cocktail moeten gaan kijken in het hengstenboek!
Die zag er met 3 jaar echt niet uit! Maar euhhh zoals we allemaal weten is dat ook goed gekomen!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:32

yolande schreef:
Ik vind het model van die hengst wel mooi. UIteraard moet ie nog uitgroeien. Maar voor de lol zouden jullie allemaal eens naar de foto van cocktail moeten gaan kijken in het hengstenboek!
Die zag er met 3 jaar echt niet uit! Maar euhhh zoals we allemaal weten is dat ook goed gekomen!


ach veel hengsten zagen er niet uit als 2,5 à 3 jarige hengst. De meesten zijn nog maar 2,5 jaar als ze op de keuring komen dus dan tonen ze zowiezo al wat ielig.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:32

Ik vind op Don Schuffro achteraan niks aan te merken, niet iedereen op dat niveau beheerst de piaffe en passage zoals hij: genoeg hengsten die nooit daar geraken of geraakt zijn.
Maar 1700 euro+BTW zal wel niet de bedoeling zijn denk ik...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 17:38

Ergens werd er gezegt dat ik niet iets wil wat iedereen al heeft.
Is dat zo? Ik weet het niet. Misschien wel, zou kunnen, heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan.
Wel is het zo dat Gribaldi je ineens om de oren kwam slaan en ik daar zelf niet echt een joepie gevoel bij had. Wat is er dan zo speciaal aan Gribaldi dat iedereen daar een kwakkie van wil? Ik zag dat eigenlijk niet zo, en ergens heb ik het idee dat bv Trento B voor volgend jaar voor vele een keus is, maar ook daar zie ik het niet in. Zal dat dan misschien het slanke lijntje zijn? het viel me namelijk daarstraks op dat ik neig naar de oude type hengst. Dat bolle, wat forser. Misschien is het zo dat vele daar gewoon niet meer mee willen mixen, dat het daarom lijkt of ik iets wil wat niemand heeft.
Dus nee, ik zoek dus niet iets wat niemand heeft, maar heb gewoon een andere smaak als andere. Tong uitsteken

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:53

petraaken schreef:
Ik heb die beelden op een gewone videoband dan heb je ook beter zicht en ik vind hem gewoon niet sterk genoeg vanachter en dat komt tot uiting in de piaffe en de passage.


Ik vind dit paard van achter heel goed. Alleen de manier waarop hij gereden wordt (in de video van Blue Hors en Schockemoehle) staat me niet zo aan (veel spanning). Deze hengst komt toch wel uit een van de beste duitse dressuurstammen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 18:08


besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:44

ken niet zo heel veel van dressuurpaarden ,maar ik heb in ghlin Alabastro zien lopen en die moet zeker aan alle bovenvermelde jonge hengsten niet onderdoen .Hoe die daar door de baan zweefde !! OK dan!
En is toch veel makkelijker ( vers sperma -afstand korter)..
scheelt toch als je een jonge merrie wil laten dekken en je misschien meerdere keren moet op en neer rijden (verleden jaar hadden wij geluk en waren ze van de eerste keer drachtig maar dit jaar meer op en neer gereisd met de merries enz .Als je moet diepvries importeren uit die verre landen ga je dat dan laten opslaan ,moet je ook nog eens voor betalen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:51

Je kan dat uit Duitsland gewoon vers laten opsturen en thuis dekken, Libke. Kost rond de 40 euro, voor dat geld kan je het niet laten.
Ik heb nagevraagd voor Briar in Zweden en die sturen ze ook gewoon vers op (zal wel iets duurder zijn dan).

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:30

Ja voor duitsland valt dat nog mee ,Maar zweden en denemarken ? Dan zijn die zwemmertjes toch al halfdood tegen dat ze in de merrie zitten en heeft ze de dag nadien niet geovuleerd dan mag je weer opnieuw en dat voor haar eerste ervaring (van holly dan)

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:19


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 21:25

Wat ik daarmee bedoel?
Don Schufro vind ik leuk, maar deze net iets leuker.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:34

holly schreef:
Wat ik daarmee bedoel?
Don Schufro vind ik leuk, maar deze net iets leuker.


nee, oke, dat begreep ik het goed. Was er benieuwd naar omdat mijn merrie dragend is van deze hengst vandaar; altijd leuk om te weten wat de meningen van anderen zijn.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 21:46

Ja he, vind ik ook hoor, ondanks dat het enorm leuk is dat iedereen zo meedenkt, kan je niet altijd je smaak delen. Geeft niks, maar zulke topics leer je echt van, en dat vind ik ook belangrijk.

(gedekt door Schufro of Romantic?)

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:55

holly schreef:
Ja he, vind ik ook hoor, ondanks dat het enorm leuk is dat iedereen zo meedenkt, kan je niet altijd je smaak delen. Geeft niks, maar zulke topics leer je echt van, en dat vind ik ook belangrijk.

(gedekt door Schufro of Romantic?)


Eens.
Mijn merrie is dragend van Don Romantic.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:01

Zit ik net filmpjes van te kijken. Spreekt me stiekem erg aan deze hengst.
Waarom heb jij voor hem gekozen? (wat zie jij erin)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:43

Ik heb ook naar de filmpjes van Schufro en Romantic gekeken, en Romantic spreekt me duidelijk veel meer aan dan Schufro...Hij heeft meer dan Schufro vind ik Haha!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:31

wil ik mijn mening ook even kwijt ondanks dat ik als spuit 11 even dit snel doorgelezen heb Blond

ik heb me een poos terug meer verdiept in de hengst DEL PIERO zn van donnerhall
omdat ie de vader is van mijn paard
ik moet zeggen dat de hengst mij zeer aansprak
maar misschien is dat ook wel een klein beetje eigen belang Bloos

hier een fotootje van hem:

Afbeelding

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:01

Ik vind het wel een leuke donnerhall, die down under! Heb zelf ook een donnerhall x rubinstein! Een wereldmerrie die echt heel fijn loopt en heel soepel danst in de bak. Over dat ielige, dat wordt wel beter, die van mij is ook heel fijn gebouwd. Je moet die hengst maar eens terugzien als hij in training is geweest en wat spieren heeft gekweekt! Ik vind het echt hartstikke leuk dat de donnerhalls (x rubinsteins -zie ook de nieuwe wereldkampioen!!) in opkomst zijn en laten zien goede paarden te zijn

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:55

Donnerhall X Rubinstein dat wordt een belofte voor de toekomst! En die draf komt wel goed,kun je aan werken..aan de rest van de gangen niet..Dream of Heidelberg was ook een hele goede Donnerhall,helaas ie ie dood en ik weet niet of er nog sperma van hem is.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:29

dit topic is een jaar oud

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:51

Ik ken de hengst Down Under, ik denk dat het een veelbelovend paard is die van zich zal laten horen als hij wat ouder is.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:37

Wellicht heeft hij al wat van zich laten horen aangezien het topic toch al een jaar oud is .

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Down Under (donnerhall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:09

dat zou kunnen daar heb ik niet opgelet