Als jullie wat weten, graag reageren via het onderstaande telefoonnummer of via het emailadres.
Alvast bedankt voor het lezen.
Wij hebben een pony gekocht vorige week zonder papier en zonder chip.
Nu ben ik zeer benieuwd naar de achtergrond van deze pony ze is zeer goed opgevoed en in omgang super super lief.
Bij de keuring van de dierenarts constateerde hij een ruisje in de longen dus we moeten nu tot vrijdag(dan is het tien dagen)
afwachten wat er mis is Hij had het gevoel dat de pony al eerder wat met de longen heeft gehad en daarom een veulen(dit kon je zien) mee gefokt en misschien een jaar op de wei en daarna verkocht.
Hij zei dat ze nrps gefokt is met sowieso half arabier de pony zeggen ze is alleen recreatief bereden maar heeft voor ijzers met kalkoengaten(toevallig?)
Al met al is het een raar verhaal maar eigenlijk willen we de pony graag houden mits we iets meer zouden kunnen achterhalen over haar verleden is ze dampig geweest en verkocht aan de verzekering (kan dit) en daarna weer doorverkocht?
Heeft U enig idee hoe ik er achter kan komen.
Heeft het NRPS een lijst met pony's die afgekeurd zij en waarvan papier ingeleverd moest worden of hoe gaat dit.
Zou heel graag wat van jullie horen ook al is het negatief zodat ik een beetje de richting heb waarin ik kan zoeken.
Het is een pony die je wel terugherkent daar ze een witte vlek heeft aan de hals en verder meest alleen bruin.
Mijn telefoonnummer is 053-4281617 of 0622110767 of natuurlijk per mail: herman.mirjan@home.nl
Bijvoorbaat Hartelijke dank,
Mevr.J.M.Abbink