Adriana stopt als moderator

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:36

Laui, wat voor 'speculaties' bedoel je eigenlijk??

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:36

Jammer dat je stopt adriana..

En als jullie allemaal zo graag mod vrij willen banketstaaf over fokken enz.. richt dan fijn je eigen forum op waar jullie lekker op elkaar kunnen inhakken... Scheve mond

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:47

Alane schreef:
Ik vind het wel opmerkelijk te noemen dat er nu vrijuit gespeculeerd mag worden...dat er openlijk geschreven wordt dat Adriana niet deugde als Mod..
Dat er dan een moddie om de hoek komt kijken schrijft dat er niet gespeculeerd mag worden (dat speculeren is schijnbaar een nieuw woord dat ze geleerd hebben want het wordt te pas en te onpas gebruikt door moddies)
Over objectief gesproken er zijn wel meer moddies die niet objectief omgaan met postings van verschillende andere bokkers. Waarbij ik niet onvermeld wil laten dat er ooit een topic is geweest waar je vrijuit mocht spreken, je mening mocht geven en daarbij namen noemen (schijnt daarvoor en daarna min of meer verboden te zijn (geweest) )
Dat je tijden daarna er nog mee om de oren wordt geslagen.
Dat het hullie en zullie gebeuren meer in de fantasie van de gemiddelde moddie en een select groepje bokkers bestaat...is schijnbaar ondenkbaar, en wordt het door hen gezien als werkelijkheid.


Ben het wederom met je eens!!
Wel opvallend dat Adriana er uit moest...ik heb daar wel zo mijn gedachten over (zal ik maar voor mijelf houden Lips are sealed )
En wat is er mis mee wanneer je af en toe speculeert (en dan bedoel ik dus niet op een negatieve manier), dat gebeurt ook in kranten etc.
Is vaak genoeg aangetoond dat door een speculatie de werkelijke toedracht (door onderzoek) naar boven kwam...en ja, ik weet het, er zijn ook mensen door geschaad! Daarom is zorgvudigheid wel van belang...en dat is het hem waar hier op Bokt de schoen wringt...je kunt geen gedegen onderzoek doen/houden...en als je al een eind in de goede richting zou zitten, wordt er wel een slotje op gedaan of wordt je onderuit gebombardeerd met rare opmerkingen van een vast clubje bokkers.....en wil je daar weer op ingaan omdat het soms echt grievend is....dan komt er geheid een slotje op 'topic"....soms denk ik echt: "Hoezo censuur"???

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:49

Bedankt Adriana....je hebt het in ieder geval geprobeerd he...maar niet goed genoeg bevonden Verward Verward ....kop op...misschien is het juist wel heel erg aangenaam/relaxed om geen mod. meer van dit forum te zijn!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:51

Ik zit nog niet zo lang op bokt, dus al die vetes e.d. zijn grotendeels aan mij voorbij gegaan. Wel valt het mij op dat sommige mensen, als ze de discussie die gaande is niet kunnen 'winnen' met argumenten, ze gauw persoonlijk worden. Dit kan gewoon niet.
Over Adriana: Naar wat ik begrijp 'gekozen' en op onbegrijpelijke wijze de deur gewezen......Als ik zo eens volg wat ze naar d'r hoofd gekregen heeft, dan is dat niet zo verwonderlijk toch? Een moderator moet onpartijdig zijn, mee eens, maar moet ook niet alles over zijn of haar kant laten gaan.... Ach gut

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:56

Alane schreef:
Ik vind het wel opmerkelijk te noemen dat er nu vrijuit gespeculeerd mag worden...dat er openlijk geschreven wordt dat Adriana niet deugde als Mod..
Dat er dan een moddie om de hoek komt kijken schrijft dat er niet gespeculeerd mag worden (dat speculeren is schijnbaar een nieuw woord dat ze geleerd hebben want het wordt te pas en te onpas gebruikt door moddies)
Over objectief gesproken er zijn wel meer moddies die niet objectief omgaan met postings van verschillende andere bokkers. Waarbij ik niet onvermeld wil laten dat er ooit een topic is geweest waar je vrijuit mocht spreken, je mening mocht geven en daarbij namen noemen (schijnt daarvoor en daarna min of meer verboden te zijn (geweest) )
Dat je tijden daarna er nog mee om de oren wordt geslagen.
Dat het hullie en zullie gebeuren meer in de fantasie van de gemiddelde moddie en een select groepje bokkers bestaat...is schijnbaar ondenkbaar, en wordt het door hen gezien als werkelijkheid.





Helemaal mee eens. Op Bokt mag alles zolang je maar aardig bent tegen elkaar (kwam laatst in een topic tegen: "Commentaar mag, zolang je maar aardig bent" Verward ).
Als je een mening hebt, kun je die maar beter voor je houden Haha!

Maar zoals iemand al eerder zei, het is maar internet. Gewoon, vermaak. Ik hoor echt wel wat er achter mijn rug om over me gezegd wordt (en ik ben niet de enige Knipoog ) maar het zal me gewoon een worst wezen.

Er zijn mensen op FA waar geen kritiek op geleverd MAG worden Boos!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:56

Toch wel een beetje eng hoor.....Mod. doen er slotjes op....halen reakties weg (die hen niet aanstaan) en sturen anderen mod. de laan uit....(in dit geval voor mij niet te volgen!!??)...Ik weet niet hoor....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:59

Viennanova, Adriana is nooit gekozen,
er zijn echter wel een paar mensen die haar voorgedragen hebben.
Dat zegt niet zo heel veel want het schijnt zo te zijn dat ik ook een aantal keer ben voorgedragen en ik zou ècht geen geschikte mod zijn Haha!

Verder vind ik het een heel verstandige beslissing Kan er ook niet rouwig om zijn, ik denk dat de reacties van Adriana in dit topic tekenend zijn voor de persoon en dat maakt haar ongeschikt voor het moderatorschap
Ik denk dat het beter is als de 2e mod weer iemand is uit de Welsh-scene, of misschien iemand uit de Shet-hoek? Wellicht een Shire-aanhanger?
Laatst bijgewerkt door ibikus op 19-07-04 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:59

Stephany schreef:
halen reakties weg (die hen niet aanstaan)


Daar maken meerdere mods zich schuldig aan, onder andere Adriana, maar ik denk meer dat het probleem daarvan is dat bokkers zich er kwaad om maken en dat aan iedereen laten weten, met een bijverzonnen verhaal.

Niet alleen de MODS zijn het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:01

Mods gaan veel teveel mee in dat soort MOODS Missouri, dát is het probleem.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:03

Lovely schreef:
Mods gaan veel teveel mee in dat soort MOODS Missouri, dát is het probleem.


Haha!

Ik dacht altijd dat mods onpartijdig zouden zijn... maar mods zijn ook maar mensen hè Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:04

Elke mod is over bepaalde dingen wel onpartijdig, maar niet over alles. Ik kan van elke mod wel een lijstje opgeven met vooringenomen ideeën en eigen riedeltjes als je dat wilt??

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:08

Het is helemaal niet nodig om hier te gaan bewijzen dat er aan iedere mod wel wat mis is.
We kunnen daarna ook nog wel iedere user bespreken, maar dan zijn we helemaal lang bezig.

On topic blijven aub.

Toevoeging:
Keiharde Boktregel nr 1:
Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden
Laatst bijgewerkt door Jantien op 19-07-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:13

Laui! schreef:
Als jullie echt zo mans zijn, dan zeg je iets recht in iemands gezicht en hoeft heel bokt niet mee te genieten van de insinuaties... Daar schieten we in mijn ogen niks mee op. Dat heet volgens mij roddelen, en hoewel het heel leuk en vermakelijk is, kan ik nou niet zeggen dat het iets oplevert.

Hier wil ik wel even op terugkomen (als het mag, anders moet je het maar verwijderen)
De uitspraak hierboven is in tegenspraak met zichzelf.

Wat wil je dan? Dat ik iemand overal vooruit maak via PB, of heb je liever dat ik het "bescheiden" in een topic plaats?
Ik kies voor het laatste omdat ik mezelf dan enigszins moet inhouden en anderen het eventueel kunnen corrigeren / nuanceren........
Vaak kies ik dan zelfs voor de scherpe methode om in ieder geval reacties te krijgen.

Het lijkt erop dat jij liever heb dat ik alles via PB die en DAT vind ik pas roddelen. Dat stiekeme gedoe. Daar doe ik dus niet aan mee.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:13

Lovely schreef:
Jan, ben ik volledig met je eens, ik vind dat gerommel met die steken onder water ook helemaal niet netjes hoor.


Kennelijk hebben een paar gebruikers er ernstig moeite mee dat op een openbaar forum andere gebruikers een onderbouwde visie verkondigen die afwijkt van hun visie en die door hen als de enige juiste visie wordt gezien.

Deze gebruikers willen niet begrijpen dat juist op een openbaar forum deze verschillen van inzicht aan de orde gesteld kunnen worden.
Dit gaat zelfs zover dat wanneer er zich een nieuwe gebruiker meldt met een ander standpunt hij of zij onmiddelijk in de kraag gegrepen wordt met: wil jij je eerst eventjes netjes voorstellen tot welke club jij behoort zodat we weten met wie WE te maken hebben!

Dit soort opstellingen druist regelrecht in tegen het principe van een openbaar forum.
Het principe van een openbaar danken wij aan de Grieken. De Grieken hebben als wijsgeren een bewonderingswaardig vermogen aan de dag gelegd, van andere volken te leren op een zelfstandige en vruchtdragende manier.
Zij hebben, zoals Nietzsche zegt, de kunst verstaan 'de speer verder te werpen vanaf het punt, waar andere volken hem lieten liggen.'

Du moment dat er hier op dit forum gebruikers de 'fokkerijspeer' iets verder werpen dan wat hier te lande gebruikelijk is, proberen deze gebruikers fanatiek via allerlei al dan niet slinkse omwegen het werpen van deze speer te beletten.
Kruideniers zijn het en blijven het. Met een ijver, een betere zaak waardig proberen zij gebruikers met een andere mening het spreken te beletten.
Spreken over wat wij toch nog toe ontwikkeld hebben als de ultieme voortuitgang is de ijdelheid der ijdelheden.
Vanitatum et omnia.

Een Chinees wijsgeer zei ooit eens: 'er zitten altijd drie kanten aan de medaile. Uw kant, mijn kant en de werkelijke kant'.

Adriana in mijn belevenis heb jij als moderator je uiterste best gedaan om de Boktgebruikers in de gelegenheid te stellen de werkelijke kant op te zoeken. Dat wordt je kennelijk niet in dank afgenomen. Maar juist daarom verdien je m.i. als mens en moderator ons aller respect.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 19-07-04 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:14

Adriana bedankt voor je moddieschap. Verder ga ik me niet bemoeien met deze discussie, F&A is voor mij al langere tijd niet meer interessant door de figuren die er komen en hun geloof daar prediken (zonder dat er correct ingegrepen wordt).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:20

Lovely schreef:
Laui, wat voor 'speculaties' bedoel je eigenlijk??
die je altijd van sint en piet krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:20

Karel, heb jij de werkelijke kant (vrij vertaald: de WAARHEID) in pacht tegenwoordig?? Het spijt me je te moeten vertellen dat je slechts jouw visie en inzicht hebt en niks meer dan dat, ook niet minder, dat moet je toch goed doen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:21

Anna42 schreef:
Adriana in mijn belevenis heb jij als moderator je uiterste best gedaan om de Boktgebruikers in de gelegenheid te stellen de werkelijke kant op te zoeken. Dat wordt je kennelijk niet in dank afgenomen.


Dit zegt voor mij alles! Degene die het nu nog niet begrijpen wens ik veel sterkte op hun roze wolkje.

Verder kreeg ook ik vreemde pb's die mijn ogen hebben geopend en waardoor de puzzelstukjes op zijn plaats begonnen te vallen (en nee ook niet van Sarabande!!). Als je het niet met de goeroe eens was moest je blijkbaar bij het andere clubje horen, oftewel je was de vijand.
Verder kan ik me helemaal vinden in de post van Sjuimpje.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:27

CGJ12 schreef:
Hier wil ik wel even op terugkomen (als het mag, anders moet je het maar verwijderen)
De uitspraak hierboven is in tegenspraak met zichzelf.

Wat wil je dan? Dat ik iemand overal vooruit maak via PB, of heb je liever dat ik het "bescheiden" in een topic plaats?
Ik kies voor het laatste omdat ik mezelf dan enigszins moet inhouden en anderen het eventueel kunnen corrigeren / nuanceren........
Vaak kies ik dan zelfs voor de scherpe methode om in ieder geval reacties te krijgen.

Het lijkt erop dat jij liever heb dat ik alles via PB die en DAT vind ik pas roddelen. Dat stiekeme gedoe. Daar doe ik dus niet aan mee.


Het is pas stiekem als ik (hypothese) jou niet aardig vind en dit tegen persoon A of B spui, maar NIET tegen jou. Of het vervolgens in een topic geheel verbloemd naar voren breng. Wat heeft Piet Puk ermee te maken dat ik iemand niet kan luchten of zien? Niks. Dat leidt alleen maar tot stemmingmakerij en daar wordt niemand beter van.
Veilig voorbeeld, ik heb geen idee waar het vandaan komt, vast een Chinese of Japanse wijsheid Knipoog
Man A wil van zijn buurman een hamer lenen omdat zijn tuinhekkie kapot is. Hij zegt dat tegen zijn vrouw. Die heeft toevallig een beetje ruzie met de buurvrouw en zegt: "Zou je dat nou wel doen?". A denkt er goed over na. Als ik het nu ga vragen, dan denkt hij vast dat het is omdat mijn vrouw ruzie met de zijne heeft. Of zijn vrouw vertelt hem dat mijn vrouw niet aardig is en dus ben ik ook niet aardig. Zo gaat dat een nachtje door en hij kan er niet van slapen. Hoe dan ook: de buurman zal hem zijn hamer niet lenen. Dus stapt hij de volgende morgen op zijn buurman af en roept: "Je kan je hamer houden eik*l!" Buurman heeft uiteraard geen enkel idee waar het over gaat en is zich van geen kwaad bewust.

Ik zeg niet dat dit zo ook op FA gaat, maar, dit is menselijk gedrag. Voordat je het aan de persoon zelf vraagt beelden de meeste mensen zich al vanalles in. Gevolg: je gaat het vragen aan iemand die je kent of vertrouwt. Hoe zou dingetje reageren? Wildste speculaties, maar niemand die het daadwerkelijk vraagt. Er is dus al een heel proces achter de rug op het moment dat A op zijn buurman afstapt en het op de man af vraagt/zegt. Zijn perceptie is vertroebeld en dus is de buurman in zijn beleving al een eik*l die het niet goed meer kan doen. Terwijl de buurman helemaal geen aandeel heeft in het hele gebeuren.
Perception is reality. Dat wil niet zeggen dat je op wie dan ook af moet stappen met de boodschap: je bent een *piep*. Nee, dat mag je best wat netter brengen (ik vind dit en dat niet zo handig van je, toen je zus of zo zei werd ik best pissig). Je hoeft het niet eens te worden en je mag je opvreten achter je pc. Doe ik ook dagelijks, maar hetgeen waar je NIETS mee opschiet is iets in de groep te gooien waar niemand iets mee van doen heeft, of achter iemands rug om te kletsen. Je hoeft geen vriendjes te worden, en het niet eens te worden, echt niet, maar je moet elkaar met respect behandelen en dat mis ik wel een beetje.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:30

Typisch trouwens dat Sarabande hier zo vaak genoemd wordt, terwijl ze al een hele tijd niet meer echt actief is op Bokt,... Zo zie je maar hoe er toch in hokjes gedacht wordt,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:31

Laui, al die lange posts van jou lees ik niet omdat hetgeen je wilt zeggen verloren gaat in een enorme swamp woorden.
Eerder vroeg ik al welke speculaties je bedoelde, misschien heb je daar nog een kort antwoord op??

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:33

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat het beter is als de 2e mod weer iemand is uit de Welsh-scene, of misschien iemand uit de Shet-hoek? Wellicht een Shire-aanhanger?



Lijkt me heel verstandig!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:35

Ik begrijp je punt eigenlijk niet Laui!
Maar dat zal dan wel weer meer zeggen over mij........

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:37

Het is best te lezen hoor Lovely,als je er moeite voor wil doen.