gerechtigheid!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:31

CGJ12 schreef:
Da's nog moeilijk zat als je mag kiezen.........


Eitje toch Pling !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:34

Moet je eerst een paard met dezelfde kleur en aftekeningen (en liefst van hetzelfde geslacht Schijnheilig ) zien te vinden waarvan je de papieren kan overnemen.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:37

Ik weet nog een bruine merrie zonder aftekeningen die binnenkort richting salami-land gaat.

Zit een buitengewoon mooi papier bij. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:47

Mmm, ik heb maar 1 bruine met weinig aftekeningen en dat is een ruin.



Zou dit de Faldo zijn?

Uitslag B dressuur cat. D/E
7. [ 5] ANJA T ENDE, PC DE HEUVELRUITERS, LADY LAYLA, FARMER, 163, 62.70%

Nagelbijten / Gniffelen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:51

Zou het sjuimpje Verward Bloos!

Ik denk dat ik maar eens in het papier ga knippen, want ik heb liever de opa als vader eigenlijk Tong uitsteken

En de andere is helaas met aftekeningen Katja, ships Knipoog

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:52

Ik heb nog een bruine zonder aftekeningen in de aanbieding, wie heeft er een leuk papiertje bij? Zo ging (en waarschijnlijk gaat ) het in de handel echt wel.
Weet van 1 handelaar dat hij betaalde voor papieren van overleden paarden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:55

He beber een match met katja.
Mooi toch op kunnen lossen hierzo Tong uitsteken

Ik vraag me dat gewoon af, wat nou als de echte lowina nog ergens rondhobbelt.
Als ik op een wedstrijd start, kan je jury ook mijn papieren checken, maar in feite stelt dat dus niks voor dan Verward

boertjesfan
Berichten: 121
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 19:55

Even voor de duidelijkheid:
Ik stond erbij toen Punt het interview gaf aan de journalist van het dagblad van het noorden: hij zei duidelijk - 'Het Dekgeld wordt niet verhoogd" "het blijft gewoon 850 euro". Zo krijg je weer verhalen in de wereld die niet waar zijn.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:29

Lijkt mij ook logisch.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:42

Beber schreef:
Lijkt mij ook logisch.


Ja, maar wel een slechte zaak dat journalist Peter Homan er zo´n ander verhaal van maakt.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:45

Das gewoon dommmmmmmm.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:44

hij heeft de woorden "gewoon" en "niet" verwisseld....kan toch gebeuren ben je druk aan het schrijven en dan overkomt je zoiets *denkt verder na over verwisselen* woorden op papier, namen op papier, papier bij paarden Clown journalisten lijken soms net paardelui Haha!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:56

Haha! "Het dekgeld wordt gewoon verhoogd hoor!"

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:03

boertjesfan schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Ik stond erbij toen Punt het interview gaf aan de journalist van het dagblad van het noorden: hij zei duidelijk - 'Het Dekgeld wordt niet verhoogd" "het blijft gewoon 850 euro". Zo krijg je weer verhalen in de wereld die niet waar zijn.


Zal ik ook niet veel uitmaken.
Nl. in de land bestaat alleen maar voor en ben je niet voor dan ben je toch tegen (vlgs. Bush)

Stel dat Albert Zoer nu eens de man wordt met het gouden paard,bv. Lincoln.
Vandaag door concentratieverlies geen tweede achter Goldfever.

Het kan dan wel eens zo zijn dat wanneer je dekt met Farmer een conclusie getrokken gaat worden.

Dus dekgeld verhogen helemaal niet.
Kon wel eens verlagen zijn. Als Zoer tenminste met Lincoln mee naar Athene mag.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:16

Citaat:
Springpaard wisselt van vader

Dinsdag 13 juli 2004 - ECHTEN – Henk Punt, eigenaar van de dekhengst Farmer, geeft het grif toe. Nu het springpaard Lowina met Albert Zoer zo veel succes heeft, wil hij de onderste steen boven hebben. Niet de hengst Faldo van de familie Zoer is de vader van het paard, maar zijn dekhengst Farmer. Dat is uit DNA­onderzoek gebleken.

Gisteren is het paspoort van Lowina al aangepast. Dat moest snel gebeuren, omdat de merrie gisteren ook moest worden gekeurd voor het internationale concours van Aken. Het paspoort moet dan kloppen. Farmer is nu opgegeven als de echte vader.<


Albert Zoer met zijn inmiddels veelbesproken paard Lowina in actie tijdens het CIO Geesteren.
(Foto ANP)


BR/>
Paardenhandelaar Arend Zoer, de vader van ruiter Albert, wordt er van verdacht te hebben gesjoemeld met gegevens over de afkomst van het Lowina. Beide Zoers werden daarover afgelopen vrijdag verhoord op het politiebureau. Er is proces-verbaal opgemaakt door de Algemene Inspectie Dienst (AID), die de zaak heeft overgedragen aan het Openbaar Ministerie.

Arend Zoer heeft altijd beweerd dat Lowina een nazaat is van zijn hengst Faldo. Henk Punt: „Toen Lowina begon als springpaard, was het niet zo interessant dat die merrie aan Farmer werd toegeschreven. Maar nu het paard internationaal springt en wellicht naar de Olympische Spelen gaat met Albert Zoer, wordt het interessanter. Daardoor wordt het sperma van Farmer veel meer waard. Nu krijg ik 850 euro per dekking, maar dat wordt aanzienlijk meer. Zeker als Lowina goed presteert in Athene.“
Afbeelding
Een jaar geleden al kaartte Punt de kwestie rond de afstamming aan bij de hippische sportbond (KNHS) en het stamboekfonds (KWPN) waar de paarden geregistreerd staan. De moeder van Lowina was destijds eigendom van ene mevrouw Berends in Jubbega. Daar is het paard ook geboren. Berends: „Het is hier als veulen verkocht. Nee, niet aan Zoer. Hij heeft het paard later weer gekocht. En het is inderdaad een nazaat van Farmer. Of Zoer dat heeft geweten? Dat weet ik niet. Ik heb nooit met hem gesproken.“ Het Openbaar Ministerie gaat nu uitzoeken of Arend Zoer bewust de afstamming heeft verdoezeld ten gunste van zijn dekhengst Faldo. Zoer: „Het is zeker niet bewust gegaan. Ik denk dat de papieren per ongeluk zijn verwisseld. Dat kan heel gemakkelijk, omdat ik thuis zo veel paarden heb lopen. Ik snap ook niet waar die eigenaar zich zo druk over maakt. Faldo heeft echt niet vaker gedekt vanwege Lowina en dat zal met Farmer ook niet gebeuren.“

KWPN vindt het een goede zaak dat het Openbaar Ministerie eventuele fraude aanpakt. „Er staan grote belangen op het spel“, zegt een voorlichter Knipoog . „Stel je voor dat een dekhengst circa tweehonderd keer per jaar dekt. Dan gaat het om grote bedragen. En het is nogal een verschil in prijs als een hengst goede nakomelingen heeft.“

Volgens de voorlichter Knipoog speelt de affaire al zeker een jaar. „Er is Zoer al eens gevraagd een DNA­onderzoek te laten verrichten, maar dat heeft hij steeds geweigerd. Nu de AID de zaak heeft opgepakt, moest Lowina wel een DNA­test ondergaan.“
bron: ED

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:58

Zeg Grosso-fan, verklaar u nader... Knipoog Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:38

Als dat lowina/lady is, welk paard was het vanmiddag dan op de foto, die had namelijk een kol en sneb.
Of is dat ook mee verwisseld.
De internetters letten ook niet zo goed op en verwisselen ook een paard Clown
http://www.sportshot.nl/sportshot/index ... ord=lowina
Het staat toch echt bij elke foto; Lowina, maar de een heeft een bles de ander niet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 07:05


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:00


GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:21

Okidoki (Jodokus x Topas), a.k.a. Lowina/Lady (Faldo x Orthos / Farmer x Kibrahim)

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:49

volgens mij zat bij die hele lowina helemaal geen papier!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:59

en waar is dan dat papier vandaan getoverd? KWPN zegt zelf dat er een Lowina bestaat

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:49

Er zat wel degelijk een papier bij Lowina. Zoer had zowel Lady als Lowina in zijn bezit en heeft "per ongeluk" de papieren van beide paarden verwisseld.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:50

blijft nog steeds de vraag waar de echte Lowina is.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:02

Alane schreef:
en waar is dan dat papier vandaan getoverd? KWPN zegt zelf dat er een Lowina bestaat


Is dat zo?? Dat heb ik nergens gelezen. Alleen dat ze denken dat Lowina (paard die wij als Lowina kennen) niet van Faldo is maar eigenlijk Lady heet en van Farmer stamt. Volgens mij heeft Zoer ooit ergens gebromd dat er wel papieren verwisseld zullen zijn, maar wie zegt dat er een Lowina in de KWPN-registers bestaat??

Volgens mij bestaat Lowina alleen op het KNHS-paspoort.