Verden 8. - 11.07.2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:12

GertJan schreef:
KWPN was bij de 6 jarigen wel het beste stamboek.


GertJan zo proberen politici ons ook alles te verkopen. De feiten: het KWPN is het grootste stamboek ter wereld met marginale internationale prestaties.

De KWPN leiding loopt op hoge benen en wordt zo met de neus op de feiten gedrukt.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:22

Anna42 schreef:
GertJan zo proberen politici ons ook alles te verkopen. De feiten: het KWPN is het grootste stamboek ter wereld met marginale internationale prestaties.

De KWPN leiding loopt op hoge benen en wordt zo met de neus op de feiten gedrukt.


Nou ik denk dat dat allemaal wel meevalt.

In jouw walahalla (duitsland) kan je toch ook eigenlijk beter spreken van 1 stamboek. 1 Duits stamboek met verschillende deelstamboekjes, want eigenlijk is het daar ook gewoon één grote pot.

Voorbeeld: Florencio??? Naar welk stamboek is die dan gefokt??? Puur westfalen??? Weltmeyer is toch Hannoveraans van makelij dacht ik.

Ik denk dat als je alles eens in verhoudingen en juiste perspectieven bekijkt je dan al een eind in de juiste richting komt ...

Knipoog

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:25

Daarom wordt het ook eens tijd dat men stopt met dat achterlijk gedoe van stamboeken.

Gewoon eeeen EU reg.



.

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:25

Florencio eerste, Magic Rodrigo tweede....

die fokster hier in de buurt zal haar schoenen nog gaan opeten, toen ik haar deze beide knapen adviseerde en ze me niet echt horen wilde...
Uiteindelijk had ik haar (met een beetje hulp van Pipo) zover Rodrigo te gebruiken, werd de hengst uit de dekking gehaald.. (tijdelijk?)...

Maar goed, dekgeld zal nu wel onbehoorlijk gaan stijgen. Gezien de prijzen van middelmatige hengsten, mag het dekgeld idd wel een paar honder euro boven die prijs... wordt dan vast meer dan 1.000 eurootjes...

Maar het is wel heel leuk voor de hengsthouders

Suzanne F.

Berichten: 49408
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:25

Echt super voor Florencio!!

Mar toch blijf ik t raar vinden dat in Nederland juist deze hengsten onderaan in de competitie geplaatst waren en nu dus de uitslag precies andersom is. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:49

Het kan ook iets over de Duitsers zeggen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:54

Nou ik ben net terug uit Verden! Het was hardstikke leuk en zoals gewoon is het topic al weer flink gekat op de stamboeken Haha! Overigens miste ik wel wat vertegenwoordiging van sommige stamboeken Knipoog Het NRPS was in ieder geval heel goed vertegenwoordigt.

Het was super om te zien dat tijdens de huldiging de Duitse vlag rees, maar het Nederlandse volkslied gespeeld werd.....zouden die voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen Knipoog

Bij de vijfjarigen was Florencio een terechte winnaar, echt heel goed gereden van HP dat . Petje af! OK dan!

Verder lees ik nogal kritiek op de stamboeken, maar ik denk eerder dat mensen een beetje vergeten dat je daar echt perfect moet rijden. Ieder foutje wat gemaakt word word afgestraft............tja je kan het paard daar de schuld geven, maar om eerlijk te zijn is dat wel heel makkelijk de schuld afschuiven.

Decor Just Royal Dancer vond ik de beste van de 6 jarigen, heel mooi paard, echt goed bewegen.................tja.........en waarom eindigt die dan niet bovenaan Verward Heel simpel, hij werd niet zo florisant voorgesteld en volgens mij had de ruiter flink de zenuwen ( heel begrijpelijk natuurlijk).

Scandic liet hele goede dingen zien, maar was gewoon net wat te hectisch, te fris........heel erg zonde. Toch knap van Remy dat hij het wel zo even rijd daar.

Wat mij wel opviel was : Als je in Nederland op dit soort evenementen komt zie je vaak bij de andere rubrieken ruiters rijden waarvan je denkt............... Verdrietig In Duitsland is het allemaal heel goed voorelkaar, je ziet geen ruiter slecht zitten, en ruk en plukwerk zie je al helemaal niet. De paarden staan er allemaal super voor!

Al met al heb ik een erg leuke dag gehad en het was de rit zeker waard! Totaal 2 uur en 45 minuten over gereden, dus dat valt reuzemee!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:56

Suzanne F. schreef:
Echt super voor Florencio!!

Mar toch blijf ik t raar vinden dat in Nederland juist deze hengsten onderaan in de competitie geplaatst waren en nu dus de uitslag precies andersom is. Verward


Suzanne je hebt hier een eigen beleid met een eigenbeleidsfokkerij.
Zo ook in Duitsland

Wil je nu daarvan profiteren schrijf /registreer je de fokmerries bij verschillende stamboeken.
Je dekt gewoon bij de hengst die je het beste aanstaat.
Wordt het veulen geboren stuur je de dekbon op naar het stamboek/registratiekantoor waar je denkt gezien je type en beweging het veulen het beste bij past.
Hoef je nooit meer jezelf te ergeren.

En dat is vrijheid van fokkerij. Knipoog




.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:57

Zep schreef:
Het kan ook iets over de Duitsers zeggen... Haha!


Het gaat hier over een WK Zep.

III. Officials:
Ground Jury 5-year-old Dressage Horses, 1
st
Qualifier and Small Final:
President:
Dr. Dietrich Plewa (GER)
Members:
Else Mouw (NED)
Leif Törnblad (DEN)
Commentator:
Peter Holler (GER)
Ground Jury 6-year-old Dressage Horses, 1
st
Qualifier and Small Final:
President:
Dr. Wojciech Markowski (POL)
Members:
Klaus Ridder (GER)
Hilda Gurney (USA)
Commentator:
Jennie Loriston-Clarke (GBR)
Reserve:
Mariette Withages (BEL)
The Ground Juries for the five- and six-year-old classes will be rotated for the final competition in each age
group.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:57

Overigens............Scandic had vanochtend een 6.9 voor zijn stap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:58

Suzanne F. schreef:
Echt super voor Florencio!!

Mar toch blijf ik t raar vinden dat in Nederland juist deze hengsten onderaan in de competitie geplaatst waren en nu dus de uitslag precies andersom is. Verward



De reden ligt denk ik ook omdat de Nederlandse ruiters veel minder proefgericht kunnen rijden dan de Duitse ruiters.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:59

Pipo,
Een goed dressuurpaard laat zich ook makkelijker zonder fouten rijden. Teveel wordt op exterieur en gangwerk gefokt. Het hoofd is het belangrijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:03

Zannekin schreef:
Pipo,
Een goed dressuurpaard laat zich ook makkelijker zonder fouten rijden. Teveel wordt op exterieur en gangwerk gefokt. Het hoofd is het belangrijkst.



Tuurlijk dat is ook waar, maar er zit ook een ruiter op natuurlijk. Om gelijk op stamboeken te gaan schelden is een beetje sneu. Kijk als we het gaan hebben over waarom het KWPN Lord Loxley en Florencio vorig jaar hebben laten staan...........Haha!:D Daar kan nog wel wat over gezegd worden Haha!

Overigens.............Toen HP klaar was met zijn proef gooide hij zijn teugels helemaal los, het publiek was erg enthousiast en begon dus hard te klappen en te fluiten. Al met al flink wat lawaai. Florencio had zijn oortjes erop en keek naar de tribune.........maar hij deed echt helemaal niets. Geloof dat ik vorig jaar tijdens de pavo zijn karakter al eens geprezen heb. Maar vandaag weer................wat een ontzettend braaf blij sympathiek paard!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:06


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:09

Weltmeyer verbetert gangwerk, weten ze overal behalve in Nederland, blijf ik bij Lachen . En zoals gezegd, hoe jullie die benen beschrijven is van geen belang: de resultaten tellen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:12

Pipo schreef:
Kijk als we het gaan hebben over waarom het KWPN Lord Loxley en Florencio vorig jaar hebben laten staan...........Haha!:D Daar kan nog wel wat over gezegd worden Haha!

Overigens.............Toen HP klaar was met zijn proef gooide hij zijn teugels helemaal los, het publiek was erg enthousiast en begon dus hard te klappen en te fluiten.



Het KWPN isoleert zichzelf door zulke hengsten met een kater naar huis te sturen.
En dat is niet de eerste keer. Huilen


Door zulk een fokkerijbeleid maak je elders geen vrienden.

Daarom denk ik dat de Duitsers dan ook klapte voor hun Florencio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:25

ceasario schreef:

Daarom denk ik dat de Duitsers dan ook klapte voor
hun
Florencio.


Iedereen klapte voor Florencio, niet iedereen heeft last van stamboekenhaat.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:27

Pipo schreef:
Decor Just Royal Dancer vond ik de beste van de 6 jarigen, heel mooi paard, echt goed bewegen.................tja.........en waarom eindigt die dan niet bovenaan Verward Heel simpel, hij werd niet zo florisant voorgesteld en volgens mij had de ruiter flink de zenuwen ( heel begrijpelijk natuurlijk).


Waren er nog anderen die opvielen? (Positiv oder negativ)

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:29

Ik ben vandaag ook geweest en net weer thuis. Was de moeite waard.
Vond persoonlijk de 5 jarigen interessanter dan de 6 jarigen. Het commentaar werd bij de 1ste groep ook beter gebracht en het publiek leefde ook meer mee. Was natuurlijk onder indruk van Florencio, ontzettend veel souplesse en een van de weinigen met een zeer goed ondertredende achterhand. Natuurlijk ook perfect voorgesteld, echt mooie combinatie. Lord Loxley heb ik nu voor 2 de keer gezien en dit paard heeft zich echt mooi ontwikkeld! Elegantie op en top. Ook weer goed voorgesteld. Naar mijn idee terecht tweede plaats.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:29

Pipo schreef:
Iedereen klapte voor Florencio, niet iedereen heeft last van stamboekenhaat.



Dat is een voordeel van Duitsers, klapt er een, dan klappen ze allemaal. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:37

Bij de vijfjarigen:

Dalinara vd Helle, een Dream of Glory x Ritual. Nou een droom was dat echt te noemen! Hele mooie merrie!
Lord Loxley, echt mooi paard die heel goed kan bewegen
Rosario: Op bokt loopt iedereen er mee weg, ik vond het een slaapverwekkend dier. Alleen het kleurtje is leuk.

Bij de 6 jarigen:
De Moreno x Beaujolais was verassend gezien zijn afstamming Knipoog Gefokt door de Dalhoeve en via Nederland met een wildcard naar het WK gestuurd wist deze zich toch goed te plaatsen. Heel correct paard die heel correct beweegt. Jammer dat hij weinig uitstraling heeft.

Rambo: Plaatje om te zien! maar hij was wat vervelend in de aanleuning.
Fazzino Florestan x Riveillino, heel leuk sympathiek paard!

Dat was het wel zo beetje, de minderen laat ik graag achter wege..........er zijn nogal wat bokkers die er slecht tegenkunnen als je eerlijk zegt wat je denkt. Die houden waarschijnlijk meer van achterkamertjespolitiek.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:47

Rosario was snel klaar! Op zijn tong gebeten(bloed uit de mond) en werd naar de uitgang verwezen.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:59

Pipo schreef:
Decor Just Royal Dancer vond ik de beste van de 6 jarigen, heel mooi paard, echt goed bewegen


Dacht al dat ik de enige was die enthousiast over hem was ..... Of zouden veel mensen hem gewoon niet kennen Knipoog

Jammer dat er niet zo'n ervaren iemand op zit, maar wat wil je met 550 Euro dekgeld Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:08

Magique schreef:
Dacht al dat ik de enige was die enthousiast over hem was ..... Of zouden veel mensen hem gewoon niet kennen Knipoog

Jammer dat er niet zo'n ervaren iemand op zit, maar wat wil je met 550 Euro dekgeld Haha! Haha!

De eigenaresse zat erop Knipoog